Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel

Wat zoek ik in een nieuwe mobiel:

-niet te duur rond de 150 euro
-wifi
-blauwtand
-email
-moet kunenn bellen en sms'en :P
-touchscreen

Ik heb al veel onderzoek gedaan en ik kwam uit op de samsung monte, die heeft ongeveer alles wat ik zoek, het enige wat ik jammer vind is dat hij a-gps heeft een geen gps want nu heb ik internet nodig voor de gps.

Weet iemand anders nog een leuke telefoon van rond de 150 euro of vind je het een goede keus zeg het hier onder dan ook even.

kleine stukjes van eigenaren van deze telefoon zijn ook zeer welkom met ervaringen en voor en nadelen.

Alvast heel erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

a-gps werkt met de telefoonmasten, en dan heb je geen internet nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou niet voor een samsung gaan, heb 2 touchphones van de samsung gehad, de omnia en de touchwiz(f480) en ze zijn me gewoon te traag, je kan natuurlijk een 2dehands htc hero van V&A halen?

Dan heb je een stabiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Wil je per sé nieuw? Voor 150 heb je bijvoorbeeld een HTC Hero die ook al GPS heeft en wat andere dingen die je niet vereist.

Als er A-GPS staat betekent dat vaak GPS + A-GPS.

Een (heel vaak) gemaakte fout. Het heeft dus ook gewoon GPS.

[ Voor 32% gewijzigd door MsG op 23-05-2010 13:21 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
De pricewatch geeft maar 1 mogelijkheid als ik ga selecteren op:
  • WiFi (Ja)
  • Bluetooth (Ja)
  • Touchscreen (Capacitief)
  • Prijs (tot €160)
Hij komt dan met deze Samsung:
pricewatch: Samsung Monte S5620 Zwart

P.S Dit had je ook makkelijk zelf kunnen vinden door hier even wat eisen in te vullen :Z http://tweakers.net/price...15/mobiele-telefoons.html

Je kan ook nog op kieskeurig.nl ofzo kijken, dan staan er ook vaak ook reviews bij.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 23-05-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:51
brilsmurfffje schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:13:
a-gps werkt met de telefoonmasten, en dan heb je geen internet nodig
Internet is niet de juist term ervoor, maar hoe denk je dat die data richting jouw telefoon moet? Met andere woorden, een dataverbinding is wel degelijk nodig bij aGPS en gaat je geld kosten als je er geen abo voor heb.

Ik spreek overigens uit ervaring, heb wel een internet abo maar probeerde vorig jaar GPS op m'n telefoon (ding gebruikt ook aGPS) eens uit in Duitsland. Leverde me een mooie rekening van €150,- op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:12:
Ik heb al veel onderzoek gedaan en ik kwam uit op de samsung monte, die heeft ongeveer alles wat ik zoek, het enige wat ik jammer vind is dat hij a-gps heeft een geen gps want nu heb ik internet nodig voor de gps.
A-GPS is beter dan alleen GPS. A-GPS kijkt ook naar zendmasten en niet alleen naar de GPS satellieten en kan zo eerder je positie bepalen.
A-GPS of GPS bepaalt niet of je wel of geen internetabonnement nodig hebt. Dat bepaalt de navigatiesoftware. Als je offline software gebruikt (kaarten op je telefoon) dan heb je geen internetabonnement nodig. Gebruik je online software (bijv Google Maps Navigatie) dan hebt je -altijd- internet nodig, ook met GPS.
The Realone schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:22:
[...]
k spreek overigens uit ervaring, heb wel een internet abo maar probeerde vorig jaar GPS op m'n telefoon (ding gebruikt ook aGPS) eens uit in Duitsland. Leverde me een mooie rekening van €150,- op.
Dat je een rekening voor datagebruik hebt gekregen heeft niks te maken of je telefoon A-GPS heeft of GPS. Dat heeft te maken met de navigatiesoftware die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:20:
De pricewatch geeft maar 1 mogelijkheid als ik ga selecteren op:
  • WiFi (Ja)
  • Bluetooth (Ja)
  • Touchscreen (Capacitief)
  • Prijs (tot €160)
Hij komt dan met deze Samsung:
pricewatch: Samsung Monte S5620 Zwart

P.S Dit had je ook makkelijk zelf kunnen vinden door hier even wat eisen in te vullen :Z http://tweakers.net/price...15/mobiele-telefoons.html

Je kan ook nog op kieskeurig.nl ofzo kijken, dan staan er ook vaak ook reviews bij.
ik heb in de start post staan dat iik de samsung monte had gezien en als je boven mijn post kijkt dan zie je ook de samsung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:27:
[...]

