Rode streep door scherm

Pagina: 1
Acties:

• Bramster17
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-10-2023
Hallo allemaal!

De laptop van mijn vriendin heeft sinds vandaag een rode streep door het scherm..
Het betreft een MSI VR601 laptop
Intel T1400 @ 1,73 Ghz, 2Gb DDR2, OS = Windows Vista 32bit
Drivers zijn up-to-date!

(zie imageshack linkje)

Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/616/kutscherm.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Iemand een idee waar dit vandaan komt of hoe dit opgelost kan worden?

Groeten,
Bram

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik zie geen rode streep in die screenshot, ligt dan gewoon aan je scherm.

• Bramster17
Okeej, bij mij dus wel duidelijk een dikke streep door het beeld .. :)

• __1337__
  • Laatst online: 15-12 13:43
Zo te horen en te zien ligt het probleem inderdaad bij je scherm zelf ipv GPU oid :). Ook geen streep hiero te zien :).

• Bramster17
Dankjewel, dat is iig een stapje de goede richting op ;)

Het is trouwes vanaf boot af al dat de rode streep te zien is .. :)

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-12 00:32

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Oplossing ligt wel wat ingewikkelde in elkaar. Als je nog garantie heb, hup naar de dealer gaan anders moet je toch echt een nieuw lcd paneel kopen, kost wel wat euros en je moet het scherm dus vervangen dus wordt wat schroeven bij je notebook.

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat had je toch kunnen testen door de figuur te openen op een ander scherm. Een streep door het scherm duid meestal op kapotte (sub) pixels. In dit geval denk ik dan niet in de pxels zelf maar in de elektronica/bekabeling naar het scherm.

Wat je kan proberen is licht te drukken of wat te rammelen op of met de rand boven de streep. Er bestaat een kans dat die dan terug juist komt. Niet zo een heel grote kans maar toch.

Is die trouwens altijd rood? of krijgt die ook soms een andere kleur? (blauw of groen) afhankelijk van wat er nu eigenlijk te zien is op het scherm.

• Bramster17
Garantie periode is dus al helaas voorbij anders was het ding al lang terug geweest maar helaas .. :P

Het tikken/rammelen helpt niet, je hoort verder ook niks rammelen in de laptop..
De streep is altijd rood en altijd op dezelfde plaats op het scherm..

Hoe kan ik er evt achterkomen of het aan het schermpje zelf ligt of aan de bedrading?

:)!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Bedrading vervangen? Kan net zo goed aan je moederbord connector liggen, maak dat ding is open en kabel goed aansluiten.

Verwijderd

als je een tweede scherm aansluit op de laptop kun je zien of het aan de gpu ligt.

wel scherm klonen doen dan.

• Bramster17
Het scherm nu gekloont met de pc die onder staat.. De monitor (Samsung Syncmaster P2250) geeft deze rode streep niet.. Op de laptop is de streep nog steeds zichtbaar ..

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:30

Theo

moederbord

Dan lijkt het echt een kapot LCD te zijn, je videokaart en alle software is uitgesloten.

Wat je kan proberen is de laptop openen en de grote flatcable welke van het moederbord naar je scherm loopt even loshalen, schoonblazen en dan weer terugzetten. De kans is klein dat het werkt maar het ongeveer de laatste optie. Het allerlaatste wat je kan doen is het lcd vervangen...

Mocht je dit doen, speur dan eens de V&A en marktplaats/ebay af naar een kapotte laptop, dit is vaak goedkoper dan een nieuw scherm.

7400 Wp op het dak

Pagina: 1