[Windows 7] Bluescreens bij selecteren Power Profile

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 22:11
Heb de laatste tijd wat gare problemen met Power Schemes van Windows. Elke keer als ik vanaf High Performance dat nu aanstaat een andere selecteer, zoals bijvoorbeeld Power Saver krijg ik random Blue Screens.

De versies die ik nu al gehad heb:

- IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
- En nog een paar andere die ik niet meer heb onthouden.

Het gebeurt elke keer als ik een ander profiel selecteer in het Configuratieschermpje van 'Power'. Zelf verdenk ik een beetje de overclock van de PC, maar dat zou eigenlijk geen probleem moeten wezen. Ben nu op 't moment wat aan het testen en proberen met de aparte instellingen van die profielen, maar ik heb nog niks vaags kunnen vinden.

Voor de specs, zie m'n Inventaris.

Iemand een idee hoe dit komt of wel eens hetzelfde probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 23:24
Je verdenkt zelf al de overlock van je PC, waarom zet je hem dan niet eens op de standaard instellingen? Schrijf je BIOS instellingen die je nu hebt even op (of sla ze op in je BIOS profiel), zodat je het daarna weer terug kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Orwell schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:11:

Voor de specs, zie m'n Inventaris.
Vermeld ze liever toch maar hier als je wilt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
alt-92 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Vermeld ze liever toch maar hier als je wilt :)
Werd een beetje ziek om m'n specs uit te moeten pennen bij elke nieuwe thread die ik maak.

Als alternatief is er uiteraard de sig, maar die optie zie ik nergens.
eX0duS schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:16:
Je verdenkt zelf al de overlock van je PC, waarom zet je hem dan niet eens op de standaard instellingen? Schrijf je BIOS instellingen die je nu hebt even op (of sla ze op in je BIOS profiel), zodat je het daarna weer terug kan zetten.
Ik heb de overclock best wel nodig, maar als er bijvoorbeeld wat geprogrammeerd wordt, heb ik liever dat de CPU op 800MHz loopt i.p.v. 3500MHz. En dan heb ik liever dat dat automatisch gebeurt. Uiteraard kan ik twee profielen opslaan in het BIOS, maar dat werkt niet echt met al het gereboot.

[ Voor 49% gewijzigd door Orwell op 22-05-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Orwell schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:29:
[...]
Werd een beetje ziek om m'n specs uit te moeten pennen bij elke nieuwe thread die ik maak.
De essentiele onderdelen zijn genoeg.
Als alternatief is er uiteraard de sig, maar die optie zie ik nergens.
Dan zet je een link naar je inventory in je .sig, maar ook dat is geen garantie. .Sigs kun je ook uitzetten in je preferences namelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
alt-92 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:32:
[...]

De essentiele onderdelen zijn genoeg.

[...]
Dan zet je een link naar je inventory in je .sig, maar ook dat is geen garantie. .Sigs kun je ook uitzetten in je preferences namelijk.
Maar waar? Dat was het probleem. En ik ga zo even achter 'de' PC zitten en de boel op standaard zetten in BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je een BSOD krijgt, is het misschien handig om eens te controleren in je OS of er wel een mini-dump of volledige kernel-dump wordt gemaakt. Die kan je dan achteraf door WinDbg halen en mogelijk meer info eruit halen (of in ieder geval info om lekker op te Googlen) dan dingen als "En nog een paar andere die ik niet meer heb onthouden."

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orwell
MAX3400 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:36:
Als je een BSOD krijgt, is het misschien handig om eens te controleren in je OS of er wel een mini-dump of volledige kernel-dump wordt gemaakt. Die kan je dan achteraf door WinDbg halen en mogelijk meer info eruit halen (of in ieder geval info om lekker op te Googlen) dan dingen als "En nog een paar andere die ik niet meer heb onthouden."
Er wordt niets van oude sessies opgeslagen op de schijf heb ik het idee.

Vordering in verhaal: heb de IMC en het geheugen naar standaard teruggeschroefd. Nu gaat het profiel wel aan, maar worden de CPU-Multi en CPU-Volt niet veranderd. En laten die twee precies degene zijn die omlaag moeten.

Edit: Ik ben bekend met die fouten die ik me kon herinneren, maar ze zijn te standaard of ze hebben totaal niets te maken met wat hier het probleem is. Ik krijg ze niet voor niets op de random.

[ Voor 12% gewijzigd door Orwell op 22-05-2010 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24
Zou je dan misschien niet eens dat ding in standaard configuratie laten draaien.
Als je dat stabiel hebt zou ik pas gaan overclocken en niet eerder.
Pagina: 1