• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb sinds vandaag een VPS server met windows 2008 ICM exchange 2007, nu heb ik exchange werkend alleen vraag ik mij af hoe ik het voor elkaar moet krijgen om berichten van buitenaf te kunnen ontvangen op mijn mail adressen. Het gaat om domein lesleyvandriessen.nl, maar ik kan op dit moment alleen nog maar intern mail ontvangen maar niet van buitenaf. Zodra ik met mijn gmail account probeer te mailen naar mijn ******@lesleyvandriessen.nl adres krijg ik een mail terug dat de mail niet aankomt.

Kan iemand mij helpen hiermee ?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

lier

MikroTik nerd

lexi1986 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:24:
Ik heb sinds vandaag een VPS server met windows 2008 ICM exchange 2007, nu heb ik exchange werkend alleen vraag ik mij af hoe ik het voor elkaar moet krijgen om berichten van buitenaf te kunnen ontvangen op mijn mail adressen. Het gaat om domein lesleyvandriessen.nl, maar ik kan op dit moment alleen nog maar intern mail ontvangen maar niet van buitenaf. Zodra ik met mijn gmail account probeer te mailen naar mijn lesley@lesleyvandriessen.nl adres krijg ik een mail terug dat de mail niet aankomt.

Kan iemand mij helpen hiermee ?
MX record aangemaakt in de DNS ?

Ja dus en dat lijkt goed te staan...ook al krijg ik wel iets bijzonders te zien via de test op www.abuse.net/relay.html. Misschien toch niet helemaal lekker geconfigureerd...?

Ik denk dat je DNS op je server niet goed geconfigureerd is...kijk hier even naar.

[ Voor 16% gewijzigd door lier op 21-05-2010 15:30 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Staan de MX records al goed? Deze moet je bij je provider aanpassen zodat mail verkeer naar een bepaald adres gaat, het adres van je server.

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:19
heb je het domein in je accepted domains gezet?
en je default receive connector ook de groep anonymous group aangevinkt?

wat krijg je precies terug in het mail die je terug krijgt?

[ Voor 20% gewijzigd door Dirtyrockers op 21-05-2010 15:29 ]

• lexi1986
Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:29:
heb je het domein in je accepted domains gezet?
en je default receive connector ook de groep anonymous group aangevinkt?

wat krijg je precies terug in het mail die je terug krijgt?
Het domein staat ook in accepted domains inderdaad, maar jouw anonymous group was idd de oplossing _/-\o_ haha bedankt man :)

• lexi1986
Aangezien ik het topic toch al geopend heb hier dan nog een vraagje, moet ik nog gekke dingen instellen om ervoor te zorgen dat mijn server ook naar buiten mails kan versturen ? Ik heb nu een "Send Connector" aangemaakt maar dit werkt helaas nog niet. Ik merk echt dat 2007 toch wel behoorlijk wat verschilt van 2003 het is echt een stuk anders.

• Dirtyrockers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:19
je moet inderdaad een send connector aanmaken die naar het internet toe kan mailen.

Kijk hier maar even anders. http://www.petri.co.il/co...7-send-external-email.htm

• lexi1986
Dirtyrockers schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:28:
je moet inderdaad een send connector aanmaken die naar het internet toe kan mailen.

Kijk hier maar even anders. http://www.petri.co.il/co...7-send-external-email.htm
Heb ik helaas al geprobeerd maar werkt niet. Kan er verder nog iets verkeerd staan of iets wat ik niet ingevuld heb ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

wat is de foutmelding die je terug krijgt?

• lexi1986
mutsje schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:24:
wat is de foutmelding die je terug krijgt?
Ik krijg geen foutmelding terug, als ik een mail verstuur naar een uitgaand adres dan lijkt het of die hem verstuurd heeft. Ga ik mijn mail checken op dat adres komt er gewoon niks binnen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ook niet na een dag of drie? Tussendoor delayed meldingen? Laat de Exchange Queue Viewer nog mails zien?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11-2025

WPN

heb je al in de send queueu gekeken op je exchange? daar zal je een foutmelding vinden

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• lexi1986
Peluso schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:49:
heb je al in de send queueu gekeken op je exchange? daar zal je een foutmelding vinden
sanfranjake schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:46:
Ook niet na een dag of drie? Tussendoor delayed meldingen? Laat de Exchange Queue Viewer nog mails zien?
Ok ik zal gaan kijken of ik in de Queue Viewer inderdaad wat zie, kan op dit moment niet inloggen op mijn server ben op het werk. Zodra ik thuis ben zal ik het even controleren.

• lexi1986
Ok ik heb gekeken deze error krijg ik:

Last Error: A matching connector cannot be found to route the external recipient

Blijkbaar is mijn connector niet goed, snap alleen niet zo goed hoe ik hem dan moet instellen. De bedoeling is dat mijn mailserver ook naar buiten kan versturen ( dus over het internet ).

• lexi1986
Ja heb het inderdaad al gevonden.

Schijnt dat je bij de connector een * moet gebruiken bij adres i.p.v. je eigen domein, ik had dit verkeerd begrepen. Het is in ieder geval gefixed :)

Iedereen bedankt voor de hulp :) was een leuk dagje stoeien met Exchange 2007 haha

[ Voor 11% gewijzigd door lexi1986 op 21-05-2010 21:30 ]

Verwijderd

lexi1986 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:29:
[...]

Ja heb het inderdaad al gevonden.

Schijnt dat je bij de connector een * moet gebruiken bij adres i.p.v. je eigen domein, ik had dit verkeerd begrepen. Het is in ieder geval gefixed :)

Iedereen bedankt voor de hulp :) was een leuk dagje stoeien met Exchange 2007 haha
Da's logisch, dat is je wildcard domein, je wil natuurlijk naar alle domeinen op het internet kunnen versturen. En er is genoeg documentatie op technet te vinden die beschrijft hoe je exchange moet opzetten :)

• lexi1986
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:32:
[...]

Da's logisch, dat is je wildcard domein, je wil natuurlijk naar alle domeinen op het internet kunnen versturen. En er is genoeg documentatie op technet te vinden die beschrijft hoe je exchange moet opzetten :)
Ja heb ook alles netjes doorlopen, alleen op 2007 staat er zoveel anders als 2003 was voor mij effe schrikken. Maar heb weer veel geleerd vandaag :) altijd leuk en het werkt nu prima.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
lexi1986 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:15:
[...]

Ja heb ook alles netjes doorlopen, alleen op 2007 staat er zoveel anders als 2003 was voor mij effe schrikken. Maar heb weer veel geleerd vandaag :) altijd leuk en het werkt nu prima.
Dit is anders nog wel het zelfde hoor, in 2003 kwam je er ook niet met alleen je eigen domein.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1