[Windows 7] Datum en tijd veranderd elke keer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
hallo mensen,

Ik heb een Imac en draai daar OSX 1.6 Snow Leopard op en Windows 7.

Elke keer als ik windows 7 opstart loopt de datum en tijd zo'n 2 a 3 uur achter.
Het maakt niet uit of ik Internettijdserver instel of niet, elke keer als ik windows opstart
loopt de tijd weer achter.

M'n tijdzone staat verder gewoon op Amsterdam.

Nu heb ik van horen zeggen dat het kan liggen aan m'n BIOS, maar het vreemde is
dat op m'n OSX account de tijd en datum wel gewoon goed loopt.

Heb ook al naar dit probleem op internet gezocht, maar vind niemand die dit ook heeft.

Wie kan mij helpen???

[ Voor 8% gewijzigd door Mon0lith op 21-05-2010 17:25 ]

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:28
Windows (in ieder geval vanaf 2000 maar mogelijk eerder) heeft de eigenschap om behalve met timeservers zich ook te synchronizeren met de CMOS tijd (BIOS tijd) zolang de tijd in de BIOS dus fout staat heb je dit probleem. Windows kan natuurlijk deze CMOS tijd niet zelf aanpassen.

*nix (OSX gebaseerd op *nix) kijkt niet echt naar de CMOS tijd standaard voor de tijd die loopt meer synchroon met de tijd die je op het OS zelf insteld.

Ik zou gewoon de laatste BIOS flashen en de tijd in je BIOS goed zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 19:41

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Starke schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:49:
Windows (in ieder geval vanaf 2000 maar mogelijk eerder) heeft de eigenschap om behalve met timeservers zich ook te synchronizeren met de CMOS tijd (BIOS tijd) zolang de tijd in de BIOS dus fout staat heb je dit probleem. Windows kan natuurlijk deze CMOS tijd niet zelf aanpassen.

*nix (OSX gebaseerd op *nix) kijkt niet echt naar de CMOS tijd standaard voor de tijd die loopt meer synchroon met de tijd die je op het OS zelf insteld.

Ik zou gewoon de laatste BIOS flashen en de tijd in je BIOS goed zetten.
We hebben het hier wel oven een IMac he, Die heeft dus geen strandaard bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunirus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19-09 22:17
Afaik is dit omdat je OS X de tijd opslaat in GMT, en Windows verwacht dat hij met de tijdzone correctie toegepast erin zit.

Geen ervaringen ermee hoor, maar ik verwacht zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Hmmmm....Vind het ook echt vaag :S
Heeft niemand hier met een mac hetzelfde?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Starke schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:49:
zolang de tijd in de BIOS dus fout staat heb je dit probleem. Windows kan natuurlijk deze CMOS tijd niet zelf aanpassen.
Dit is complete onzin.

@TS: wat bedoel je met 2 a 3 uur? Is het volkomen willekeurig, of loopt de klok steeds evenveel verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Macbook Pro durft inderdaad ook wel eens een uurtje achterlopen hier in Windows XP ondanks dat alle instellingen juist staan & de klok in MacOS wel goed staat; maar ik heb bij de datum / tijd instellingen van Windows ingesteld dat hij als NTP Server; ntp.belnet.be moet gebruiken en sindsdien geen problemen meer.

Je ziet dan direct na het opstarten wel eens de klok verspringen maar het stoort me niet echt; maar je bent dus zeker niet alleen :)

edit; Misschien even verduidelijken, mijn keuze voor ntp.belnet.be is omdat time.windows.com (standaard) niet altijd wou werken in het verleden, ik stel daarom nog zelfs voor ik mijn Mac al had altijd een andere NTP server in op een nieuwe Windows Installatie.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 08:40 ]

Pagina: 1