Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Beste androidbezitters of kenners.

Ik was laatst voor een nieuwe telefoon aan het kijken en de lg W620 beviel me wel.
Ik ging echter even naar een telecomzaak (belcompany, t for telecom zoeits weet de naam niet meer) om hier het telefoon even in de hand te voelen etc. hoe hij echt was.

Hier zat mij een verkoper me te vertellen dat dit toestel niks voor mij was omdat ik geen data abbonement erbij had en dit verplicht was voor Android. Ik vond dit flauwekul maar de meneer wist mij te melden dat als ik dit toestel zou nemen dat ik of per klik zou moeten betalen, of het toestel niet zo werken omdat het niet in verbinding was met het internet.

Nu vraag ik me af of dit werkelijk waar is, want dit lijkt me een beetje gek (ook in verband met naar het buitenland op vakantiegaan en dan ineens dikke rekeningen hebben).

Ik heb in middels de htc touch diamond 2 gekocht dus voor het aanschaffen hoef ik het niet meer te doen, maar ik vroeg me af of deze verkoper me niet een duurder abonnement aan wilde smeren.
Aangezien ik hier niks over kan vinden op google, en dit lijkt me dan wel een nadeel dat vermeld zou moeten worden(zonder dataverkeer geen werkende telefoon).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
Tja, verkopers...

Nee, een data abonnement is niet verplicht voor Android. Een Android telefoon functioneert gewoon zonder internet verbinding.

Je kan jezelf afvragen waarom je een smartphone wilt als je het alleen offline gebruikt maar goed dat is jouw keuze uiteraard :)

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Tja je moet je toch aanmelden? En volgens mij is het nog steeds niet gelukt om het internet volledig uit te zetten, dus die sync zal blijven plaatsvinden. Ik vind het wel plausibel.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Het aanmelden kan je gewoon overslaan. En niet aangemeld=geen sync mogelijkheid. Dus nee, het is dikke onzin.

Ik vind het verbijsterend hoe de mythe dat je je bij Google moet aanmelden om de telefoon te kunnen gebruiken maar in stand blijft.

[ Voor 95% gewijzigd door k7of9 op 21-05-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Duidelijk, dan is het dus dikke BS.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Sowieso is een HTC met Sense aan te raden als je geen Data abbo hebt. Dan kan je namelijk met Outlook syncen via HTC Sync.

Met een gewone Android gsm moet je dan over Wifi syncen (je contacten ed...) Of het nadelig is moet je zelf uitmaken

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-07 15:19
Nouja bedankt voor de snelle reacties. Als een vriend van me dit zou zeggen zou ik het nog kunnen begrijpen maar een verkoper van een goede winkel..
Je zou toch verwachten dat men meer vakinhoudelijke kennis zou hebben.

Even over waarom ik een smartphone wilde, het ging in eerste instantie voornamelijk om de qwerty functie en dat het er leuk uitzag. Ik heb nu mijn mijn htc touch diamond 2 de qwerty eis toch maar laten vallen. Het synchroniseren doe ik nu gewoon aan de kabel. Vind het handig dat ik wanneer ik wifi heb wel kan syncen(denk aan afspraken contacten ed.). In mijn omgeving is er 90% wifi beschikbaar dus is data abbo eigenlijk een overbodige luxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09 10:07

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Nou ja, Wifi trekt je accu wel behoorlijk leeg. Dus ik snap de verkoper wel. Die wil naast je zo'n data abo verpatsen ook dat je fatsoenlijk met je telefoon kunt omgaan en dat je niet later terug komt. Zo van: "Euhm ja, veel functies doen 't niet". Zoals veel mensen dus wel doen die zonder een data abo zo'n ding kopen.

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zwahiel schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:41:
Nou ja, Wifi trekt je accu wel behoorlijk leeg. Dus ik snap de verkoper wel. Die wil naast je zo'n data abo verpatsen ook dat je fatsoenlijk met je telefoon kunt omgaan en dat je niet later terug komt. Zo van: "Euhm ja, veel functies doen 't niet". Zoals veel mensen dus wel doen die zonder een data abo zo'n ding kopen.
Ik heb altijd WiFi aanstaan omdat ik maar een heeeel mager dataplannetje heb (50MB). Ik heb er een aantal bekende WPA2 en open hotspots instaan. Iedere keer als mijn toestel zo'n hotspot herkend, connect hij en synchroniseert de boel.

Daarnaast gebruik ik mijn toestel veel voor langlopende spelletjes (Archipelago, Homeland defender en nog een risk achtige game).

Met al dit gebruik doe ik minimaal een dag met mijn batterij. Als ik het rustig aan doe, doe ik ongeveer 3 dagen met een volle lading (wifi wel aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hij overdrijft, maar hij heeft wel een punt. De widgets op je bureaublaadjes willen een internetverbinding, de agenda wil een verbinding, mail wil natuurlijk een verbinding, maar ook 'gratis' spelletjes die met advertenties komen willen een verbinding, om zo de ads te kunnen downloaden.

