Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Wij hebben op kantoor een windows 2007 exchange server staan, deze is gekoppeld aan ieders zijn outlook, allemaal geen probleem.

Nu is er hier ook iemand die met windows live mail werkt en liever niet wil overstappen aangezien ze meerdere mail accounts heeft. Maar ik krijg de exchange server niet gekoppeld aan de live mail.

Nu was ik wat aan het lezen op het net maar hier staan veel verwarrende dingen, de ene beweerd dat dit absoluut niet gaat en de ander beweerd dan weer van wel.

Kan iemand mij hier een eenduidig antwoord opgeven en een tip hoe dit kan gedaan worden.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

account aanmaken, dies niet voor exchange/imap/pop maar voor html

http://office.microsoft.c...tlook/HA102218231043.aspx (1e google hit)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
De titel zegt in het groot
Een Windows Live Hotmail-account in Outlook gebruiken

het gaat om een eigen exchange server dus niet om een of ander hotmail account

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er van uitgaande dat de gebruikte client Outlook (2007) is... Waarom zou je hier geen andere accounts op kunnen toepassen? Thuis heb ik gewoon mijn thuismailadres en GMail er in gekoppeld gehad... Dus het kan wel degelijk, tenzij het beleid zo is van het bedrijf natuurlijk. Maar dan zou het met Windows Live Mail ook niet mogen lukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Natuurlijk lukt dit wel in outlook 2007, maar dat is niet wat ze wil, ze wil dat haar mails van het bedrijf bij op de windows live mail komen.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Galen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:53:
Natuurlijk lukt dit wel in outlook 2007, maar dat is niet wat ze wil, ze wil dat haar mails van het bedrijf bij op de windows live mail komen.
Forwarder instellen?

Aan de andere kant; elke grapjas die het nodig vindt om al zijn mail te forwarden naar een extern (non-managed) adres, zet hiermee dus wel ff de volledige security van het bedrijf op het spel, sort of...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is simpelweg niet mogelijk. Er zijn geen exchange koppelingen mogelijk in Windows Live Mail.
Laat haar maar OWA gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Kun je niet je Windows Live mail laten bezorgen op de exchange server? Dit zou denk ik handig zijn

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dothan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:59:
Kun je niet je Windows Live mail laten bezorgen op de exchange server? Dit zou denk ik handig zijn
Tja, maar dan kan je niet meer versturen "uit naam van je Live-account"... :+ En ja, Live heeft zelf een optie om te forwarden ingebouwd in de webclient.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:55:
Dit is simpelweg niet mogelijk. Er zijn geen exchange koppelingen mogelijk in Windows Live Mail.
Laat haar maar OWA gebruiken.
En je bent daar absoluut zeker van? Het is niet dat ik wil twijfelen aan je kennis van windows producten ofzo, maar ik hoor zoveel verschillende dingen dat ik echt wel een zeker antwoord wil.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Staat het bedrijf dan wel toe dat er een andere mailclient gebruikt word dan Outlook 2007? Die insteek had ik meer... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet het zeker, Windows mail biedt geen ondersteuning voor Exchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zal de mail moeten worden geforward door de Exchange server. Maar waarom zou een systeembeheerder hieraan mee willen werken? Dat mevrouw privemail en werkemail niet gescheiden wil houden is leuk voor haar, maar dan lijkt me dat iets wat ze thuis maar moet doen?

Of bedoel je dat de Live mail client de Exchange mail moet kunnen lezen? Je beschrijving is niet erg duidelijk :) .

[ Voor 10% gewijzigd door gambieter op 21-05-2010 15:06 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het natuurlijk wel met POP en IMAP regelen. Maar je kan geen account direct met exchange configureren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:22
Ik zou die gene keihard uitlachen ben ik bang.
Windows live verkiezen boven outlook omdat ze dat zelf wil ?
Ook al zou het kunnen zou ik zeggen dat het niet kan, einde discussie.
Kun je tenminste weer verder met je eigen werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-08 23:17
Ik kan me niet voorstellen dat het niet mogelijk is om de mail uit de exchange server aan te bieden aan Live Mail via pop3. Het is voor mij echter veel te lang geleden dat ik nog zo'n fratsen heb moeten uithalen om hiermee te helpen, in de omgevingen die ik beheer en/of gebruik is dat zowiezo uitgesloten (Outlook en OWA zijn verplicht door bedrijfspolicies)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als ik ga [google=Windows Live Mail exchange] dan krijg ik hits die vertellen dat het niet direct op Exchange werkt. Als de Exchange-server IMAP ondersteund, dan kun je vanuit Windows Live Mail de mailbox wel openen via IMAP.

