[iPod] Center button is niet meer in te drukken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:33
Ik heb een oude iPod classic van 60gb, die we thuis gebruiken op een dockingstation voor de muziek. Accu is op, dus zonder oplader is hij binnen een paar minuten leeg.
Een oud dingetje dus, maar hij deed waar hij voor bedoeld was, muziek afspelen!
Nu echter, zit de ronde witte knop in het midden vast, ik krijg hem met geen mogelijkheid meer ingedrukt.
Is dit te repareren? Kun je een iPod zelf openmaken? (Zie namelijk nergens schroefjes zitten, zal dus wel goed gelijmd zijn)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk hier eens http://www.ifixit.com/Gui...Classic-Click-Wheel/571/1 :)
Is wel voor het 80 GB model, maar lijkt me voor het grootste deel gelijk aan de jouwe. Mogelijk met wat prutsen werkt het weer, anders zul je toch een ander click-wheel moeten bestellen. Circa 30 dollar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
frumper schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:26:
Ik heb een oude iPod classic van 60gb, die we thuis gebruiken op een dockingstation voor de muziek. Accu is op, dus zonder oplader is hij binnen een paar minuten leeg.
Een oud dingetje dus, maar hij deed waar hij voor bedoeld was, muziek afspelen!
Nu echter, zit de ronde witte knop in het midden vast, ik krijg hem met geen mogelijkheid meer ingedrukt.
Is dit te repareren? Kun je een iPod zelf openmaken? (Zie namelijk nergens schroefjes zitten, zal dus wel goed gelijmd zijn)
http://www.ifixit.com/iPod-Parts

op die site kan je handleidingen vinden hoe je em open maakt. Ook hoe je nieuwe onderdelen besteld (grotere hardeschijf, nieuwe batterij) etc.

Success!

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een iphone uit elkaar kan krijgen, kan je dat vast ook wel uit elkaar krijgen, denk dat je wel wat 'case-opening' tools nodig hebt maar ik denk dat je er met een beetje gegoogle wel uit komt!

Good luck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
ah, iPod opening tools... zo te zien zijn dat een soort hardplastic spateltjes, die heb ik op m'n werk ook liggen. Neem ik dinsdag wel eens mee naar huis. Ik vermoed namelijk dat hij gewoon klem zit ergens door, en dat het dus zo opgelost kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

offtopic:
Het kan geen iPod classic zijn, want die zijn niet in wit uitgebracht :P Ik heb de titel dan ook aangepast van "iPod classic stuk?" naar "[iPod] Center button is niet meer in te drukken"

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
frumper schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:54:
ah, iPod opening tools... zo te zien zijn dat een soort hardplastic spateltjes, die heb ik op m'n werk ook liggen. Neem ik dinsdag wel eens mee naar huis. Ik vermoed namelijk dat hij gewoon klem zit ergens door, en dat het dus zo opgelost kan worden.
Als het je niet zoveel uitmaakt als de buitenkant wat beschadigd dan kan je het ipv met zo'n spalteltje ook gewoon met een dunne, platte, schroevendraaier doen. Als je eenmaal een 'beginnetje' hebt dan is het een fluitje van een cent. Bij de holdknop of de jack-plug aansluiting kon je het makkelijkste beginnen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Daedalus schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:52:
offtopic:
Het kan geen iPod classic zijn, want die zijn niet in wit uitgebracht :P Ik heb de titel dan ook aangepast van "iPod classic stuk?" naar "[iPod] Center button is niet meer in te drukken"
Klopt, maar 't is een 4de generatie... maar dacht voor de duidelijkheid er de benaming Classic aan te geven.
Officieel dus een iPod fourth.

toch jammer dat die ook niet ondersteund wordt in dockingstations met afstandsbediening :( anders was het ook makkelijk opgelost.

Pagina: 1