Nu in de hippe Vodafone-is-down-weken merk ik hier ook heel goed dat zo'n Android-telefoon (in dit geval een Desire) toch echt het lekkerste werkt met een 'onbeperkte' internetverbinding, en met 2.2 (Froyo) wordt dit alleen nog maar 'erger'.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

Stukfruit schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:09:
maar ook 'gratis' spelletjes die met advertenties komen willen een verbinding, om zo de ads te kunnen downloaden.
Is dat echt zo? Ik heb een paar gratis ad-based spelletjes hier geprobeerd met internet uit en dat werkt gewoon.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:30
ikbenwouter schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:15:
[...]

Is dat echt zo? Ik heb een paar gratis ad-based spelletjes hier geprobeerd met internet uit en dat werkt gewoon.
Ik heb dat ook, en als je internet uit zet zie je gewoon een zwarte balk.
Al moet ik zeggen dat dat zelden voorkomt omdat ik eigenlijk altijd data aan heb staan.

Het is uiteraard gewoon mogelijk met 1 klik om internet helemaal uit te zetten, zonder dat je ook maar 1 bit download/upload. Ik had in de winkel overigens hetzelfde verhaal gehoord, maar ik had dit al nagevraagd dus kon de verkoper netjes zeggen dan dit wel mogelijk was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:51
3G gebruikt juist meer dan wifi. Volgens mij is dit zo op elke smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 08:30

ikbenwouter

! w t R

lowfi schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:24:
3G gebruikt juist meer dan wifi. Volgens mij is dit zo op elke smartphone.
Voor zover ik weet ligt dit puur aan de hardware en is dit per smartphone verschillend.

........................................................................................................................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
In welk opzicht maakt het in deze uit op welk platform het draait? Een Windows Mobile toestel zonder dataplan kan ook minder als een Windows Mobile toestel met een dataplan.

Het argument van de verkoper dat Android in zijn situatie minder geschikt is, slaat gewoon nergens op.
Hij overdrijft, maar hij heeft wel een punt. De widgets op je bureaublaadjes willen een internetverbinding, de agenda wil een verbinding, mail wil natuurlijk een verbinding, maar ook 'gratis' spelletjes die met advertenties komen willen een verbinding, om zo de ads te kunnen downloaden.
Hij heeft helemaal geen punt aangezien al het bovenstaande net zo goed gezegd kan worden over Windows Mobile of welk platform dan ook. Daar staan ook widgets op, daar staat ook een mail app op, etc. Natuurlijk heeft een mail app een verbinding nodig...wel eens een mailprogramma gezien die mail kan ophalen zonder verbinding 8)7 Waarin verschilt Android hierin?? Ik snap de hele discussie niet hoor :?

[ Voor 47% gewijzigd door k7of9 op 21-05-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:24

DarkSide

theres no place like ::1

Precies. Geef toe dat de huidige smartphones steeds meer online mogelijheden krijgen en cloud computing diensten. Maar dat een data abbo niet nodig is. Ik heb ook een desire en geen data abbo. Voor mij zijn de AP's en hotspots voldoende om te syncen en up to date te blijven.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ikbenwouter schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:15:
[...]

Klopt, dan zie je gewoon (zoals hierboven gezegd) niets :)

Maar wat ik bedoelde is dat als je een verbinding hebt met een limiet dat er dan toch onbewust van gesnoept wordt door zulke dingen (wat klein lijkt, maar vele druppeltjes maken een grote zee).

k7of9 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:47:
Hij heeft helemaal geen punt aangezien al het bovenstaande net zo goed gezegd kan worden over Windows Mobile of welk platform dan ook. Daar staan ook widgets op, daar staat ook een mail app op, etc. Natuurlijk heeft een mail app een verbinding nodig...wel eens een mailprogramma gezien die mail kan ophalen zonder verbinding 8)7 Waarin verschilt Android hierin?? Ik snap de hele discussie niet hoor :?
Het verschil is dat Android het mogelijk maakt om het spul te gebruiken 8)

Denk maar terug aan al die desktopwidgets van Windows Mobile, waar je met een nagel in een hoekje op moet klikken. Vind je het gek dat je dan geen flatfee data-abo nodig hebt, je gebruikt het toch niet (zo vaak)...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Stukfruit schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:11:
[...]
Maar wat ik bedoelde is dat als je een verbinding hebt met een limiet dat er dan toch onbewust van gesnoept wordt door zulke dingen (wat klein lijkt, maar vele druppeltjes maken een grote zee).
Nee, want dat zet je gewoon automatische background sync uit en sync je handmatig wanneer je bijvoorbeeld op een hotspot zit. Met de power control widget een kwestie van 1 klik.

Bovendien, als je niet altijd verbonden bent lijkt het mij niet dat je allerlei connected widgets op je homescreen gaat zetten aangezien het hele nut ervan dan weg is.

[ Voor 4% gewijzigd door k7of9 op 21-05-2010 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:22

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik denk eerder dat de vraag is, waarom zou je een android toestel aanschaffen zonder data plan. IMO zijn alle functies die een android toestel onderscheiden van een bijv nokia 6300 gebonden aan de data bundel?
Pagina: 1