Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biertjuh
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11-2023

Biertjuh

Biertjuh?!

Topicstarter
Hoi,

Sinds kort ben ik trotse eigenaar van een Sony bravia 40EX700, maar ben tegen een probleem gestuit waar ik geen kaas van kan maken.

Bluray films geven netjes DTS signaal naar mijn boxen, maar games (battle field bad company 2) geven alleen stereo door.

De opstelling is alsvolgt:
De PS3 is via HDMI (1.3) aangesloten op mijn TV en de TV stuurt via optisch uit geluid naar mijn Logitech Z5500.

Zoals ik al zei, Bluray films geven netjes geluid door in DTS formaat, maar om een of andere reden geven de Spellen alleen maar Stereo door?

Weet iemand hier iets meer van??
(ja, ik heb all mighty google gebruikt alvorens ik hier een post plaats :))

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Ik heb dat niet, wordt netjes doorgegeven in de hoogste kwaliteit geluidsstream die beschikbaar is. Echter heb ik wel dat als er gepraat wordt ik het soms niet hoor (Ligt aan de point of view). Ik wil spellen najuist op stereo omdat het irriteert.

Kijk even goed bij Systeem > Audio oid of alles goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

Topicstarter
RedHat schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:01:
Ik heb dat niet, wordt netjes doorgegeven in de hoogste kwaliteit geluidsstream die beschikbaar is. Echter heb ik wel dat als er gepraat wordt ik het soms niet hoor (Ligt aan de point of view). Ik wil spellen najuist op stereo omdat het irriteert.

Kijk even goed bij Systeem > Audio oid of alles goed staat.
Nou ben ik er van overtuigt dat het een instelling is, maar "of alles goed staat" is niet iets waar ik veel mee kan helaas :( Als ik zelf had gezien dat er iets niet goed staat zou ik het hier niet plaatsen :). Heeft iemand toevallig een voorbeeld?

The object of war is not to die for your country, but let the bastard die for his.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Waarom niet gewoon het geluid rechtstreeks van je PS3 naar je Logitech Z5500. Je kunt in de PS3 meervoudig audio uit instellen. Je kunt bij de audio instellingen ook instellen wat je wilt doorsturen, ik zou daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 15:19
Ik had het verkeerd gelezen.

Je TV heeft waarschijnlijk geen DTS decoder of snapt de DTS stream niet en stuurt audio dus als stereo.

Je Z500 direct op je PS3 aansluiten is denk ik de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43

v8power67

Psn: Mausosaurus

ik denk dat dit komt omdat je eerst via hdmi naar tv doet, daar zijn veel meer audio instellingen dan optical uit kan hebben, kan best zijn dat je een setting aan hebt staan die niet goed weergegeven wordt via optical uit naar je z5500. ik zou de optical uit vanaf je ps3 naar de z5500. alleen kan je dan geen tv kijken in dts.
maar je kan ook een optical splitter kopen en dan zowel je ps3 als tv op die stekker en die dan naar je z5500.
http://www.popelectronics...in-uitgangen-pr-1454.html
dan kan het wel maar moet je de juiste uitgang kiezen via die draai knop.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:30
RedHat schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:16:
Je TV heeft waarschijnlijk geen DTS decoder of snapt de DTS stream niet en stuurt audio dus als stereo.
Maar waarom doet Bluray het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:49

blitzkrieg

Whoop Whoop!

keken schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:21:
[...]

Maar waarom doet Bluray het dan wel?
Omdat dit waarschijnlijk dolby surround is en geen DTS, maar dat is een beetje gissen, de TS omschrijft het een beetje vaag.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
veel tv's hebben optisch maar 2.1 passthrough

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Biertjuh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Nou ben ik er van overtuigt dat het een instelling is, maar "of alles goed staat" is niet iets waar ik veel mee kan helaas :( Als ik zelf had gezien dat er iets niet goed staat zou ik het hier niet plaatsen :). Heeft iemand toevallig een voorbeeld?
De volgende settings moeten aangevinkt staan:
Dolby Digital 5.1 Ch.
DTS 5.1 Ch.
Linear PCM 2 Ch. 44.1 kHz & 48 kHz.

Verder heb ik ook de z5500, hier werkt het prima met die settings. Alleen heb ik het wel direct met optical aangesloten op de ps3 omdat het uit sync ging als ik het doorlusde zoals jij doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:30
blitzkrieg schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:25:
[...]

Omdat dit waarschijnlijk dolby surround is en geen DTS, maar dat is een beetje gissen, de TS omschrijft het een beetje vaag.
Biertjuh schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:59:
...

Zoals ik al zei, Bluray films geven netjes geluid door in DTS formaat, maar om een of andere reden geven de Spellen alleen maar Stereo door?

...
Volgens de topicstart is dit dus niet het geval. Het lijkt erop dat bluray films wel alles naar behoren doen (ps3 > hdmi > tv > optical > z5500), maar spellen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

Topicstarter
psychoclown schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:57:
Gezien het een vraag/probleem betreft verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:29:
[...]

Dolby Digital 5.1 Ch.
DTS 5.1 Ch.
Linear PCM 2 Ch. 44.1 kHz & 48 kHz.

Verder heb ik ook de z5500, hier werkt het prima met die settings. Alleen heb ik het wel direct met optical aangesloten op de ps3 omdat het uit sync ging als ik het doorlusde zoals jij doet.
Hmm ik zal dit vanavond een proberen, thanks.
Een optical switch is volgens mij sympthoon bestrijding van iets wat gewoon zou moeten werken, en is het voor mij geen optie.

Ik dacht eigenlijk best duidelijk te zijn, zoals keken aangaf met mijjn omschrijving.
Nogmaals dan maar:

De PS 3 heb ik enkel aangesloten op HDMI, naar mijn TV.
De TV heb ik optisch aangesloten met mijn Z5500.

Speel ik een bluray af op de PS3, dan heb ik DTS geluid (Dat staat in de display van mn Z5500).
Speel ik een spel af op de PS3 (GTA4 en Bad company 2 geprobeerd) dan geeft het schermpje "Stereo" aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biertjuh

Biertjuh

Biertjuh?!

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:29:
[...]

Dolby Digital 5.1 Ch.
Top met deze instellingen werkt het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:06
Laatst in het Onkyo topic exact hetzelfde probleem besproken en het ligt er inderdaad aan dat de PS3 te graag alles decodeert naar LPCM en niet als bitstream uitstuurt. Bij afspelen van DVD/Blu-ray kan je instellen of je audio als bitstream (alleen DTS en DD in het geval van een PS3 Fat) of als LPCM uit wilt sturen. Dit geldt echter niet voor games en de PS3 zal dan meteen naar LPCM decoderen als je in de audio-opties dingen als LPCM 5.1 aan hebt staan. Met de instellingen die nu zijn ingevoerd kan 5.1 alleen nog verstuurd worden als DTS of DD (aangezien de rest is uitgevinkt). Dat is dus gewoon de reden: instellingen van DVD/Blu-ray en spellen zijn niet gelinked :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1