Alternatieve koeler CPU (i7-965) op Gigabyte GA-EX58-EXTREME

Pagina: 1
Acties:

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:18
Voor de tweede keer een pc samengesteld met de onderstaande specs:

CPU: Intel Core™ i7 Quad Extreme Processor i7-965
Mainboard: Gigabyte GA-EX58-EXTREME
Memory: Corsair Dominator GT DDR3 1600MHz 6GB
Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL7-7-7-20, Fan, for Core i7, DHX+
GFX card: Sapphire ATI Radeon HD5970

Nu maakt de stock koeler op idle al veel te veel geluid.

Na wat research lijkt de Scythe SCMG-2100 Mugen 2 Rev B een goede koop te zijn. Echter wil ik dit product niet te snel bestellen en zou ik wat feedback op prijs stellen.

Heb weinig ervaring met overklokken, mijn uitgangspunt is meer het aantal dB dat wordt geproduceerd. U begrijpt, hoe lager hoe beter. Ik verwacht dat de Scythe beter presteert. Als het verschil echter tegenvalt, zou ik alternatieven op prijs stellen.

Inventaris

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Jammer dat je voor zo'n verouderde processor hebt gekozen, i7 920 en dan overklokken zou al genoeg kunnen zijn, of de nieuwe i7 970/i7 980x. In ieder geval, de Scythe Mugen 2 is de beste prestatie/prijs en prestatie/decibel koeler. Doen, dus. Kijk wel uit of ie in je behuizing past, hij is namelijk nogal groot.

• nwnc
Voorlopig lijkt de Scythe idd de aangewezen optie. De CPU is inmiddels verouderd wel. What else is new :P Wat betreft het overklokken van de 920, dat heb ik niet zo uitgezocht omdat ik er niet echt thuis in ben.

Op het moment heb ik het probleem dat het vastloopt. Eerst ff alles updaten qua bios, drivers etc.

Inventaris

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Vastlopen door temperatuur lijkt mij onwaarschijnlijk. Ik heb mijn CPU op een onbewaakt ogenblik al eens op 100C gehad en die doet het nog steeds en liep niet vast. Wel vermoed ik dat hij zich op 100C terugclockte.

LinkedIn
BlackIntel

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-02 15:45

BrammT

The one and only!

Ik denk dat de herrie die je hoort eerde van je graka, dan van je CPU koeler komt... Maar de scythe mugen II is wel een goede optie . ;)

Helaas niet meer zo'n bevlogen Tweaker als voorheen...

• nwnc
Komt niet door de temp. Na alle updates loopt het nog steeds vast. Mss is een nieuwe topic een beter idee?

Zowel met Win 7 als XP het probleem dat het na een tijdje vastloopt. Tijdens het afspelen van video is er een duidelijke 'klik' te horen waarbij de audio ong. een seconde stokt. Hij loopt dan door en blijft synchroon met het beeld. Maar na een aantal minuten blijft alles haken en is een reboot de enige oplossing.

Memtest geeft een pass. Ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken. BIOS is geupdate, verder de allerlaatste drivers van de graka, chipset en windows updates geinstalleerd.

Inventaris

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Hoe lang heb je memtest gedraait? Toch wel meer dan 1 pass mag ik hopen? Ik heb vaak genoeg gehad dat er pas fouten kwamen na enkele uren.

LinkedIn
BlackIntel

Verwijderd

memtest is pas betrouwbaar naar vele passes.. 24u is iig voldoende

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:53
En check even of je geheugen op 1.65V staat.

• nwnc
Hij liep wel door maar wist niet dat je langer moest doorgaan. Even opnieuw proberen.

Inventaris

• nwnc
Na 25 uur 26 passes en geen fails.

Inventaris

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
nwnc schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:36:
Komt niet door de temp. Na alle updates loopt het nog steeds vast. Mss is een nieuwe topic een beter idee?

Zowel met Win 7 als XP het probleem dat het na een tijdje vastloopt. Tijdens het afspelen van video is er een duidelijke 'klik' te horen waarbij de audio ong. een seconde stokt. Hij loopt dan door en blijft synchroon met het beeld. Maar na een aantal minuten blijft alles haken en is een reboot de enige oplossing.

Memtest geeft een pass. Ik zou niet weten waar ik zou moeten zoeken. BIOS is geupdate, verder de allerlaatste drivers van de graka, chipset en windows updates geinstalleerd.
Klik waar komt dat geluid vandaan, in de film of van je hardware.
Het belangrijkste van je hele pc is je voeding, welke heb je. Het klikken van je pc of bijv je harddisk wil zeggen dat je voeding niet goed is, dus test eens met een andere. Ook omdat het in xp en win7 gebeurd.
-Zet in de bios de snelheid verlaging/verhoging van je cpu op uit, dus als de pc niks aan het doen is gaat de cpu langzamer, en bij het hard werken gaat hij sneller.
-Zet geheugen op 1066, sommigen hadden de pc instabiel indien het sneller liep.

• nwnc
Videoplay lijkt eerder een sec. te stokken. Niet echt een klik hoorbaar ergens. Als voeding had ik gekozen voor een Cooler Master UCP 900W.

Ik zal eens naar de rest kijken

Inventaris

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

zo'n zware voeding heb je niet nodig. Ga is kijken voor een 600 watt voeding van een beter merk.
sorry ik zat niet op te letten, aan je voeding zal het niet liggen, die is sterk genoeg. ;)

[ Voor 65% gewijzigd door epic_gram op 24-05-2010 12:07 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Brutes
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-06-2025
epic_fail schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:03:
[...]

zo'n zware voeding heb je niet nodig. Ga is kijken voor een 600 watt voeding van een beter merk.
Sinds wanneer heeft Cooler Master geen goede voedingen?

• cpt.skydiver
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Cooler Master produceert geen voedingen :p. Maar wel uitkijken met de serie die je haalt. Die Extreme serie is slecht. Silent Pro wel goed (andere fabrikant).

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Nu online

epic_gram

undercover moderator

een be-quiet of corsair is stukken beter. Ik heb zeer slechte ervaringen met coolermaster, ze worden door hetzelfde bedrijf gemaakt als de OCZ voedingen. zegt genoeg denk ik. ;)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• Sircam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-12-2019
Ik zou het eerder zoeken in de harde schijf. Die "tik" die je hoort zou best wel eens kunnen op een overlijdende harde schijf. Zeker als je de rest al zo goed als uitgesloten hebt. Wanneer de leeskop van de schijf vastloopt maakt dat ook een "tik" geluid. Temeer omdat je zegt dat alles vastloopt.

Is ook het enige wat ik nog niet voorbij heb zien komen als mogelijke kwaaie pier

• nwnc
OS en video staan op een Intel X25-M ssd (80GB) die ook gwn nieuw is.

Geheugen op 1066, na de bios weer s op optimal defaults te gezet te hebben. Geen verschil. Nogmaals, het is geen tik, dat heb ik verkeerd aangegeven. Als ik video afspeel in VLC stokt ie dus om de 3, 4 seconden.

Mss is de aanname die ik maak dat het stokken iets met het vastlopen te maken heeft, niet geheel terecht. Zo loopt het net vast bij de installatie van een game. Ik ga iig voorlopig een paar andere media players proberen om te kijken of video zonder onderbreken wordt afgespeeld.

Inventaris

Pagina: 1