Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkooistra
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-03-2022
Hallo lezers,

Mijn laptop heeft zins enkele dagen problemen. Tijdens het spelen van een spel werden kleuren soms anders weergegeven. Enkele minuten later kreeg ik een bsod. Nadat de laptop opnieuw was opgestart heeft hij nog 1 avond goed gedraaid. De volgende dag kreeg ik meerdere malen een bsod. Soms tijdens het starten van Windows 7, soms zodra de videokaart iets meer werd belast. Ook wordt het beeld soms enkele seconden zwart en komt er vervolgens een melding dat er problemen zijn met de videokaart drivers.

Eerst ben ik van een virus uit gegaan. Gelukkig heb ik Dual-Boot en heb daardoor in windows xp kunnen starten. Eerst leek daar alles goed, maar nadat ik daar een spel startte begon hij weer vreemde dingen te vertonen. Tot ik een melding kreeg met problemen met de video drivers. Vervolgens liep xp vast.

Ik heb de pc laten controleren op virussen en heb Windows 7 volledig opnieuw geïnstalleerd (inc. een format van de partitie).

Zodra ik de drivers installeer voor de videokaart krijg ik tijdens het starten direct weer een bsod. Als ik de drivers verwijder kan ik normaal starten.

Heeft iemand een idee wat dit is en hoe dit kan worden opgelost? Zelf denk ik aan een defecte videokaart.

Laptop:
Acer Aspire 7520G-503G50MI
Videokaart: nvidia geforce 8600m GS
De laptop is zo'n 1 jaar en 8 maanden oud. :( :( :( |:( |:( |:(

Op https://www.incotech.online publiceer ik video's, artikelen en meer m.b.t. de I(C)T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedom_Fighter
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-03 14:29

Freedom_Fighter

If it aint broke tweak it!!!

Videokaart: nvidia geforce 8600m GS

Helaas vermoed inderdaad dat het je gpu is dat aan het overlijden is. bekend probleem met de nvidia en 8xxx series
gaat niet exact over jouw videokaart maar komen wel uit dezelfde series

[ Voor 32% gewijzigd door Freedom_Fighter op 21-05-2010 21:06 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriebelkous
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-03 13:54
VGA kaart is defect. gelukkig heb je nog garantie :)
binnen de 2 jaar heb je recht op kosteloos herstel. (tenzij het notebook is aangeschaft op bedrijfsnaam, zakelijk is gebruikt of is misbruikt)
Zorg dat je binnen de 2 maanden jezelf bij de winkelier meld. deze weet vast wel wat het consumentenrecht inhoud.

www.racetalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gkooistra
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-03-2022
Hallo Kriebelkous,

Dus ik zou volgens het consumentenrecht 2 jaar garantie hebben.

Zodra ik eens tijd heb ga ik naar de winkel met mijn laptop om te kijken wat ze bij de winkel zeggen.

Bedankt voor de informatie allemaal.

Op https://www.incotech.online publiceer ik video's, artikelen en meer m.b.t. de I(C)T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-06 03:34

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica