Het nut van het kunnen lezen van SeM

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Eerder kwam ik dit topic tegen
Standpunt T.net tov exploitatie van jonge meisjes ? *done*

Waar ik me eigelijk afvraag waarom users dit kunnen lezen, niet kunnen reageren, terwijl het eigelijk maar een wellus/nietus verhaal is. Een nickchange of een 'uit de hand gelopen topic report' kan ik nog wel als 'informatief' begrijpen, maar dit topic heeft toch weinig waarde om de active topics lijst voor te komen.

In het beleid staat:
waarvan het nuttig is dat die publiekelijk bediscussieerd worden en voorzover het niet in één van de andere feedbackfora thuishoort
Publiekelijk lijkt me niet geheel op te gaan, daar enkel de TS en modjes dus kunnen reageren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Forum uit je AT halen scheelt al een hoop. Soms is het wel interessant om te lezen maar ik heb het uit m'n AT gehaald toen een aantal moderators het als hun theehoekje ging gebruiken.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Altijd handig om te zien of een probleem al gemeld is of niet. Als je de topics niet kan lezen dan weet je ook niet of je er een SeMtopic voor moet openen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Het heeft weinig zin dat andere gebruikers het kunnen zien als ze er niet in kunnen reageren, maar om nou te gaan zeuren dát je het kan zien vind ik ook weer zo wat... Het is niet alsof je halve Active Topics vol staat met SeM-topics :?

Maar misschien is het inderdaad een idee om de topics sowieso alleen voor de topicstarter en de crew zichtbaar te maken, zoals nu het geval is met topics die gesloten worden in SeM, maar dan meer omdat andere users het niet hoeven te lezen (omdat er bijvoorbeeld ook persoonlijke dingen in kunnen staan), niet omdat ze het niet willen zien.
Terw_Dan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:25:
Altijd handig om te zien of een probleem al gemeld is of niet. Als je de topics niet kan lezen dan weet je ook niet of je er een SeMtopic voor moet openen of niet.
Die 'handigheid' is alweer weg als een SeM-topic gesloten wordt, wat veelal vrij snel is.

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 21-05-2010 11:26 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Terw_Dan schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:25:
Dat lijkt me de meest logische beredenering achter de keuze om 't read-only te maken.

Mute schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:25:
Die 'handigheid' is alweer weg als een SeM-topic gesloten wordt, wat veelal vrij snel is.
Ik denk dat dat wel meevalt, als je ziet hoe snel achter elkaar TR's worden geplaatst... Komt het vrij weinig voor dat bij echt scheve dingen, er meerdere SM topics worden aangemaakt :)

[ Voor 35% gewijzigd door BtM909 op 21-05-2010 11:28 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Klopt, maar dat is dan meestal ook op het moment dat hetgeen waarvoor een SeMtopic wordt aangemaakt is waar meerdere mensen mee te maken hebben (dus niet nickchanges bijv) dan al opgelost is, en er verder geen actie meer noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Een slotje in SeM betekent dat hetgeen waar het topic voor geopend is al is opgelost. Hoe vaak kom jij in SeM melding maken van iets dat al geen issue meer is? ;)

@Gunner: en dat voor een enkel topic? Aanstellen is ook een vak.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:50

Sebazzz

3dp

NMe schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:04:
[...]

Een slotje in SeM betekent dat hetgeen waar het topic voor geopend is al is opgelost.
Gesloten topics kan je niet zien.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Inderdaad. Ik ben ook erg goed in dat vak :+

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sebazzz schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:07:
[...]

Gesloten topics kan je niet zien.
Dat zeg ik dus. Op het moment dat er een slotje komt in SeM, dan is hetgeen in dat topic besproken is al afgehandeld. Niemand gaat dus nog een keer hetzelfde willen melden, domweg omdat het al opgelost is. Je hoeft dus ook niet te kunnen lezen wat er in dat topic staat of zelfs het topic te kunnen lezen.

Er wordt hierboven gezegd dat het voordeel van het kunnen lezen van SeM-topics teniet wordt gedaan zodra zo'n topic op slot gaat, domweg omdat het topic dan verborgen wordt. Dat is echter een paradox: het slotje komt er pas omdat het topic niet meer nodig is en als het topic niet meer nodig is gaat niemand meer eenzelfde topic openen. Het voordeel is dus niet weg, het is gewoon niet meer nodig vanaf het moment dat er een slotje staat. QED. ;)

Kortweg: je kan SeM lezen omdat je dan kan zien dat iets al in behandeling is danwel al gemeld is, en zodra het opgelost is worden de topics automatisch verborgen, onder andere om zo de topicstarters te beschermen. Niemand wil graag uitgemaakt worden voor klikspaan. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1