Linux AirVideo en upstart

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 11:06
---EDIT---

Typootje kan veel doen! Waarschijnlijk foutje ingekropen bij een copy-paste. Opgelost en het werkt, mij is blij!

---EOF---

Hoi allemaal,

Ik ben al een tijdje in de weer met het opzetten van een linux bak als een soort homeserver. Ik draai ubuntu desktop, gewoon omdat ik nog onervaren ben in Linux en soms een grafische shell wel is makkelijk is.

Nu ben ik bezig met het opzetten van Airvideo linux server (een transcode server applicatie voor video) aan de hand van deze tutorial.
Het draait allemaal al, krijg netjes video afgespeelt op mijn iphone maar... Ik krijg het enkel voor elkaar als ik airvideo direct opstart vanaf de commandline dmv "java -jar AirVideoServerLinux.jar test.properties". Dan werkt het zoals het hoort.
In de tutorial staat ook beschreven hoe je een upstartscript kan maken zodat de server als daemon runt in de achtergrond (en word gevuurt bij opstarten). Ik heb precies gedaan wat er in de tutorial staat en als ik "sudo start airvideo" run dan krijg ik te horen van de shell dat airvideo runt maar als ik dan probeer te connecten met mijn iphone krijg ik niets te zien. Sporadisch krijg ik dan een "can't connect" achtige boodschap op de iphone (niet altijd maar ik denk dat dat gewoon beetje buggyness is van airvideo).

Saillaint detail is dat de server wel reageert in principe op HTTP requests door het terugsturen van de text "air video" (dat hoort zo). Dus het binden van de poort ofzo is niet het probleem.

Ik weet niet waar ik het moet zoeken. Het zal (denk ik) iets te maken hebben met permissies maar ik weet niet genoeg van linux om dit te debuggen. Iets van logs wat dit betreft zal al helpen om me in de juiste richting te krijgen maar ik heb nog niets bruikbaars gevonden.

Iemand een idee?

Alvast bedankt

Het upstartscript
code:
1
2
3
4
5
6
start on runlevel [2345]
stop on shutdown
respawn

chdir /opt/AirVideoServer/
exec sudo -H -n -u username /usr/bin/java -jar /opt/AirVideoServer/AirVideoServerLinux.jar /opt/AirVideoServer/test.properties

[ Voor 8% gewijzigd door jozuf op 22-05-2010 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik heb eigenlijk AirVideo nog nooit gebruikt, maar voer voor de grap eens uit op de terminal:
dmesg

Dat zou je log moeten tonen. Misschien kun jij (en waarschijnlijk wij) daar iets meer mee.

Luctor et Emergo || specs