anti-aliasing & anisotropy

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Hallo allemaal.
Allereerst wil ik even melden dat ik absoluut geen computer-expert ben. Ik weet ook niet of ik voor deze topic in het goeie forum zit.

In veel games vind je opties voor AA, anisotropic filtering en bilinear/trilinear filtering. Ik heb op wikipedia opgezocht wat deze dingen nou ongeveer doen. Maar hoe bepaal ik wat goed is voor mijn systeem? Ik weet niet of er limieten opzitten bij grafische kaarten of iets dergelijks.
Ik las bij m'n grafische kaart:
- 'Multi-sample anti-aliasing (2, 4 or 8 samples per pixel)'
- 'Up to 24x Custom Filter Anti-Aliasing (CFAA) for superior quality'
- 'Adaptive super-sampling and multi-sampling'
- 'Super AA (ATI CrossFireX™configurations only)'
- 'All anti-aliasing features compatible with HDR rendering'

Maar zoals ik al had vermeld, ik ben geen computer-expert en van dat soort zinnen word ik niet echt wijzer. Hoe weet ik nou wat ik aankan, wanneer ik wat moet gebruiken?

Ik hoop dat jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel en mij tips kunnen geven.

Dit is mijn computer: gallery: questarey

Bij voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
Laten we zeggen dat meer mooier is en dat je het vanzelf wel aan je framerate merkt wanneer het teveel wordt voor je videokaart, AA zorgt er bijvoorbeeld voor dat je minder kartelige randjes hebt.
Maar met jouw 5850 kan je zowiezo nog wel een tijdje alle eye-candy aanzetten bij de meeste games :P

[ Voor 41% gewijzigd door Redblader op 21-05-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Het zijn gewoon techieken om het beeld er beter uit te laten zien.

Vergelijk het maar met schuren.
Gewoon met de schuurmachine eroverheen geeft een redelijk resultaat, maar geeft geen 100% glad resultaat.
Wil je echt glad schuren dan zul je met fijner schuurpapier moeten werken, wat dus ook meer tijd kost.

Het is dus in de computer hetzelfde, hoe hoger de AA, hoe fijner het schuurpapier dus, hoe beter de kwaliteit.
Maar vergeet niet, het kost de Grafische Kaart heel veel rekenkracht, merk je dus dat het beeld schokkerig is dan de AA etc lager zetten, of gewoon geheel uit, aangezien ik persoonlijk het effect ervan nooit zo zie.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:56

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Anisotropic filtering:
Afbeeldingslocatie: http://common.ziffdavisinternet.com/util_get_image/16/0,1425,sz=1&i=161084,00.jpg
Zorgt voor meer scherpte in de verte. Heeft niet enorm veel impact op de performance.

Anti-Aliasing:
Afbeeldingslocatie: http://famille.kaldor.free.fr/gw/antialiasing.jpg
Zorgt voor gladdere randjes. Dit kan wel veel impact hebben op de framerate, hoe hoger de AA (2x, 4x etc.) hoe meer belasting, en hoe lager de framerate.

[ Voor 23% gewijzigd door Angeloonie op 21-05-2010 21:04 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 20:35

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je dat te hoog zet, merk je het vanzelf. Het spel gaat dan schokken (lag). Zet hem dus zo hoog als je PC aankan.

Edit:
Oeps, spuit 11

[ Voor 9% gewijzigd door Compizfox op 21-05-2010 21:02 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• questarey
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 17:11
Bedankt voor alle snelle reacties! Hier heb ik wel wat aan ;-)
Pagina: 1