EDIT:
Dan nog blijf ik niet begrijpen waarom men liever niet Outlook (2007) wil gebruiken.
Outlook (2007) kan dit namelijk ook gewoon, de gebruiker onderwijzen kan geen kwaad.

[ Voor 28% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2010 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ennn, je kan ook een forward instellen en een smtp contact aanmaken in Active Directory / Exchange Manager. Deze kan je forwarden naar een windows live mail?
Maar ik denk dat je met IMAP het verste komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
CptChaos schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:03:
[...]
Staat het bedrijf dan wel toe dat er een andere mailclient gebruikt word dan Outlook 2007? Die insteek had ik meer... ;)
klein bedrijf met (buiten enkelen) weinig kennis van de gehele it wereld
wij hebben geen regels omtrent die dingen, als iedereen zijn werk maar doet, maar zo'n situaties maken mijn job er natuurlijk niet simpeler op.
gambieter schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:05:
[...]

Dan zal de mail moeten worden geforward door de Exchange server. Maar waarom zou een systeembeheerder hieraan mee willen werken? Dat mevrouw privemail en werkemail niet gescheiden wil houden is leuk voor haar, maar dan lijkt me dat iets wat ze thuis maar moet doen?
*kuch* Vrouw van baas *kuch*
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:05:
Je kan het natuurlijk wel met POP en IMAP regelen. Maar je kan geen account direct met exchange configureren.
Dan zal ik daar mss eens naar moeten kijken, dan zal ik dat ook nog wel moeten uitvissen hoe dat net zit.

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Met IMAP zal het wel lukken, maar je moet je eerder afvragen of je dat wilt. Laat haar gewoon Outlook voor de zakelijke mail gebruiken en Live Mail voor privé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
Nielson schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:10:
Met IMAP zal het wel lukken, maar je moet je eerder afvragen of je dat wilt. Laat haar gewoon Outlook voor de zakelijke mail gebruiken en Live Mail voor privé.
Vandaag nog klachten gekregen dat ze niet 2 verschillende programma's wil gebruiken

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IMAP is inderdaad niet de meest veilige manier en ook niet de beste.
Ik vind het vrij apart, ze kan hoog of laag springen maar als de mogelijkheid er niet is, dan is de mogelijkheid er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Galen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:12:
Vandaag nog klachten gekregen dat ze niet 2 verschillende programma's wil gebruiken
Dan moet ze maar Outlook gebruiken ;) .
Galen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:08:
*kuch* Vrouw van baas *kuch*
Gesprekje met de baas hebben? Toch niet blond? :+

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:13
Galen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:12:
[...]

Ja, had net je laatste post gemist :) Maar zoals al werd aangegeven, pop3 of imap service inschakelen op de exchange server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:16:

Gesprekje met de baas hebben? Toch niet blond? :+
Vergeefse moeite, als ik dan moet gaan uitleggen waarom dan ben ik langer bezig dan 3 exchange servers configureren :p

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Galen schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:19:
Vergeefse moeite, als ik dan moet gaan uitleggen waarom dan ben ik langer bezig dan 3 exchange servers configureren :p
Zeggen dat het niet kan moet toch voldoende zijn? En zeggen dat zijn vrouw de beveiliging van het bedrijf wil compromitteren vanwege haar eigenwijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gambieter is koning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir

Dorgaldir

Creature of the web

Topicstarter
als gambieter het bedrijf komt overkopen kan hij inderdaad koning zijn, anders denk ik dat iemand anders koning is hier op kantoor :p

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes ermee, maar hoe lekker t wijffie van de baas ook is kan ze niet alles krijgen wat ze wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 14:26
gambieter schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:22:
[...]

Zeggen dat het niet kan moet toch voldoende zijn? En zeggen dat zijn vrouw de beveiliging van het bedrijf wil compromitteren vanwege haar eigenwijsheid?
Amen!

Gewoon volhouden dat het niet kan, gaat ze maar ergens anders werken :P

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Pagina: 1