Tegenwoordige tijd/toekomende tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 382 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Zou bij het bedenken van titels voor de artikelen wat meer met de toekomende tijd gewerkt kunnen worden? Het gebeurt nogal eens dat iets wat over 8 maanden staat te gebeuren met de tegenwoordige tijd in een titel wordt aangegeven.

Bijvoorbeeld "HTC geeft Desire update naar Android 2.2 Froyo". Lijkt mij dat dat dan gisteren is gebeurt, of misschien morgen of overmorgen op de planning staat.

Ik snap dat titels kort en bondig moeten zijn maar ze horen ook een duidelijk beeld te geven van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-10 20:22

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Als het gisteren zou zijn gebeurd had de titel 'HTC heeft Desire update naar Android 2.2 Froyo gegeven' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Sunra schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:42:
Het gebeurt nogal eens dat iets wat over 8 maanden staat te gebeuren met de tegenwoordige tijd in een titel wordt aangegeven.
Heb je daar een voorbeeld van? De door jou aangehaalde titel nieuws: HTC geeft Desire update naar Android 2.2 Froyo beschrijft een update vanaf juni dit jaar.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
"T-Mobile verdubbelt capaciteit 3G-netwerk" is er nog zo eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelkamen
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-09 19:51
Eens!

Tegelijkertijd vind ik het heel storend als in de eerste regel van een artikel wordt geschreven 'Fabrikant x kondigt product y aan'. Als titel kan het, maar als eerste zin van een artikel suggereert het dat de aankondiging op dat precieze moment plaatsvindt, wat natuurlijk onzin is. Wat is er mis met 'heeft aangekondigd'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:09

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dank voor je suggestie. Je kicked echter een topic van bijna 12 jaar oud wat mij niet handig lijkt. Mocht je recente zaken hebben voor de redactie dan kan je een topic hiervoor openen of aansluiten bij een topic wat op dit moment al loopt (mits over hetzelfde onderwerp). Ik doe deze op slot.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.