Dure GP ReCyKo batterij lekt: Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:45

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hoi,

Ik ben vandaag 5 batterijen gaan opladen, allemaal originele GP ReCyko+ AA.

Ik heb ze in een ShoShine Snellader gestopt. Alleen liet ik ze er ongeveer 6 uur in, en net wilde ik ze erui halen en zag dat de batterij lekte op mijn dure oplader. :o En de batterij is GLOEDNieuw; dit was de 1e x dat ik hem oplaadde.

-Kan ik de lekkende batterij nog gebruiken?
-Kan ik de oplader gebruiken?
-Hoe moet ik het rommeltje opruimen? :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Een lekkende batterij kan 2 dingen betekenen. Of hij was gewoon niet goed, of je lader geeft te veel laadstroom naar de batterijen. Werden de batterijen ook erg warm tijdens het laden?

Als de batterij DOA was gewoon garantie claimen.

Rommel opruimen met wat alcohol of ethanol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:56

Part

Helemaal niets.....

Ik denk dat je deze vragen beter bij de verkoper kan neerleggen.
Er zijn erg veel nep ReCyko accu's in omloop. Die van dealextreme zijn bv nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hmmm, ik heb zo'n 8 AA recyco's van DealExtreme gehaald, en 6 bij de Praxis. Ze lijken gewoon 100% op elkaar; ook qua stroomsterkte zijn ze gelijk. :? Ik geloof niet dat de GP van DealExtreme nep zijn.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:56

DataGhost

iPL dev

Weeg ze anders eens ofzo, elke drol kan zo'n etiketje printen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

salimrmaf schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:15:
Hmmm, ik heb zo'n 8 AA recyco's van DealExtreme gehaald, en 6 bij de Praxis. Ze lijken gewoon 100% op elkaar; ook qua stroomsterkte zijn ze gelijk. :? Ik geloof niet dat de GP van DealExtreme nep zijn.
Heb je de capaciteit ook gemeten dan? Volgens de reacties op DX zijn ze nep...
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8746

Die lader komt zeker ook van DX? Ik ken die lader niet, maar heb al diverse laders gezien die gewoon gevaarlijk zijn ( LiPo laders met afwijkingen van 0.1V :') ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 12:56

Part

Helemaal niets.....

salimrmaf schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:15:
Of ze van de Praxis echt zijn weet ik niet. Bij DealExtreme heb ik er 4 gekocht. De spanningen van de accu's waren tussen de 0.6 en 0.9 volt toen ik ze kreeg. Een recyco zou vol moeten zijn en zelfs na een jaar nog 80% lading moeten hebben. Die van DealExtreme zijn na 3 maand gewoon leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Als ik de reacties lees daar krijg je alleen nieuwe al je de oude op eigen kosten opstuurt. Dat opsturen kost meer dan de batterijen gekost hebben. Goede deal dus.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:25
Protip : koop geen batterijen bij dealextreme. Verder zou ik die lader ook niet erg vertrouwen..

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Net weer 3 GP's aan het opladen, ze zitten er best lang in voor een snellader: 5 uur. In de stilte was ik dus aan het leren voor mijn tentamen, totdat ik allemaal "gesmelt" en gefrosts hoor. :/ Ik liep gelijk neer de oplader toe.. en zag dat een GP-batterij bezig was met creperen. Er kwam een beetje sap uit, dus heb ik de batrerijen eruit gehaald. De lekkende GP was SUPERHEET. :?

Nu weet ik niet of het probleem bij de oplader ligt of bij de batterijen. |:(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:42

Sebazzz

3dp

WVL_KsZeN schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:49:
Protip : koop geen batterijen bij dealextreme. Verder zou ik die lader ook niet erg vertrouwen..
Die Trustfire dingen zijn prima, en geloof ik niet eens in Nederland verkrijgbaar (Li-ion 3,7V, even groot en paar mm langer dan een AA)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Geef eens een linkje van die lader dan, is dat wel een intelligente met delta-v stop? en zijn dat nog steeds je neppe DX batterijen?

nogmaals protip : koop geen batterijen bij DX en neem een lader die stopt met laden wanneer dat moet (en temperatuur beveiliging heeft..). Stel je eens voor dat je 's nachts aan het laden bent terwijl je slaapt.. dat wil je toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Voor mij is er maar 1 lader. De Voltcraft IPC-1. Die kan echt heel veel en is relatief goedkoop, inclusief autolader, tasje etc etc. Bij de Conrad te verkrijgen.

Ik heb 'm zelf in Duitsland gekocht op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.6152 Is de lader. Ze zeiden dat er een autostop op zit; die doet het wel want wanneer de batterijen vol zijn zie je dat ze kouder worden. Alleen ging het net dus verkeerd. Of de batterijen nep zijn weet ik niet, want alle GP batterijen, zowel de 8 echte als 8 neppe zijn gemixt met elkaar... :X

@Hieronder: De lekkende batterijen gebruik ik gewoon nog steeds, na het aanraken ervan was ik mijn handen wel.

[ Voor 14% gewijzigd door SalimRMAF op 21-06-2010 22:12 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Tja, maar nu heb je nog maar 6 neppe over. Ik zou ze eens wegen met de keukenweegschaal, ik denk dat je de 6 neppe er zo uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Je zal niet alleen je handen, maar ook je appaaat moeten wassen. Ik meen dat het elektrolyt alkalisch is (hang me hier echter niet aan op), dus zou je met een licht zuur moeten wassen om aantasting te stoppen.
Pagina: 1