heb gisteren mijn scythe mugen 2 rev b ontvangen en in mijn systeem gebouwd. Specs:
mobo: asus p6t se
proc: i7 920
geheugen GEIL 1600mhz 6gb DDR3
voeding: ocz fatal1ty 550w
kast: antec 1200
videokaart: sapphire 4870 1gb met thermalright HR-03 GT.
Hiervoor had ik een Artic Cooling Freezer Extreme en die gaf de volgende temps:
idle: 35
load(prime 95): 68
nu geeft mijn mugen 2 de volgende temps:
load: 74
en dat is wel heel erg raar omdat de mugen 2 een stuk beter zou moeten presteren dan de artic freezer Extreme. Ik heb hem ook al een keer extra aangedraaid om zeker te weten dat hij er goed opzit en ik heb de koelpasta er met alcohol vanaf gehaald en toen vervangen met de koelpasta die bij de scythe mugen 2 kwam. Ook toen ik hem weer voor de eerste keer bootte nadat ik de koeler erop had gezet stond er new cpu installed en toen ik een minuut of 2 op de desktop van windows 7 zat en zag dat hij idle 28 graden was liep hij vast. daarna was de temperatuur telkens 35 graden idle. Heeft iemand een idee waarom deze koeler zo onder de maat presteert bij mij?
mobo: asus p6t se
proc: i7 920
geheugen GEIL 1600mhz 6gb DDR3
voeding: ocz fatal1ty 550w
kast: antec 1200
videokaart: sapphire 4870 1gb met thermalright HR-03 GT.
Hiervoor had ik een Artic Cooling Freezer Extreme en die gaf de volgende temps:
load(prime 95): 68
nu geeft mijn mugen 2 de volgende temps:
load: 74
en dat is wel heel erg raar omdat de mugen 2 een stuk beter zou moeten presteren dan de artic freezer Extreme. Ik heb hem ook al een keer extra aangedraaid om zeker te weten dat hij er goed opzit en ik heb de koelpasta er met alcohol vanaf gehaald en toen vervangen met de koelpasta die bij de scythe mugen 2 kwam. Ook toen ik hem weer voor de eerste keer bootte nadat ik de koeler erop had gezet stond er new cpu installed en toen ik een minuut of 2 op de desktop van windows 7 zat en zag dat hij idle 28 graden was liep hij vast. daarna was de temperatuur telkens 35 graden idle. Heeft iemand een idee waarom deze koeler zo onder de maat presteert bij mij?