Inkomende emails door filter halen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Hallo,

op mijn studentenvereniging hebben we erg veel last van mensen die (promotie-)mailtjes (voor hun evenementen/comissies e.d.) sturen met alle mailinglists van alle verticalen/jaarclubs/commisies in de aan of cc. Dan sturen er altijd wel een paar mensen reply's (to all) met "kutsjaars, leer BCC'en" of andere spamsessies e.d. Heel hinderlijk aangezien het zo 50 mailtjes per dag kan geven op een slechte dag.

Nou was mijn idee om alle inkomende mailtjes (voor mailinglijsten) door een filter te halen voordat het naar de mailinglist-manager voor doorgegeven. Dit scriptje zou dan mailtjes met meer dan 5-10 aan/cc's automatisch omzetten naar een bcc. Het enige is dat ik niet weet hoe zo'n scriptje eruit zou moeten zien, kan iemand me daarbij helpen?

Ik denk dat het wel mogelijk is om zo'n scriptje er tussen te plakken, de huidige entries in het aliases file zijn namelijk als volgt:
code:
1
<lijstnaam>: "|/usr/lib/ecartis/ecartis -s <lijstnaam>"

Dat zou je dan zo voor elke mailinglist kunnen veranderen (één keertje met regex en het maak-mailinglijst-scriptje aanpassen):
code:
1
<lijstnaam>: "|/usr/bin/toBCC.sh |/usr/lib/ecartis/ecartis -s <lijstnaam>"

Weet iemand hoe en of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik kwam elders op internet eens optie tegen om dit te doen met formmail. Geen idee of dit nog steeds geldig is of dat formmail precies kan/doet wat jij wil.

code:
1
/usr/bin/formail -R to X-original-to -R cc X-original-cc -R bcc X-original-bcc -f -A "to: betadump@mycompany.com" | sendmail -t -i

Bovenstaande code doet, afaik, niet precies wat je wil maar allicht is formmail een aanknopingspunt om naar te gaan kijken?

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 23-05-2010 12:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Uit de man haal ik dat dat commando alle mailtjes strip van receivers (to/cc/bcc) en het alleen stuurt naar betadump@mycompany.com, maar het is inderdaad een goed aanknopingspunt, ik zal er eens naar kijken.

Iig denk ik dat dit alle CC'ers naar BCC'ers zal omzetten, dus dat is al wat:
code:
1
formail -R cc bcc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet de 'harde' methode?
Zoals aangegeven, ALLE To en CC velden strippen als er meer dan 10 in To / CC zitten. Vervolgens de mail bouncen naar ALLEEN verzender (of admin account van mailing list) met de tekst dat To / CC van rondgaande mail naar alle recipients niet gewaardeerd wordt en dat ze een nieuwe poging mogen wagen met al die adressen in het BCC veld. (beetje opvoeden kan geen kwaad blijkbaar...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Dat is zeker ook een goede, maar hoe doe je de check of er meer dan 10 adressen in to/cc zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
Niemand een idee?
Pagina: 1