Windows 7 start niet meer op..

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-06-2024
Hoi,

Een uur of wat geleden, wil windows niet meer opstarten. Ik zal even vertellen wat er gebeurt is/was:

-Ineens krijg ik een bsod (met bekende physical memory dump, die duurde dit keer trouwens 10 minuten)

-Daarna wil ik opstarten, ik kan tot bij het inlog scherm komen (en mijn naam in voeren). Maar daarna (na het inloggen) crashd hij: Eerst popped nog wel "steam" inlog scherm up (moet dat eens deinstalleren als ik de tijd heb), maar dan 1-2 seconden later (als ik iets met de muis wil aanklikken) reageerd hij nergens meer op.. (ventilator maakt lawaai alsof de hele laptop op 100% cpu zit).
(het gebeurt voordat avira's boot scherm op komt).

-Ik heb een startup repair gedaan, maar dat hielp niets. (en als ik het nu wil doen geeft windows aan dat hij geen startup repair kan uitvoeren. - Bij system restore geeft hij aan dat hij de specific file niet kan vinden).
-Ook gebeurt het soms nu dat de BIOS aangeeft dat "no system disk is found". (zelden echter)
-Booten in safe mode werkt ook niet (meteen na het inloggen crashd hij).

specificaties:
HP 8530w elitbook
windows 7
geen programma's geinstalleerd laatste 2 weken

Ik ben knoppix live disk aan het burnen, en denk dat ik windows opnieuw moet installeren, maar heeft misschien iemand wat meer ervaring/ideeen?
Het probleem is dat dit zich al 4-5 keer eerder dit jaar heeft afgespeeld.. (gebeurt "randomly" na 3-4 maanden) En sommige programma's van mij kosten 4-5 uur om te installeren (I'm looking at you matlab & catia).

Ik heb mijn laptop al eens naar de technische staff toegebracht, maar die zeggen dat er niks mankeert en installeren gewoon een clean install. (yeah right, kan ik zelf ook...)

bij voorbaat dank,
paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met dat installatie repair en system restore wil het bij mij soms ook niet lukken, meestal is de harde schijf dan niet goed meer.

Je systeem bestanden zijn niet goed. Windows 7 krijg je daarom waarschijn niet meer werkend, en zul je inderdaad opnieuw moeten installeren.
Maar voordat je dat doet, eerst het systeem en vooral de harde schijf heel goed testen.

Zo'n HP heeft toch een 'log' in de BIOS, misschien dat daar iets in staat.
En heeft die HP in de BIOS ook een test voor de harde schijf, laat die eens de schijf helemaal testen.
Er zijn natuurlijk nog veel meer programma's om de schijf te testen, op die Knoppix LiveCD zit misschien smartctl.
Ik heb pas twee Toshiba schijven uit laptops vervangen door een WD black met 5 jaar garantie.