Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Hoi,

Ik ben van plan een Z-5500 te kopen (goh jij ook al) :+
Nu zit er in dat apparaat een Dolby en DTS decoder als ik het goed begrepen heb, maar, -en nu komt mijn vraag- wat nou als ik de computer via coax aansluit, en vervolgens een film afspeel die DTS geluid heeft? Schakelt de 5500 dan netjes over naar die modus en weergeeft ie dat dan ook op het schermpje? Dat snap ik niet helemaal namelijk. Stel nou dat ie het wel doet bijvoorbeeld, wat dan als ik tegelijk met de film een stereo muziekje afspeel? Wat doet ie dan, wat heeft de prioriteit zegmaar? Ik zou het fijn vinden wanneer iemand mij uit kan leggen of de 5500 automatisch naar de 'goede modus' springt of dat je zelf iets moet doen wanneer de desbetreffende file op de pc wordt afgespeelt.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
;w

Iemand die dit weet? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Bij mij springt hij (weleens waar op de ps3, over optisch,maar alsnog) automatisch over op de beste modus die beschikbaar is. Ik heb mijn pc via 6.1 aangesloten, en daar schakelt hij nooit bij. Heb de z5500 nog nooit aangesloten via coax tbh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 07:10
DTS afspelen gaat automatisch mits PC goed is ingesteld. Denk daarbij aan de instellingen van je geluidskaart/windows, de mediaplayer en het eventuele filter dat je gebruikt. Je krijgt dat ook in het schermpje te zien. Je kunt zelfs met een truukje een diagnostische modus aanzetten waarin je gedetailleerdere info krijgt over de audio stream. Wat je niet kunt doen is tegelijkertijd een andere digitale stream afspelen, niet via je pc, maar uiteraard ook niet via een andere audio ingang op de Z-5500. Dit is nu eenmaal een beperking van digitale audio uitvoer, zoals coax of spdif vanaf je pc.

De Z-5500 herkent een stream via coax automatisch als zijnde mono/stereo (=PCM, waarbij je zelf verschillende modi kan kiezen waaronder dolby surround), dolby digital vb 2.0 of 5.1 of DTS. Kortom de 'goede modus' wordt automatisch gekozen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bulldock op 22-05-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 23:34
Pascal.A schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:31:
DTS afspelen gaat automatisch mits PC goed is ingesteld. Denk daarbij aan de instellingen van je geluidskaart/windows, de mediaplayer en het eventuele filter dat je gebruikt. Je krijgt dat ook in het schermpje te zien. Je kunt zelfs met een truukje een diagnostische modus aanzetten waarin je gedetailleerdere info krijgt over de audio stream. Wat je niet kunt doen is tegelijkertijd een andere digitale stream afspelen, niet via je pc, maar uiteraard ook niet via een andere audio ingang op de Z-5500. Dit is nu eenmaal een beperking van digitale audio uitvoer, zoals coax of spdif vanaf je pc.

De Z-5500 herkent een stream via coax automatisch als zijnde mono/stereo (=PCM, waarbij je zelf verschillende modi kan kiezen waaronder dolby surround), dolby digital vb 2.0 of 5.1 of DTS. Kortom de 'goede modus' wordt automatisch gekozen.
Rechtsonderin op het speakertje in windows en dan afspeelapparaten, hierbij moet je de digitale uitvoer als standaard schakelen. Wanneer je dat doet kun je een bestand openen met daarin de Dolby of DTS. Wat een handig programma is om mee af te spelen (gebruik ik altijd) is media player classic.. mkv's alles en stuurt netjes het digitale geluid door wat bij windows media player niet gebeurd. Tevens ook alle codecs die je nodig zult hebben. Wanneer je gewoon een audiostream luistert en daarnaast de film start wordt het digitale geluid hoger gezien, dus dat geluid wordt doorgevoerd.
Dolby 2.0 e.d. kun je meen ik alleen instellen als je gewoon 2.0 geluid hebt en het wat ruimtelijker wilt laten klinken, zelf vind ik stereox2 nog het beste.

Inventaris | WhatPulse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
Dat
Pascal.A schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:31:
En dat
appel22 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:38:
[...]
Wanneer je gewoon een audiostream luistert en daarnaast de film start wordt het digitale geluid hoger gezien, dus dat geluid wordt doorgevoerd.
wilde ik weten.
Thanks guys! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-09 22:22
Ik weet niet wat voor geluidskaart jij hebt, maar soms moet je dus wel instellen dat je gebruik maakt van s/pdif passthrough, of in een DVD afspeelprogramma die optie selecteren. Sommige geluidskaarten decoderen namelijk al het Dolby Digital of DTS signaal en sturen het dan gedecodeerd door naar de geluidsset, waarbij je het dus beter kan laten doen door de geluidsset zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Ik plaats mijn vraag maar even hier. Wellicht dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb nu mijn UPC Mediabox aangesloten op de Logitech z5500 met een coaxiale kabel. Klopt het dat ik nu niet meer met mijn UPC afstandsbediening het volume kan regelen, maar alleen met de afstandsbediening van de Z5500? Ik wil namelijk zo min mogelijk afstandsbedieningen hebben vandaar.

Verder had ik hiervoor een Z2200 setje, als ik bijvoorbeeld mijn laptop aan aansloot ging die knoethard. Nu als ik mijn laptop aansluit op de controller aan de zijkant gaat het ook wel hard maar ik weet zeker dat het harder kan. Alsof hij via deze ingang beperkt. Ook als ik dan op de controller 6ch direct kies hoor ik nog alleen de 2 front speakers en de sub en niet alle 6 de speakers. Als ik dan kies voor PLII Music dan hoor ik wel uit alle speakers muziek maar bij de 2 achterste minder volume dan de 2 voorste.

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Gr Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

zit nog een verborgen boost optie op de z-5500, blijven doordraaien aan de volume knop op de control pod van de z-5500, zo krijg je nog harder geluid.

Niet perse de oplossing van het probleem zelf, maar iig wel een work-around.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kan inderdaad kloppen aangezien het geluid digitaal wordt doorgestuurd, dan wordt volgens mij het volume volledig afgehandeld door de Z5500.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Oke, bedankt voor de reacties. De boost optie had ik nog niet opgemerkt haah! Echter resteert de vraag nog waarom ik niet alle 6 de speakers hoor als ik via de zeikant een laptop aansluit en vervolgens op 6ch modus druk.

mvg

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Is de zijkant van de laptop een digitale uitgang? Zo nee dan kan er geen 6 kanalen doorheen. Zo ja, heeft de bron 6 kanalen? Zo nee, kan de Z-5500 dat upmixen naar 6 kanalen?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22
Verwijderd schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 00:56:
Oke, bedankt voor de reacties. De boost optie had ik nog niet opgemerkt haah! Echter resteert de vraag nog waarom ik niet alle 6 de speakers hoor als ik via de zeikant een laptop aansluit en vervolgens op 6ch modus druk.
Muziek is 2.0 stereo en dat stuur je ook naar de Z-5500. Met de "6 Ch. Direct" modus speel je de audio af zoals deze is. Met Dolby Pro Logic II Music maakt de Z-5500 (althans, het stukje Dolby software) van 2.0 geluid een soort van 5.1 zodat uit alle speakers geluid komt. Echter dit wordt gedaan door onder andere de kanalen te spiegelen en wat te faden. Daardoor is het geluid uit je rear speakers minder hard dan uit je front speakers. Als je een optie als "meerkanaals stereo" gebruikt (of hoe dat op de Z-5500 mag heten) dan heb je als het goed is wel gelijk volume uit elke speaker.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1