Toon posts:

Geuheugen dilemma.

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik draai Windows 7 Home Premium 32BIT.
Nu zit er 4GB geheugen in de laptop, maar er is maar 2,93 beschikbaar.
ik weet dat 32 bit niet 4GB kan lezen, maar zit die ene GB er dan voor niks in? Ik heb wel shared videogeheugen van 1278MB, maar is dat nou nog van die 2.93 afgetrokken of van de totale 4GB?
4096-1278=2818 / 1024=2,75GB. En windows 32bit kon toch 3,5GB (ofzo) lezen?
betekend dat ik dus maar 1,7GB echt voor het systeem vrij heb? want bij die 3,5GB die het kan lezen, is het niet zo dat hij 3,5GB voor het systeem kan lezen, en dus niet 3.5 Incl. Het videogeheugen?
Ik vind het sowieso raar dat er een 32bit windows bij 4GB geheugen en een x64 processor word geleverd.

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimage.org/uUlyi.jpg

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Kijk even wat naar in je vorige topic gezegd is :)
4GB, 2,93 beschikbaar?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het gaat niet zozeer om het geheugen, maar meer om de adresruimte. Met 32bit heb je gewoonweg snel tekort. Zie ook Abbadon in "RAM FAQ"

Waarom upgrade je niet gewoon naar een 64b OS? Dan ben je van alle gezeik af.

Verwijderd

Topicstarter
HOi, Er staat een licensie sticker achter op de laptop, maar is die ook van toepassing op een 64-bit windows? Omdat er 32 bij is geleverd.
Kan ik nu dus gewoon een 64bit van internet afplukken en die code invoeren (home premium).

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:00
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:19:
HOi, Er staat een licensie sticker achter op de laptop, maar is die ook van toepassing op een 64-bit windows? Omdat er 32 bij is geleverd.
Kan ik nu dus gewoon een 64bit van internet afplukken en die code invoeren (home premium).
Ja dat kan.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Lees Edmin in "4GB, 2,93 beschikbaar?" eens. En vervolgens Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!. Als je topic gesloten wordt is daar een reden voor; simpelweg met een copy/paste een identiek topic openen is dan ook not-done. Misschien is het handig, als nieuwkomer zijnder, als je even ons Algemeen beleid doorneemt; dan surf je hier een stuk gemoedelijker rond :)

Desalniettemin: welkom op GoT en een leuke/fijne tijd gewenst hier :w

[ Voor 59% gewijzigd door RobIII op 21-05-2010 23:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.