Hallo
Ik heb dus een tijdje al een Asus G1S laptop.
ben een beetje aan het kijken het overklokken van de processor wat wel goed lukt trouwens
Alleen is er 1 vaag iets.. als ik niks doe op de laptop dan staat de snelheid op 2,3 ghz (standaard 2,2)
met een multiplier van 12. als ik bijv orthos ga draaien dan springt die naar 2,2 ghz op multiplier 11.
Als ik nu mijn processor overklok naar bijv: 2,4 ghz. op 12multiplier en ik draai orthos dan gaat de multiplier naar 11 wat ik dus raar vind. aangezien ik de processor lekker laat rekenen. wil ik toch juist meer multiplier ipv minder.
processor wordt goed gekoeld door ventilator recht op de laptop ventilator
Wat ik zelf gedaan heb:
Met rmclock trotle ( ofziets
) uitgezet maar hielp niet.
ook heb ik het terugclocken etc via rmclock uitgezet maar werkte ook niet.
Iemand een idee en conclusie waarom mijn laptop minder snel draait op load ?
Ik heb dus een tijdje al een Asus G1S laptop.
ben een beetje aan het kijken het overklokken van de processor wat wel goed lukt trouwens
Alleen is er 1 vaag iets.. als ik niks doe op de laptop dan staat de snelheid op 2,3 ghz (standaard 2,2)
met een multiplier van 12. als ik bijv orthos ga draaien dan springt die naar 2,2 ghz op multiplier 11.
Als ik nu mijn processor overklok naar bijv: 2,4 ghz. op 12multiplier en ik draai orthos dan gaat de multiplier naar 11 wat ik dus raar vind. aangezien ik de processor lekker laat rekenen. wil ik toch juist meer multiplier ipv minder.
processor wordt goed gekoeld door ventilator recht op de laptop ventilator
Wat ik zelf gedaan heb:
Met rmclock trotle ( ofziets
ook heb ik het terugclocken etc via rmclock uitgezet maar werkte ook niet.
Iemand een idee en conclusie waarom mijn laptop minder snel draait op load ?