Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Hey mensen,

Ik heb deze week een 2e hands Mio P550 PDA gekocht, hoofdzakelijk voor de navigatie ( zo'n tomtom go/one trekt me gewoon niet ) want op mn Mio 168 werkte dit altijd perfect ( r.i.p. ).

Echter heeft de P550 ook wifi en dan wil ik er ook gebruik van maken om ermee te internetten en emailen.
Helaas krijg ik het niet aan de praat.

Het verbinden met een wifi-netwerk is geen probleem, hij gaat zoeken, vindt de netwerken en maakt ook verbinding, tot dusver geen probleem.

Maar ik kan vervolgens geen verbinding krijgen in IE of met de mail.
In IE krijg ik steevast de melding:
Kan de pagina niet vinden. Controleer de naam en probeer het opnieuw

Ik heb al 10x door de verschillende instellingen gebladerd, maar ik heb het idee dat ik gewoon iets mis?!?
Misschien heeft iemand ervaring hiermee en heeft de gouden tip??

Thx!
Grtz Tim

-edit-
Als iemand ook nog de drivers van de P550 voor WinXP weet te vinden, ben ik zeer dankbaar! Zelfs de Mio site biedt deze niet meer aan...

[ Voor 7% gewijzigd door metallicattim op 22-05-2010 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hoe staan de ip instellingen en komen die overeen met je netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:49
Wat die drivers voor Windows XP betreft; is dat niet gewoon ActiveSync installeren en daarna wordt ie herkent?

Wat je qua wifi eens zou kunnen proberen:
- kijken of er geen fixed settings in staan ipv DHCP
- kijken of 'ie het wel doet als je je wifi netwerk terugzet op WEP (waarschijnlijk is het nu WPA of WPA2, oudere devices supporten vaak alleen WEP en some ook WPA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
DHCP staat aan.
De verschillende beveiligingen heb ik ook al geprobeerd! Hij maakt verbinding, maar kan vervolgens niks ermee doen.
Als ik met mijn N97 datzelfde netwerk opzoek, kan ik meteen het internet op.

@ik222, hoe kan ik zien wat de ip-instellingen zijn als ik een draadloos netwerk uit de lucht vis? ;)
ActiveSync is een goede inderdaad, thx!

-edit-
NIeuwe ontwikkeling:
Activesync geinstalleerd en hij herkent hem en kan synchroniseren.
Nu kan ik ook de internetverbinding gebruik via de USB kabel! Wel heel erg traag, maar het werkt.
Email en IE werkt!

Via de wifi nog steeds 0,0

[ Voor 25% gewijzigd door metallicattim op 24-05-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Niemand een idee?

Ik heb zojuist ook al een power-on-patch voor de P550 geinstalleerd, maar het wil maar niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
metallicattim schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:10:
@ik222, hoe kan ik zien wat de ip-instellingen zijn als ik een draadloos netwerk uit de lucht vis? ;)
Dat ding zal toch sowieso een ip moeten hebben? En aangezien je verbind met je eigen draadloos netwerk weet je neem ik aan ook wel hoe je dat ingesteld hebt...

Maar een ip krijgen kan dus via DHCP maar dan moet er ook een DHCP server draaien ergens in je netwerk (meestal kan dat in je modem / router). Als dat het geval is moet je controleren of er geen vast ip per ongeluk is ingesteld op je PDA. En als je wel gebruik maakt van vaste ip's moet je die ook eeni n je PDA instellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
ik verbind juist niet met mijn eigen draadloos netwerk, dat probeerde ik te zeggen met "een draadloos netwerk uit de lucht vissen" :P Ik weet dus geen instellingen.

Ik heb ook al geprobeerd om met mijn Nokia N97 en joikuspot een hotspot te creëren, ook deze verbinding vindt ie, maar kan verder ook niet internetten / emailen ermee.

Hij staat sowieso ingesteld op IP van DHCP verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Wat voor netwerkbeveiliging heb je?
Gooi je netwerk eens helemaal open en probeer het dan wel.
Ik dacht dat de Mio soms wel eens problemen had met sommige beveiligingen.
Hij kan geloof ik alleen WEP aan.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Helemaal GEEN netwerkbeveiliging...

Ik kan 2 dingen doen, open netwerken zoeken waar ik op dat moment ben.
Of ik open met mijn N97 een hotspot via Joikuspot en de gratis versie kun je geen beveiliging instellen.
Pagina: 1