Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

TI-84 langzaam, valt uit en batterijen zijn leeg.

Pagina: 1
Acties:

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Hoi Tweakers,

ik heb een TI-84+ van m'n vriendin ontvangen die weigert te doen waar hij voor bedoeld is. Bij het aanzetten verschijnt de melding dat de batterijen op zijn, en dat ik ze moet vervangen. Al lang gedaan natuurlijk met een aantal verschillende, geen effect.

Daarbij valt hij soms uit, of wil helemaal niet aan. De berekeningen gaan ook langzamer dan op m'n oude TI 83. Alles wijst dus op lege batterijen, maar ze zijn gewoon vol. De contactpunten zien er schoon uit. Ik meet 4.2 volt over de 4 batterijen van elk 1.2 volt, dus 0.6 volt te weinig. Maar bij elke batterij los meet ik 1.4V. Zou het hier aan kunnen liggen?

Heeft iemand suggesties? Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door WeeJeWel op 22-05-2010 14:46 ]

Homey — Critics are those without skills to create.

• kaesve
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-05 03:04
firmware update? de nieuwe firmware van de TI84 heeft wat 'eyecandy', zoals breuken ook echt weergeven boven elkaar en machtsverheffingen in superscript zetten.. deze weergaven maakt alles wel nèt ietsjes trager en gelukkig kan je het uit zetten als je het niet hoeft..
verder heb ik na sommige firmware updates ook wel eens gehad dat hij zichzelf flash'de of deed alsof de batterijen leeg waren. opnieuw de software erop zetten helpt dan :]

• WeeJeWel
Al gedaan, no luck =]

[ Voor 4% gewijzigd door WeeJeWel op 22-05-2010 14:52 ]

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Probeer het eens met gewone 1.5V Alkaline batterijen..

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 22-05-2010 14:58 ]

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ti84 bevat meerdere batterijen. Er is in het batterij vakje nog een schroefje met klepje te zien, draai die open en vervang die batterij. Das voor de ROM.

• WeeJeWel
HyperioN schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:55:
Probeer het eens met gewone 1.5V Alkaline batterijen..
Same result.
Mr.SiS schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:57:
Ti84 bevat meerdere batterijen. Er is in het batterij vakje nog een schroefje met klepje te zien, draai die open en vervang die batterij. Das voor de ROM.
Dat mag toch niet uitmaken voor het functioneren van de GR als hij eenmaal is 'opgestart' ?

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Algemene troubleshooting van TI toestellen. De laatste stap is altijd die knoopcel eruit en erin steken. Ik heb hem zelf ook al eens moeten vervangen maar heb dat ding ook toen twee jaar intensief gebruikt (meer dan een half uur per dag). Als je batterijen ook vervangt of je laat hem lange tijd ongebruikt liggen zal hij om een onduidelijk reden ook z'n scherm contrast dimmen waardoor hij uit kan lijken.

[ Voor 21% gewijzigd door analog_ op 22-05-2010 15:33 ]

Pagina: 1