Ik heb schoon genoeg van die teringherrie van de pc. Daar gaan we dus nu wat aan doen, alleen waar begin ik????
Welke geluidsbronnen zijn er:
1. de kast zelf: A-Open HQ45;
2. de voeding: standaard voeding van HQ45 (FSP250-60GTA 250W);
3. de koeler op de processor AMD650@900: Spire MA324-15B3;
4. de koeler op Northbridge van het mobo Abit-KT7: Thermaltake Blue Orb.
De Blorb heb ik er een paar dagen geleden opgezet, nadat de standaard Abit-koeler voor de chipset na twee manden al bij het opstarten wel heel erg veel lawaai ging maken. Onbegrijpelijk dat Abit zulke shit gebruikt voor hun moederbord:(.
Als we de Blord even niet meerekenen, blijven alleen de kast, de voeding en de CPU-koeler over als aan te passen of te vervangen om het geluidsniveau lager te krijgen. Maar wat is dan het eerste en/of het meest effectief dat ik moet doen?????????????
Welke geluidsbronnen zijn er:
1. de kast zelf: A-Open HQ45;
2. de voeding: standaard voeding van HQ45 (FSP250-60GTA 250W);
3. de koeler op de processor AMD650@900: Spire MA324-15B3;
4. de koeler op Northbridge van het mobo Abit-KT7: Thermaltake Blue Orb.
De Blorb heb ik er een paar dagen geleden opgezet, nadat de standaard Abit-koeler voor de chipset na twee manden al bij het opstarten wel heel erg veel lawaai ging maken. Onbegrijpelijk dat Abit zulke shit gebruikt voor hun moederbord:(.
Als we de Blord even niet meerekenen, blijven alleen de kast, de voeding en de CPU-koeler over als aan te passen of te vervangen om het geluidsniveau lager te krijgen. Maar wat is dan het eerste en/of het meest effectief dat ik moet doen?????????????