A-GPS is beter dan alleen GPS. A-GPS kijkt ook naar zendmasten en niet alleen naar de GPS satellieten en kan zo eerder je positie bepalen.
A-GPS of GPS bepaalt niet of je wel of geen internetabonnement nodig hebt. Dat bepaalt de navigatiesoftware. Als je offline software gebruikt (kaarten op je telefoon) dan heb je geen internetabonnement nodig. Gebruik je online software (bijv Google Maps Navigatie) dan hebt je -altijd- internet nodig, ook met GPS.

[...]

Dat je een rekening voor datagebruik hebt gekregen heeft niks te maken of je telefoon A-GPS heeft of GPS. Dat heeft te maken met de navigatiesoftware die je gebruikt.
dus een offline programma heeft geen internet verbinding nodig, das mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:33:
[...]

dus een offline programma heeft geen internet verbinding nodig, das mooi.
Samsung Monte gebruikt Samsungs eigen besturingssysteem. Ik denk dat er geen offline navigatie voor beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimster schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:52:
[...]

Samsung Monte gebruikt Samsungs eigen besturingssysteem. Ik denk dat er geen offline navigatie voor beschikbaar is.
ben even aan het zoeken geweest en het is er wel.

we travel heet het.

en waarom ik niet voor een 2de hands ga is dat ik een nieuwe telefoon wil hebben zonder beschadigen en zonder kleine technische problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die zijn er tweedehands ook wel hoor :), nu heb je een telefoon met een eigen systeem waar je verder niet echt een breed aanbod aan applicaties hebt.

Terwijl je dus bijv ook een HTC Hero, of een HTC Touch Pro voor die prijs hebt, waarop je pakketten als TomTom e.d. kan draaien.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:04:
Die zijn er tweedehands ook wel hoor :), nu heb je een telefoon met een eigen systeem waar je verder niet echt een breed aanbod aan applicaties hebt.

Terwijl je dus bijv ook een HTC Hero, of een HTC Touch Pro voor die prijs hebt, waarop je pakketten als TomTom e.d. kan draaien.
oke daar heb je ook wel weer een punt maar kan je op de samsung telefoons geen andere rom zetten ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Rom :? heb je je uberhaupt verdiept in deze telefoon? Hier staat gewoon een eigen gesloten systeem op, voor zover ik weet niet echt een platform waar je echt programma's verder kan installeren. Featurephone vs smartphone.

Als je hem dan toch koopt: V&A aangeboden: Samsung Monte S5620 Zwart scheelt weer 25 euro en is nieuw. Zag het toevallig net.

[ Voor 33% gewijzigd door MsG op 23-05-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:08:
Rom :? heb je je uberhaupt verdiept in deze telefoon? Hier staat gewoon een eigen gesloten systeem op, voor zover ik weet niet echt een platform waar je echt programma's verder kan installeren. Featurephone vs smartphone.
ik heb me wel wat verdiept in deze telefoon maar er niet echt heel veel over de diepere werking te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:08:

Als je hem dan toch koopt: V&A aangeboden: Samsung Monte S5620 Zwart scheelt weer 25 euro en is nieuw. Zag het toevallig net.
die heb ik een mail gestuurt gister maar nog niks terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:17

Sorbo

Uw hulp in huis!

Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:09:
[...]

ik heb me wel wat verdiept in deze telefoon maar er niet echt heel veel over de diepere werking te vinden.
Op dit toestel draait samsung's eigen (TouchWiz) OS, dat niet gemaakt is als smartphone-OS. Je zult er dus rekening mee moeten houden dat je weinig meer kunt dan programmatjes en widgets installeren.

Er zijn geen homemade roms voor te vinden, alleen nieuwe firmwares die via samsung zelf uitgegeven worden. Verwacht geen andere OS'en in deze firmware, alleen kleine updates en bugfixes.

Dit is een leuke telefoon, met de nadruk op telefoon. Dit is géén smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:20:
Inderdaad, en daarom gaat dit topic op slot. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.