Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiejeben
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17-05 18:51
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op de Tweakers forum en weet dus niet precies waar ik dit moest plaatsten!
Nu zou ik jullie mening willen weten? Is de nPad één iPad kille?

Als jullie nog niet weten wat de nPad is, kijk dan naar dit NOS fragment: http://nos.nl/video/159010-ipad-krijgt-nederlandse-concurrent-npad.html

De nPad gebruikt Windows 7, en komt vanaf 28 juni in Nederland uit. Dus misschien iets eerder als de iPad!

Met vriendelijke groet,
Maarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Hoe wil jij een Windows tablet vergelijken met een iPad? De HP Slate is al teruggetrokken door HP omdat ze niet tevreden zijn over Windows 7 voor dergelijke toepassingen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Slate is helemaal niet teruggetrokken .. lees het nieuws maar:
nieuws: HP: Slate komt gewoon uit en webOS is niet voor netbooks

Maar een iPad killer ... dat bestaat gewoon niet en zal er ook niet komen. Een iPhone killer er ook nooit geweest, puur omdat het doelpubliek en de aanhang/achterban van de apple- en alternatieve producten anders is. Mensen die een iPhone willen of kopen, zullen niet gauw overstappen op een een alternatief ook al is dat alternatief op papier beter.

Of dit een volwaardig alternatief kan zijn voor de iPad, dat lijkt me op het eerste zicht wel. Hoewel ik me precies wat vragen stel bij de dikte van het toestel e.d.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Exirion schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:34:
Hoe wil jij een Windows tablet vergelijken met een iPad? De HP Slate is al teruggetrokken door HP omdat ze niet tevreden zijn over Windows 7 voor dergelijke toepassingen.
HP: Slate komt gewoon uit

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Dat is door HP zowel niet bevestigd als ontkent. Sterker nog, de slate komt gewoon uit!

http://tweakers.net/nieuw...s-niet-voor-netbooks.html

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

Niet geheel waar. Het feit dat de Slate gecancelled zou zijn was een gerucht en gisteren heeft HP nog verkondigd dat de Slate gewoon komt. Het OS is nog wel onduidelijk, maar kans bestaat dat het gewoon W7 draait.

nieuws: HP: Slate komt gewoon uit en webOS is niet voor netbooks

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:44
Een zo krijg je voor een opmerking gelijk 4 antwoorden in een minuut terug :p

Ikzelf zou eerder voor een tablet met een ander OS dan iPhone-OS, omdat het je gewoon veel vrijer maakt. Deze nPad heeft ook nog meerdere voordelen tegenover de iPad, namelijk een webcam aan de voorkant, en meerdere USB poorten, en ook een hdmi voor de tv...

Dat is mijn mening ;)

PVOutput: https://pvoutput.org/list.jsp?sid=96760

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Of die Slate nou wel of niet komt, je kunt een platgeslagen PC niet vergelijken met een tablet met een OS zoals iPhoneOS. Het is qua OS en de applicaties die erop draaien een heel ander concept. Of het concept je aanstaat is persoonlijk, maar ze met elkaar vergelijken is als appels en peren :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:41
Niemand kan een touchscreen interface maken zoals apple dat doet.
Dat heb ik gemerkt met een HTC telefoon en een iPad mini (ipod Touch)

Maar als deze nPad ook zoveel programma's krijgt en net zo makkelijk te bedienen is als de iPad.
Dan is het een serieuze concurrent.

