Toon posts:

Ventilator videokaart altijd 100%

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ben nou al op heel wat forums met mijn probleem geweest en geen één wist echt een oplossing of had een verklaring..

Ik heb gister een Nvidia GeForce GTS 250 512 MB DDR3 gekocht. De fan daarvan draait ten alle tijde op 100%, ook al ben ik alleen aant internetten. Geeft wat lawaai..

Heb al met Nvidia control panel geprobeerd het te editten maar lukte niet. Ik had die optie niet. Toen met EVGA Precision geprobeerd, ik percentage naar beneden zetten, op apply drukken, en toen schootie weer terug naar 100%.. Ook met heel wat andere software geprobeerd maar werkt allemaal niet..

Hierbij een log file van GPU-Z, misschien hebben jullie er wat aan!

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2edr19f.gif

Alvast bedankt;)
Gr. Sander

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Probeer rivatuner eens? Te downloaden op guru3d.com

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

Gleighton schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:46:
Probeer rivatuner eens? Te downloaden op guru3d.com
Die zou het normaal gesproken wel moeten doen ja.

Maar er is hier natuurlijk iets anders aan de hand, want de fan hoort niet altijd op 100% te draaien. Klinkt eerder als driver-probleempje, dus ik raad de TS aan om daar eerst eens wat mee te doen (oude drivers grondig verwijderen en nieuwste drivers van nVidia site downloaden en installeren)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 13:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Welk merk is het.. sommige kaarten hebben bij goedkopere merken geen fanspeed settings. (XFX had zoiets ook een paar jaar geleden).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Heb een tutorial gevolgd voor RivaTuner, Low-level system tweaks, dan enable low-level fan control, op 60% gezet, gesaved, apply fan settings at windows start up, opnieuw opgestart, geen verandering in GPU-Z en als ik terug ga naar RivaTuner staatie weer op 100%.. Heb de nieuwste drivers meteen geïnstalleerd toen ik de kaart erin had gezet, heb ook nog is oude drivers geprobeerd (adviseerde andere mensen me), werkte niet. En wat bedoel je precies met merk? Staat niet alles in mn eerste post? Of is er nog meer verschil? Er staat ook nog EVGA op de doos, is dat t merk:P?

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:08
In het uiterste geval een fan controller kopen. Staan in V&A voor €2.50 - 5.- . Zalman Fanmate bv.

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Nee, want een fan op een videokaart wordt niet via een 3-pins aansluiting aangestuurd, maar via een 2-pin welke alleen wordt gebruikt voor videokaarten. Ook is dat niet aan te raden, want dan kan het zijn dat als je je fanmate te laag hebt staan dat je videokaart te warm wordt en dan crasht, of erger nog dat je videokaart doorbrand.

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Waarschijnlijk heb je gewoon geen fan controll op die videokaart, dat heb je wellis vaker en dan draait de fan standaard op 100%

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:08
@Gleighton

Een standaard fan meestal wel, klopt. Ik ga al automatisch uit van een aftermarket fan, die zou ook niet foutief op 100% werken, meestal.

My bad.

of een 2-pin naar 3-pin converter ^^

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
als je een after-market oplossing zoekt kan ik je deze ten zeerste aanraden:
http://www.arctic-cooling...info.php?cPath=2_&mID=379

heb em zelf op m'n XFX HD4870 1GB gezet, hij is passief gekoelt (dus fans uit) net zo warm als dat die idle was met de stock fan! Met koeling (wat bijna niet meer hoorbaar is) is die toch aanzienlijk koeler :) 32c is 't koudste wat ik gemeten heb... 30 euro kost dat ding en kost je ongv. half uurtje van je leven om 't erop te zetten. En nee ik ben normaal niet de "och dan slopen we dat toch ff"-type. Maar dit was zeker goed te doen!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal ik zeker onthouden! Koop die misschien later dit jaar nog wel;), gewoon oude fan dr af slopen en dan deze dr op schroeven en klaar?

