[V&A] "Fictieve prijzen"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoihoi

Ik vraag me af wat eigenlijk de bedoeling is met V&A advertenties met de zogenaamde fictieve prijzen.
Met fictieve prijzen bedoel ik bijvoorbeeld een ad als deze:
V&A aangeboden: Behuizing met inhoud

Dit gebeurt vrij vaak, en ik maak ook regelmatig een meldpunt melding ervan. Is dit nou wel of niet de bedoeling?
Imo is een fictieve prijs gewoon een TEAB of NOTK advertentie (domweg omdat de opgegeven prijs irrelevant is), en die zijn expliciet niet de bedoeling.
Referentie:
Een grote groep bezoekers heeft aangegeven de optie T.E.A.B. vervelend te vinden, aangezien elke vorm van houvast voor een faire prijs ontbreekt. Besloten is daarom om deze optie in V&A te laten vervallen; de optie om bezoekers te laten bieden op een item is hiervoor in de plaats gekomen.

Je kunt in de tekst wel aangeven dat je het product weg wilt doen "T.E.A.B", maar het is wel de bedoeling dat je een reële richtprijs aangeeft (zie ook de volgende paragraaf), zodat een potentiële koper in ieder geval een idee heeft van wat de prijs zou moeten zijn. Op deze manier heeft het ook nog zin om te sorteren op de prijskolom.
reviews: Tweakers.net FAQ

Echter heb ik het idee dat hier lang niet altijd iets aan wordt gedaan. Ligt dit aan mij , of interpreteer ik de regels verkeerd? :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:47
Ik vind die prijs best reeel hoor, oude meuk Windows XP zal er maar net op draaien maar dan zijn we ook klaar. Materiaal van 10 jaar oud kan nooit meer waard zijn dan 2 tientjes vind ik

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Genoemde prijs is fictief.
Mag weg tegen elk aannemelijk bod.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:24
Het valt mij ook regelmatig op. En op het moment dat je daar een opmerking over maakt, krijg jij een waarschuwing en wordt je reactie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Wat is nou precies het probleem? Vind je die €15 veel te hoog?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:24
Mute schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:02:
Wat is nou precies het probleem? Vind je die €15 veel te hoog?
Dat er in de advertentie staat dat de prijs fictief/ter voorbeeld/indicatie/niet relevant is.
Er kan dan beter voor de optie notk of teab bij gezet worden.

Edit: hmmm.. net de faq doorgelezen, en het is dus volgens de regels. Maar wel irritant.
Edit2: @orion84, dat is waar, maar discussiëren over de vraagprijs is een leuke bezigheid (maar niet toegestaan)

[ Voor 25% gewijzigd door Lumics op 21-05-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lumics schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:01:
Het valt mij ook regelmatig op. En op het moment dat je daar een opmerking over maakt, krijg jij een waarschuwing en wordt je reactie verwijderd.
Die opmerking hoor je dan ook via het meldpunt te maken, niet in een reactie.

Daarnaast hoort dit topic natuurlijk in het Pricewatch forum niet in het Shopping Forum, dus ik verplaats 'm even :)

Edit: Inhoudelijk: op dit moment gelden gewoon de regels zoals ze in de FAQ/voorwaarden staan, echter zijn er wel plannen om in de geplande V&A update ook opties toe te voegen voor TEAB advertenties en dergelijke. Vooruitlopend op die wijziging kan het zomaar zijn dat er nu soms al minder streng meer op gecontroleerd wordt, maar aangezien ik me persoonlijk niet primair met V&A bezighoud heb ik daar niet zo'n goede kijk op. Hopelijk kan een van mijn collega's die er wat beter in zit daar meer over zeggen :)

[ Voor 36% gewijzigd door Orion84 op 21-05-2010 14:11 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Okay even in concret: Moet ik voor dit soort dingen wel of niet een meldpunt melding aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:39

MsG

Forumzwerver

Ik vind het juist een beetje lelijk dat je geacht wordt precies een prijs te weten, terwijl bij veel oude meuk het maar net wat de gek er voor geeft is. Vroeger was dat geloof ik ook geen probleem, maar laatst werd mijn advertentie ineens verwijderd omdat ik geen goede prijs had.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Voor "wat de gek er voor geeft" kan je op dit moment dus de veilingmodus gebruiken, zoals ook in het stukje FAQ staat dat Boudewijn noemde.

Dat je die veilingmodus niet handig vind en liever een TEAB modus zou hebben zonder expliciete veiling is een ander verhaal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Tsja ik kan me beide standpunten indenken, maar daarom de vraag: wat vindt het regime ervan?

Pagina: 1