Heeft ie ook een capacitief multitouchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom ze er niet Android op knallen. Dat is voor telefoons ook de (commercieel misschien mindere) concurent voor de Iphone dus dat lijkt met bij zo'n tablet een logische keuze.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 09:45
Eigenlijk interpeteerd NOS het ook helemaal verkeerd. Hugo zegt zelf dat de Npad voor een heel andere markt is, en gelijk heeft ie :) voor de zakelijke markt zal dit vast en zeker een goed ding zijn. Alleen dat de Media daar meteen een iPad killer van maakt is echt vreemd. Net wat hier word gezegd; je kunt geen appels met peren vergelijken ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
Marzman schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:45:
Ik snap eigenlijk niet helemaal waarom ze er niet Android op knallen. Dat is voor telefoons ook de (commercieel misschien mindere) concurent voor de Iphone dus dat lijkt met bij zo'n tablet een logische keuze.
Omdat zoals ze al aangeven, dit zien als een iPad voor het bedrijfsleven. Windows integreerd veel makkelijker met het hoogst waarschijnlijke windows computerpark dat er al ligt. Doordat hier windows op draait werken leuke dingen als AD enzo gewoon goed zoals het hoort.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat zal het zijn :) Zijn er wel tablets op android al dan? Het lijkt mij persoonlijk vooral een handig ding voor in de bank, als je achter een bureau zit zou ik toch liever een laptop of netbook hebben met normale invoer.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de Npad de zaken heeft die de Ipad mist is dat een groot voordeel voor de Npad.

Ben van plan om een ipad te kopen in juli maar ga nu eerst dan wel eens bij deze Npad kijken.
Vooral de USB, HDMI, flash zijn grote pluspunten. Alleen jammer dat ze nog niet over een prijs hebben.

Een ipad killer zal het niet zijn, maar kan misschien wel een stukje van de taart wegkapen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:07:
Een ipad killer zal het niet zijn, maar kan misschien wel een stukje van de taart wegkapen
Dat is ook de essentie van dit soort discussies. Een iPad-killer kan het niet zijn omdat het een ander concept is met een andere doelgroep. Wel kan het voor veel mensen gewoon een prima bruikbaar apparaat zijn. Ik vind x-killer discussies daarom meestal ook zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik zei een stikker van Yours erop zitten, hoop dan niet dat de nPad ook ongeveer dezelfde 'kwaliteit' haalt als een gemiddeld Yours product...

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:41:
[...]

Dat is ook de essentie van dit soort discussies. Een iPad-killer kan het niet zijn omdat het een ander concept is met een andere doelgroep. Wel kan het voor veel mensen gewoon een prima bruikbaar apparaat zijn. Ik vind x-killer discussies daarom meestal ook zinloos.
Ook al was het precies dezelfde doelgroep dan nog zullen mac mensen de Ipad kopen ipv een Npad op hun macbook aan te sluiten. Dus de TS titel en uitgangspunt is sowieso onzin.

Verder vindt ik de discussie over de Npad wel leuk, alleen jammer dat er nog niets van te vinden is.
Zeker niet omdat deze volgende maand uit zou moeten komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fZeroNewbie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-08-2024

fZeroNewbie

believe the reggie(revo)lution

Als je er een fatsoendelijk windows 7 in combinatie met XBMC op kan draaien, is het zeker interesant. Dan is het een handig apparaat om gedeeltelijk mijn macbook mee te vervangen.

Ik gebruik zelf een iPhone + Macbook 13'. Zou graag een iPad willen, maar dan moet het toch meer op de macbook gaan lijken (qua opzet). Ik wil zelf app's kunnen installeren, files opslaan etc. Die hele berg iphone app's is leuk, maar gebruik er toch maar een stuk of 10 echt waar ook windows varianten voor te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
Een netbook zonder keyboard? Goh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:26
Zijn er mensen die dit hebben gekocht ?
Prijs is aardig fors, 850 euro
Wel veel voordelen tov de ipad
De site geeft alleen weinig info, ga me nog is inlezen

Hier is de site http://www.npadshop.nl/?src=adwords

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Edd

Je zou bijvoorbeeld ook eens kunnen kijken naar de eviGroup Pad of Paddle. Die zijn goedkoper (Pad vanaf 499, Paddle vanaf 599), maar hebben uiteraard dan ook iets mindere specs (Atom, 160GB, ...)

-

Pagina: 1