Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jla
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-09 14:08
Ik heb al een paar keer naar de Canon S90 gekeken en wil binnenkort toch eens de knoop doorhakken om een goede compact camera te kopen. De Canon S90 komt overal goed uit de bus en ik zie op flickr ook dat hij prachtige foto's maakt. Wat ik minder aan de camera vind is dat hij geen beste videofunctie heeft namelijk vga. Nu is mijn vraag of er iemand op de hoogte is wanneer Canon zijn nieuwe camera's aankondigt. Ik dacht namelijk dat het meestal rond deze tijd is dat een nieuwe serie of model werd aangekondigd is er iemand op de hoogte dat daar mogelijk een opvolger van de S90 bijzit die ook HD kan filmen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Het aanbiedingen topic is volgens mij tot en met Juni omdat er indd totdan veel aanbiedingen kunnen komen vanwege nieuwe releases die kunnen volgen.
Je kan indd op canonrumors kijken, of gewoon afwachten. Daarnaast kan je de camera ook gewoon kopen aangezien je toch denkt dat het een goed ding is. De beste camera is namelijk degene die jij goed vind. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-03 01:02
Er is ondertussen al een Ixus variant met 720P HD http://www.canon.nl/For_H..._Camera/IXUS/ixus_300_hs/

Verder kunnen dit soort vragen ook gewoon in het Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? - deel 4 topic worden gesteld.

[ Voor 36% gewijzigd door photofreak op 22-05-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-09 08:13
Deze heeft helaas geen raw. Verder is de bediening van de S90 is handiger (denk ik): dedicated knoppen. Ik weet ook niet of de IQ wel opweegt tegen die van de S90 (qua sensor grote).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 23:42
Ik volg de ontwikkelingen van Canon omtrent de S90 ook al een tijdje i.v.m. een P&S naast mijn 50D. Inmiddels gaan er geruchten over een S95:

http://www.canonrumors.com/
G12
- The G12 will come with a CMOS sensor.
- Yes, HD video.

S95
- Same as the G12 above with a smaller form factor.
en:
http://techztalk.com/tech...2-s95-cameras-coming-soon
On the point and shoot side, Both the higher-end cameras G11 and S90 will get an update in form of G12 and S95. The CCD sensor on both the cameras will be replaced by CMOS sensor with higher sensitivity and HD video recording capability.
Dus nog even geduld voor meer info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowWings
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 22:39
En nu officeel aangekondigd tweakers.net: Canon bouwt Hybrid IS-beeldstabilisatie in PowerShot S95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goochelaar
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 23:42
Kleine verbeteringen dus. Jammer dat er geen nieuwe backlit sensor geïntroduceerd wordt. Zeker met dezelfde sensorgrootte zou de lowlight performance nóg beter worden... Ach ja... je kunt niet alles hebben ;)
Pagina: 1