Windows 7 Timeout netwerk shares

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-07 17:08

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Beste allemaal. Ik heb al een tijdje een vaag probleem en ik kom er maar niet uit wat het nu precies is.

Ik heb een Windows 7 laptop en deze maakt verbinding via een mapping naar een aantal mappen die geshared zijn op mijn Windows XP.
Nu komt het dagelijks voor dat de laptop opeens de schijven op de XP pc niet meer kan benaderen. Ik kan de XP pc wel nog gewoon pingen, of overnemen met mstsc en ook internet werkt nog zonder problemen.
Ik heb de schijven nu zowel via ip adres gemapt en via hostname en het valt op dat eerst de hostname share opeens stopt met werken en enige tijd later de ip adres share.
Als ik m'n laptop dan opnieuw start, dan blijft hij hangen in het afmelden scherm en moet ik hem echt "hard" uitzetten met de powerknop. Na opnieuw opstarten doet hij het weer zonder problemen (voor een tijdje. Kan een paar uur zijn, of bijna een hele dag).
Ik heb een Cisco VPN client geinstalleerd tbv verbinding naar m'n werk en hiervoor moest ik ook zonealarm installeren, maar het probleem treedt ook op als de firewall gedisabled is en ook de Cisco Client is niet actief en de virtuele adapter die werd meegeïnstalleerd is ook disabled.
Verder draait er op de laptop:
Avast antivirus
daemon tools
Er staat ook Itunes op de laptop, maar die start niet automatisch op.

Ik heb al een keer een registersetting aangepast om de timeout op netwerkshares te disablen, maar dat heeft helaas niet geholpen. Ik heb geprobeerd de workstation service opnieuw te starten als het probleem optreedt, maar dan blijft de laptop hangen net als wanneer ik heb wil rebooten.

Overigens kan ik vanaf een andere laptop wel de bewuste shares continu blijven benaderen, dus het lijkt me wel aan de laptop te liggen.

Iemand nog een briljant plan voordat ik toch maar weer ga herinstalleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Die time-out setting is 'Server'specifiek en beinvloed alleen de lopende sessie - m.a.w. als je na de default 15 minuten nog steeds niks met die netwerkshare/drive hebt gedaan staat deze in 'slaap' modus.

Ik ben alleen wel benieuwd wat voor melding je dan precies krijgt? Ook al eens met
net use
gekeken wat de status is op dat moment?

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2010 16:21 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ik zit nu vanaf de bewuste laptop te werken. Een net use geeft nu bij alle shares aan: Opnieuw verbinden.
Ik kan ze ook niet opnieuw verbinden of wissen via de prompt.
Ik heb 2 prompts open staan. Eentje staat vast nadat ik z: heb gedaan; de andere nadat ik net use z: /d heb gedaan.

Ik krijg soms helemaal geen melding en dan blijft het meeste gewoon hangen. Als ik bij een verkenner scherm één van de bewuste shares wil openen, dan zie ik in de balk bovenin bibliotheken staan en daar zie je een status balk vol worden, maar daarna krijgt het scherm de "reageert niet" status.
Als ik wel een melding krijg is het gewoon een standaard melding dat hij de share niet kan benaderen.

[ Voor 41% gewijzigd door Blindfold op 22-05-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Het lijkt er toch sterk op dat na verloop van tijd de workstation service hangt en dat dit de oorzaak is van deze problemen.
Helaas kan ik de service niet meer stoppen als het eenmaal optreedt (blijft hangen).
Heb sfc gedraaid om te kijken of de systeembestanden niet corrupt zijn, maar alles is ok.

Ik denk zelf dat of de VPN client, of Zonealarm ergens problemen veroorzaken met de Workstation service, maar die kan ik niet verwijderen, want ik moet kunnen inloggen op m'n werk :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
Ik zal nog een schopje wagen, maar aan de lage reacties te zien ben ik bang dat ik toch maar een reinstall moet gaan doen, want blijkbaar is het een erg vaag probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ZoneAlarm zou je eraf kunnen halen als test (als het geen managed versie is), de Windows Firewall van 7 is op zich goed genoeg.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blindfold

Blindfold

Donde estan los conejos?

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 15:53:
ZoneAlarm zou je eraf kunnen halen als test (als het geen managed versie is), de Windows Firewall van 7 is op zich goed genoeg.
De VPN client moet een aparte firewall hebben. Met alleen de standaard firewall krijg ik een stateful firewall error.
Pagina: 1