Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 11:03
Sinds enkele dagen is een website niet meer te benaderen via een computer in het netwerk. Deze website is echter gewoon bereikbaar op alle andere computers in het netwerk (LAN). En het is ook geen dns probleem, want deze resolved gewoon naar het goede ip adres. Overigens werkt een directe request naar het ip ook niet op deze computer.

De website is in geen enkele browser die ik heb geprobeerd benaderbaar (IE8, Firefox en Chrome), de output van traceroute is hetzelfde als op andere pcs en veilige modus mocht ook niet baten. Ik heb het zelfs op 3 verschillende gebruikersprofielen geprobeerd. Via een live cd lukte het overigens wel de website te benaderen op deze computer.

Er is een virusscanner geinstalleerd en de windows firewall staat aan, maar aan deze programma's ligt het ook niet, aangezien ik deze allemaal al een keer uitgezet heb. Het hosts bestand bevat alleen de standaard localhost regel en de ip- en dns instellingen van de netwerkadapter ligt het ook niet aan.

Verder heb ik een aantal virusscans en dergelijke gedaan, maar dit leverde niets op. Voor zover ik kan zien draaien er geen gekke processen. Een automatische analyse van een hijackthis log op hijackthis.de leverde ook niets op.

Volgens netstat en TCPView worden er wel degelijk aanvragen gedaan naar het goede domein/ip, maar 't lijkt wel of deze gewoon niet aankomen en leveren een time-out op.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 07:49

_AN

telnet www.website.com 80 werkt wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 11:03
Ja, dat werkt, in tegenstelling tot de browsers.