Edit: Ben een beetje verward nu:P Als ik dat ding erop zet, heb ik minder last van het geluid omdat die fans gewoon zachter zijn, of gaat de fan speed echt omlaag? Lijkt me het 1ste toch? Want de kaart blijft hetzelfde, dus de bios ook dus blijft t op 100% right?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 01:25 ]

• roland kroes
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:00
Je hebt de videokaart 21 mei gekocht, zeg je. In een winkel toevallig? Dan zou ik geen extra geld uitgeven, maar mijn garantie claimen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02 12:14

Haan

dotnetter

roland kroes schreef op zondag 23 mei 2010 @ 04:23:
Je hebt de videokaart 21 mei gekocht, zeg je. In een winkel toevallig? Dan zou ik geen extra geld uitgeven, maar mijn garantie claimen.
Eerst 100% zekerheid dat deze kaart fan control biedt (lijkt me eigenlijk wel,EVGA is geen 'budget' fabrikant)
Daarna dienen driver-issues uitgesloten te worden.
Als de fan dan nog steeds altijd op 100% blijft draaien kan er gedacht worden aan een defect.

Maar contact opnemen met de winkel kan opzich geen kwaad, misschien hebben ze nog nuttige informatie.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem inderdaad bij ViComputer gekocht, driver-issues heb ik als eerste al uitgesloten, nieuwste drivers gebruikt, drivers van de CD gebruikt en nog oudere drivers gebruikt. Werkt allemaal niet.. Dus ik denk dat ik dinsdag maar naar de winkel ga! Bedankt;) En hij biedt echt geen fan-control. Ik heb naar een moderator van EVGA al een PM gestuurd om te vragen voor een BIOS flash.. Hij zei dat hij dr naar zou zoeken, hij heeft tot dinsdag..

Verwijderd

Het is deze dus neem ik aan;
http://www.vicomputer.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00745226 ?

Is idd een eigen ontwerp van EVGA en het zou maar zou kunnen dat ze de fancontroller geschrapt hebben zoals Redblader al suggereerde. Als ik zo lees wat je gedaan hebt moet dat bijna wel het geval zijn. Zou wel vreemd zijn van een merk als EVGA welke bekend staat als een goede.
Mits het niks wordt met die moderator van EVGA gewoon terug naar de winkel!

Verwijderd

Topicstarter
Yup, dat is m, ik kijk nog wel wat ik doe. Zal ik misschien anders de Arctic Accelero Twin Turbo kopen en erop zetten of is dat geldverspilling?

Verwijderd

Als het nog even kan, dan zou ik je videokaart gewoon inwisselen bij de winkel voor een kaart met degelijke fancontrol. Meeste kaarten met stockkoelers zijn heel behoorlijk. Dan is het eigenlijk niet het geld waard om er een aftermarketkoeler op te zetten. Als dit niet mogelijk is, is een aftermarketkoeler inderdaad de enigste optie. Deze zal dan wel permament op een fixed toerental draaien, of je je kaart nu stressed of niet. Vandaar dat een kaart met fancontrol halen mijn voorkeur zou hebben.

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:52:
Als het nog even kan, dan zou ik je videokaart gewoon inwisselen bij de winkel voor een kaart met degelijke fancontrol. Meeste kaarten met stockkoelers zijn heel behoorlijk. Dan is het eigenlijk niet het geld waard om er een aftermarketkoeler op te zetten. Als dit niet mogelijk is, is een aftermarketkoeler inderdaad de enigste optie. Deze zal dan wel permament op een fixed toerental draaien, of je je kaart nu stressed of niet. Vandaar dat een kaart met fancontrol halen mijn voorkeur zou hebben.
niet helemaal waar mits je videokaart de juiste molex-connectie heeft :)
hij draait hier nu fixed toerental maar dat is op zo'n geluidsniveau dat je 't niet hoort!

als je nog kan ruilen, zou ik dat eerst proberen... ik heb dit gedaan omdat ik geen zin had afhankelijk te zijn van fan-control etc.

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Verwijderd

Topicstarter
Ok, heb ViComputer een mail gestuurd met de vraag wat zij mij adviseren. Ik hoop dat ik snel en goed geholpen word..

Hartstikke bedankt voor jullie hulp en ik vertel het einde nog wel!
Pagina: 1