Toon posts:

Wat kan ik doen aan het lawaai van mijn pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb schoon genoeg van die teringherrie van de pc. Daar gaan we dus nu wat aan doen, alleen waar begin ik????
Welke geluidsbronnen zijn er:
1. de kast zelf: A-Open HQ45;
2. de voeding: standaard voeding van HQ45 (FSP250-60GTA 250W);
3. de koeler op de processor AMD650@900: Spire MA324-15B3;
4. de koeler op Northbridge van het mobo Abit-KT7: Thermaltake Blue Orb.
De Blorb heb ik er een paar dagen geleden opgezet, nadat de standaard Abit-koeler voor de chipset na twee manden al bij het opstarten wel heel erg veel lawaai ging maken. Onbegrijpelijk dat Abit zulke shit gebruikt voor hun moederbord:(.
Als we de Blord even niet meerekenen, blijven alleen de kast, de voeding en de CPU-koeler over als aan te passen of te vervangen om het geluidsniveau lager te krijgen. Maar wat is dan het eerste en/of het meest effectief dat ik moet doen?????????????

Verwijderd

geluidsabsorbered schuim in je kast plaatsen

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

- Enermax voeidg erin
- Coolermaster cooler, die hoor je niet, let wel op, dit zijn geen overklokkoelers.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Topicstarter
Verder niemand met goede tips voor dit probleem???:?

Verwijderd

uitzetten ?

Verwijderd

Ik heb een Golden Orb, is aardig stil moet ik zeggen. Heb nog maar 1 stiller koeler voor mij gevonden (P3). Dat is een Silent ding met maar 0,5 dBA stiller.

Die van mij is ook met schuim, En dat werkt goed. Is brandvertragend dus geen fik in je kast. Ouwe 486 koelertje in je voeding en klaar.
Is hij al een stuk stiller

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:37
stop er waterkoeling in gewoon voor alles :P dan heb je bijna geen lawaai ik slaap gelukkig door alle lawaai heen (open addtronics kast met 1 120mm koeler 1x 90 en 6x 80mm en 1 alpha cpu koelers en nog de zooi koelers wie op videokaart enz zit en een deken over de pc leggen helpt ook goed

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Op zondag 11 maart 2001 00:12 schreef -AuTnoR- het volgende:
stop er waterkoeling in gewoon voor alles :P dan heb je bijna geen lawaai ik slaap gelukkig door alle lawaai heen (open addtronics kast met 1 120mm koeler 1x 90 en 6x 80mm en 1 alpha cpu koelers en nog de zooi koelers wie op videokaart enz zit en een deken over de pc leggen helpt ook goed
Leg jij een deken over je computer ??? word dat niet een beetje te heet dan???

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04:02

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

wel de voeding vrij, denk ik.

dat schuin vind ik wel een goeie :)
maar je kan ook een paar plaaten MDF kopen en daar een kap van maken, die je over je systeemkast heen zet. Je moet er wel ff een paar mooie gaten inboren voor de airflow van je voeding enzo.

edit: typfout!

/dev/null

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
Op zondag 11 maart 2001 00:12 schreef -AuTnoR- het volgende:
het is de bedoeling dat jij kan slapen silly:z
niet de computer die moet aan staan voor de }:O

Verwijderd

Op zaterdag 10 maart 2001 12:11 schreef FrankGuthrie het volgende:
- Enermax voeidg erin
- Coolermaster cooler, die hoor je niet, let wel op, dit zijn geen overklokkoelers.
Collermaster cooler en stil .. dat lees ik vaker maar eh ik ben terug gegaan naar mijn herrie fan met de naam spire vanwege het feit dat de coolermaster ongeveer zo stil was als een jumbo jet. Heb ik gewoon een vrijdagmiddag/maandagochtend product gekocht of .. ?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op zondag 11 maart 2001 00:38 schreef I_Stealth_I het volgende:
maar je kan ook een paar plaaten MDF kopen en daar een kap van maken, die je over je systeemkast heen zet. Je moet er wel ff een paar mooie gaten inboren voor de airflow van je voeding enzo. en die houten bak kan je desnoods weer bekleden, en verfen etc etc.

edit: typfout!

/dev/null

• Bulldog
  • Niet online
Kast in de gangkast, garage, of andere opslagplaats neerzetten en dan lange snoeren (draadloos?) voor je monitor, toetsenbord en muis. Alleen lastig met cd's wisselen.

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op zondag 11 maart 2001 00:49 schreef Keescpk het volgende:

[..]

Collermaster cooler en stil .. dat lees ik vaker maar eh ik ben terug gegaan naar mijn herrie fan met de naam spire vanwege het feit dat de coolermaster ongeveer zo stil was als een jumbo jet. Heb ik gewoon een vrijdagmiddag/maandagochtend product gekocht of .. ?
Dan was die van jou een beetje stuk.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

[simple mode]

je kan ook je muziek wat harder zetten, of oorbeschermers, die die lui van de plantsoenendienst ook hebben met die grasmaaier shit :)

[/simple mode]

/dev/null

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Op zaterdag 10 maart 2001 12:06 schreef wiebe het volgende:
....
Welke geluidsbronnen zijn er:
1. de kast zelf: A-Open HQ45;
2. de voeding: standaard voeding van HQ45 (FSP250-60GTA 250W);
...
Ok duidelijk. Een voedig is inderdaad een geluidsbron, maar een kast????????

Wat doe jij met de kast? :? :)
Beweegt ie uit zichzelf, zingt ie, danst ie.. weet ik veel..

Kortom 3 geluidsbronnen over. ? Toch...

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:58
Iemand wel eens aan de hd gedacht?
Ik heb zelf er een stel scsi schijven inhangen en die maken toch een stuk meer herrie dan de rest

Ik las ergens anders dat die geluidsdempende matten van de gamma ook wel aardig werken

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ik denk dat het aanbrengen van dat schuim, meer werk en geld inneemt, ten opzichte van het lawaai verlies.

/dev/null

• SaURoN
  • Niet online
hmm ik heb 1 oplossing zodat je dat ding nooit meer hoort :)

Stuur hem maar naar mij op ik betaal de verzendkosten wel :P

mail me voor me adres >:)

Verwijderd

Topicstarter
Stiffener: wat de kast betreft, die heb ik alleen nog maar zien draaien toen alle cognac op was. Maar wat ik bedoel is het bewerken (wegslijpen) van de luchtuitvoer bij de voeding. De aanwezige roosters zouden door het opwekken van turbulenties extra geluid maken. Met fingerguards zou dat te verbeteren zijn, maar zo te zien zijn er weinig bezitters van A-Open kasten die "het mes" in de kast zetten om lawaai te voorkomen.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Heb zelf een FOP38 erin zitten. Zelf slaap ik er wel van, maar mijn ouders die een kamer verder slapen liggen er 's nachts wakker van :) Ik moet dat ding van me ook eens wat stiller hebben |:(
Pagina: 1