Toon posts:

Krijg geen ip adres UPC draadloos Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bedraad prima verbinding.
Draadloos om de twee seconden hetzelfde beeld. Rood kruis dan weer geel bolletje en weer rood kruis als ik verbinding wil maken met mijn draadloze verbinding provider UPC
Netwerkkaart is een Sweex en router een Netgear.
Mac adres gecloned maar probleem blijft bestaan.
Inloggen bij de buren draadloos gaat bij beide buren vlekkeloos dus een defecte netwerkkaart is het niet.
Iemand een idee?
Bedankt voor uw hulp.
André

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
Hoe sterk is het wifi signaal volgens je draadloze netwerkkaart? Probeer eens direct naast je router te gaan zitten. En welke vorm van encryptie draai je op je wifi? misschien ondersteunt je netwerkkaart de vorm van encryptie niet? Wat je kan proberen is eerst alle vormen van beveiliging op je router uitzetten, dus mac filtering, encryptie enz en dan proberen verbinding te maken.

Kijk ook even met het programma Netstumbler of er nog meer wifi netwerken in de lucht zweven op hetzelfde kanaal als dat van jou. Als dat namelijk het geval is, kies dan een ander kanaal omdat je anders last kun hebben van de andere signalen.

Je geeft helaas niet zoveel informatie over wat je tot nu toe hebt gedaan, maar dit is een beetje de standaard procedure van wat je zou kunnen proberen. Kun je ook aangeven welk type wifi kaart en welk type router je hebt? Dat kan al wat meer inzicht geven. Sowieso is het ook aan te raden om ervoor te zorgen dat drivers en firmware van beiden up to date zijn.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info.
Router die ik gebruik is de Netgear WRG 614 en de draadloze kaart is een Sweex LW 057
Ik kan dus zonder probleem inloggen bij beide buren en kan op hun draadloze netwerk internetten.
Zodra ik probeer bij UPC blijft het wisselen rood kruis dan weer verbinding maken en weer rood kruis.
Volgens UPC die geen ondersteuning geven op de draadloze kaart ligt het aan de instellingen van de kaart.
Vreemd is dat ik zonder probleem op andere netwerken kan internetten.
Ik las een stuk dat ik in de router het mac adres kon clonen van de computer en daardoor alle andere hardware zou moeten werken op UPC.
Router inmiddels bij iemand anders aangesloten met netwerkkaart en zonder probleem kwam ik op internet.
en die heeft Ziggo.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat voor ip krijg je in die seconde dat het werkt?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Mexel
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03-2025

Mexel

&#8595; volgende bericht hieronder &#8595;

Vorkeursnetwerken al verwijderd en opnieuw een verbinding maken.

↓ volgende bericht hieronder ↓