[router: Netgear] Geen internettoegang, wel verbonden.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-08 19:54
Hallo medetweakers,

Sinds een tijdje zitten we hier thuis met het probleem dat de internetverbinding via de router af en toe wegvalt. Je kan dan wel verbinden met de router, maar windows geeft de melding "geen internettoegang". Het gebeurt soms zelfs dat 2 computers geen internettoegang hebben en 2 andere computers wel. Om dit te verhelpen moeten we iedere keer de router van de stroom halen en opnieuw aanzetten. Dat is ontzettend vervelend.

Het modem is pas ook al kapot gegaan en daar hebben we een nieuwe voor teruggekregen van Telfort. Die zou dus nog helemaal goed moeten zijn. Verder heb ik tegelijkertijd met het nieuwe modem de router nog helemaal gereset en geupgrade. Ik heb dus echt geen idee waar het probleem zit.

Nu willen we dus een nieuwe router aanschaffen, maar voor ik dat doe wil ik eerst voor >80% zeker weten dat dit probleem inderdaad met de hardware van de router te maken heeft. En heel misschien zelfs het probleem oplossen door een tip die hier wordt gegeven :)

Ik heb een Netgear WPN824v2

[ Voor 5% gewijzigd door Gersomvg op 22-05-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
*bump

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

Zou je eens in je router kunnen kijken hoe groot je dhcp-scope is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Sorry.. heb echt even goed gezocht/gebladerd maar ik kan niet vinden wat je bedoelt. Onder welke categorie in de router manager valt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompaan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-12-2022
Modem van telfort is al een router en DHCP server, DHCP server uitzetten op je Netgear en alleen aansluiten op de LAN kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Kompaan schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:06:
Modem van telfort is al een router en DHCP server, DHCP server uitzetten op je Netgear en alleen aansluiten op de LAN kant.
Is dat ook mogelijk als ik mijn modem in bridge stand heb staan? Volgens mij doet de Netgear bijna alles en de zyxel bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Wat zie je in het statusscherm van je router als er beperkte verbindingsmogelijkheden zijn? Is er volgens de router dan nog wel een verbinding met het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
schaduw schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:25:
Wat zie je in het statusscherm van je router als er beperkte verbindingsmogelijkheden zijn? Is er volgens de router dan nog wel een verbinding met het internet?
Zal ik volgende keer eens naar kijken! Kan het probleem alleen niet op commando reproduceren ;) Even dagje wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Oke even een update. Zojuist was er weer een reboot van de router nodig omdat er geen internettoegang meer was voor iedereen in huis. @schaduw: Ik kan tijdens zo'n storing niet in de router komen (maar ben wel verbonden met router!) dus ik kan ook niet kijken of er dan nog verbinding is met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 12:56
Gersompie schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:09:
[...]

Is dat ook mogelijk als ik mijn modem in bridge stand heb staan? Volgens mij doet de Netgear bijna alles en de zyxel bijna niets.
Ik vermoed dat hij gelijk heeft. Waarschijnlijk heb je 2 dhcp servers draaien. Welk type netgear heb je precies en hoe heb je ze aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Ik heb het nieuwste model zyxel van telfort internet en een Netgear WPN824v2

Zyxel: default instellingen -> enige eigen instelling is bridge mode
|
| LAN-kabeltje
v
Netgear: default instellingen -> enige eigen instellingen: portforwards/wap2

edit: 5 minuten geleden Netgear gereboot.. nu alweer nodig |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Gersomvg op 27-05-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-08 12:56
Gersompie schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:31:
Ik heb het nieuwste model zyxel van telfort internet en een Netgear WPN824v2

Zyxel: default instellingen -> enige eigen instelling is bridge mode
|
| LAN-kabeltje
v
Netgear: default instellingen -> enige eigen instellingen: portforwards/wap2
Kun je een ipconfig /all in de command prompt als de computer werkt, en eentje als hij niet werkt. en van de zyxel en netgear screenshotjes maken van de instellingen van de dhcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Geen verschil te zien bij wel of niet internettoegang. Ipconfig geeft in beide gevallen dit (192.168.1.10 is statisch ip maar dat is denk ik overbodige info):
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/24g56hv.png

Ik zal eens kijken.. over DHCP kan ik in de netgear manager niets vinden. Echt niet; heb heel goed gezocht. Ik zal eerst eens naar het modem kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Oke.. updates:
Dit is m'n ipconfig als ik een kabeltje leg tussen m'n modem (zyxel) en de computer. Ik kan echter niet in het modem komen via 195.240.225.254 (dat is de goede benadering toch?)
Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2zq53me.jpg

Verder hielpen reboots net helemaal niet meer dus heb even de netgear router hardgereset. Nu doetie het weer even goed :)
Screenshot van wat instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2rrbdib.png

[ Voor 6% gewijzigd door Gersomvg op 27-05-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Oke.. nu ben ik heel trots op mezelf O-) Ben best wel beginner op het gebied van netwerken maar ik heb zojuist m'n modem router gemaakt en van m'n draadloze router een acces point gemaakt. Internet doet het weer helemaal en beheersysteem van modem/router is veel beter kom ik nu achter dan die van de draadloze router.

Wat heb ik gedaan:
- Alles gereset
- DHCP op Netgear uigezet en Netgear een statisch ip 192.168.1.99 gegeven
- NAT op open gezet in Netgear (anders double NAT toch?)
- Zyxel statisch ip van 192.168.1.1 gegeven
- Kabeltje van Zyxel naar LAN-poort van Netgear
- HET WERKT!! :D Euforie heerst

Oke.. vraagje aan de experts.. Mist er hierboven nog iets belangrijks of heb ik de meeste dingen wel goed gedaan?

En nog een paar dingen:
- Op Netgear was het altijd typ:www.tweakers.net/enter-toets/pats-boem-daar-istie. Nu is het typ:www.tweakers.net/enter-toets/1-a-2seconde/p-a-t-s-boem-daaristie eindelijk. Alles voelt net wat trager aan. Enig idee hoe dat kan komen? Komt dat doordat 1 apparaat nu de modem EN router functionaliteit moet vervullen?
- Als ik een adresreservation maak voor m'n macadres met ip 192.168.1.34 krijg ik nog steeds .35 toegewezen. Dit is ongewenst ivm portforwarding. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Verder draait alles nu als een zonnetje :D Vanochtend al een succesvol examen vwo Duits en nu nog een succesvolle metamorfose van het thuisnetwerk 8)

Edit: nu trouwens maar hopen dat de problemen verdwenen zijn. Weet niet of deze verandering een echte oplossing is..

[ Voor 4% gewijzigd door Gersomvg op 27-05-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
*bump

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
ik heb hier hetzelfde probleem. 1 computer maakt verbinding, maar zodra ik meerdere computers (smartphone) aansluit gaat het mis: wel verbonden maar geen internet. Ik ben een totale leek mbt. routers, draadloos internet, modems. etc.

Ik heb hier een ziggo abonnement met een netgear wgr14v6 modem. Ik lees hier iets over een harde reset van de router maar hoe doe je dat?
Pagina: 1