Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag, ik heb bijna de knoop doorgehakkeld om een HP 2710m aan te schaffen. Heb getwijfeld tussen IIyama E2607ws-b1 en de NEC EA261WM. Gebruik: GEEN games, wel photoshop (CS5), office, internet enz.

Ik weet niet wat de kijkafstand van zo'n 27" scherm is. Iemand een idee? Hoe ver zouden jullie van het 27"scherm gaan zittten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonWatSpulle
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-09 07:12
Precies wat lekker zit, er zijn wel wat arbo regels, richtlijnen etc. maar dit moet je toch zelf ondervinden.

Ik zit sinds een half jaar verder van mijn 24" scherm als voorheen, gezien er nu 3 naast elkaar staan, en ook dit went, op LAN party's staat ie nu voor m'n gevoel te dichtbij.

De diepte nu met 3 schermen hebben er zelfs voor gezorgd dat ik een custom bureau heb gemaakt, 80cm diep. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 08:33
Ik zit denk ik nog geen 50 centimeter van mijn iMac 27 inch af ;p. En werkt erg goed. Hang hem alleen toch nog liever op een meter afstand aan de muur denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het bij mij rond de 80 -85 cm word. Verder weg van de monitor lukt niet oa omdat ik rolstoel gebonden ben. Dan kan ik niet meer bij het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:28
iMick schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:06:
Ik zit denk ik nog geen 50 centimeter van mijn iMac 27 inch af ;p. En werkt erg goed. Hang hem alleen toch nog liever op een meter afstand aan de muur denk ik.
Same here. En dat is al veel.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de "norm" al wil je niet teveel tegen kleurverlopen aankijken is ongeveer anderhalve beelddiagonaal, dan kom je op ongeveer 33 inch = 80 cm uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Als je voornamelijk in PS werkt raad ik je aan om een (S)-IPS of een S-PVA scherm te kopen in plaats van een TN.

De kleurruimte en echtheid is daarmee stukken hoger (in elke kijkhoek) wat je zeker goed kan gebruiken bij fotobewerking.

Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk van je budget en wensen qua diargonaal wat een verschil gaat maken. Met 27 inch hebben deze schermen al snel een prijs van 700 euro. Een 24 inch zit rond de 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Banaan
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 14:12
kijk ook eens naar de Dell U2711, via ebay kun je die incl. verzenden en 5 jaar garantievinden al voor zo'n 800 euro.
Pagina: 1