Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-06 10:45
Oke, na veel vijven en zessen heb ik dan eindelijk alles mooi verbonden met het internet. Via:

Zyxel 2602 modem + draadloos (xp latop)
Sweex gigabit switch (1 windows 7 media pc en 1 gewone windows 7 pc)

Nu vinden de windows 7 pc elkaar moeiteloos en kunnen die fijn bestanden uit wisselen.
Echter, ik kom maar niet tot bestandsuitwisseling tussen de W7 pc's en de draadloze XP laptop.

Hoe leg ik die verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Niemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Yup, daar heeft Microsoft best mooie documenten over geschreven... Zowel tussen Win7 en oudere OS'en maar ook over File & Print Sharing in het algemeen. Neem aan dat je die al gelezen hebt en getest hebt op je eigen netwerkje?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Nou, ik zal je vertellen. Ik heb al flink gezocht en ben deze documenten niet tegengekomen. (Wellicht allerlei foute en onhandige zoektermen ingevuld en zo, kreeg veel resultaten over bedraad filesharen en zo, maar niet mijn specifieke situatie.) Anders had ik hier geen vraag gesteld. Zo ben ik dan ook wel weer. Vandaar dat ik hier de vraag stel.

Hé, misschien kun jij me een linkje geven naar die mooie documenten van Microsoft? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Bedraad of draadloos mag niets uitmaken.
Werkt op een andere OSI laag, en heeft niets met het eventuele issue te maken.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:05
kreeg veel resultaten over bedraad filesharen en zo, maar niet mijn specifieke situatie
Of het nu bedraad of draadloos maakt natuurlijk niks uit voor filesharen (zolang het draadloze gedeelte niet op een apart subnet/vlan zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 18:36
Ik zou eens in je netwerkcentrum kijken naar de instellingen(op de windows 7 pc) voor geavanceerd delen.
Ik zou bijvoorbeeld met wachtwoord beveiligd delen uitzetten. en eventueel ook het laten beheren van het thuisnetwerk door windows en zelf gebruikeraccounts aanmaken.

Edit: Alsjeblieft: http://www.howtogeek.com/...between-windows-7-and-xp/

[ Voor 17% gewijzigd door Bazvv op 28-05-2010 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Het is wel trekken om een sliertje hulp te krijgen.

Volgens mij is het ook niet perse een moeilijk probleem, alleen kom ik er met mijn ongelooflijk simpele koppie er efkes niet uit. Ik ben er al te lang mee bezig voor iets wat volgens mij niet zo moeilijk zou moeten zijn, vandaar dat ik had gehoopt dat even een simpele link of aanwijzing het probleem zou hebben opgelost. Ik heb al veel gekeken ook hier op tweakers zelf en niets gevonden, vandaar.

@Bazvv Jouw antwoord is het eerste wat me enigszins op weg zou kunnen helpen. Wachtwoord beveiling staat al uit, en dat met die gebruikersaccounts zal ik eens induiken. (het enige is dat mijn andere (W7) connecties nu heel fijn naar behoren werken en ik die liever niet in de war schop).

Edit: ga nu jouw edit bekijken ;) Volgens mij is dit precies wat ik zoek... Dank!

[ Voor 4% gewijzigd door Westmania op 28-05-2010 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Westmania schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:57:
Het is wel trekken om een sliertje hulp te krijgen.
Valt best mee, maar je TS was erg beperkt. Dan is het lastig om precies de vinger op de oorzaak en oplossig te leggen.
Ik heb al veel gekeken ook hier op tweakers zelf en niets gevonden, vandaar.
Had dan aangegeven wat je al geprobeerd en gevonden had... ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Het is toch vanzelfsprekend dat je eerst de krochten van tweakers/internet/de bieb/Groot Enkhuizer Almanak doorzoekt? :) Vandaar dat ik het niet gemeld had.
Pagina: 1