Ik heb enige tijd geleden een PC over genomen, ik heb wat problemen met opstarten af en toe (geen patroon te herkennen) loopt ie vast met booten zonder foutmelding. Zie afbeeldingen, blijft hangen bij deze schermen, ook freesed hij af en toe bij Firefox.
Als de PC
Wat heb ik:
Ik weet vrijwel niks van settings van het geheugen/processor/spanningen in het bios, daar heb ik dus ook niks aan gedaan (ik neem aan dat na bios upgrade alle evt. instellingen overschreven worden)
Helaas kan ik niet zomaar even een ander mobo of processor proberen.
Kan iemand me verder helpen of zijn er nog wat testen om uit te sluiten waar evt. een probleem zit. Zijn er log waar ik wat uit kan halen?
*het geheugen is 800 Mhz, er is 1 kit (2x2Gig kinston) en 1 plankje van 2Gig dus er is nog 1 slot over, bij het booten staat er 600Mhz ungaged mode > klopt/kan dit?
Als de PC
Wat heb ik:
- Windows 7 64bit
- vrijwel geen geinstaleerde software
- CPU AMD Phenom II X4 940 Black Edition 4 x 3.0 GHZ
- MB Asus M3N78-VM Nforce 720A HDMI
- RAM 6GB PC2-6400, 4GB kit kingston KVR800D2N5K2/4G en 2 GB A-DATA
- HDD 1TB Samsung Spinpoint F1 HD103UJ
- DVD RW Nec DVD RW AD-7240S SATA
- CASE Coolermaster Scout
- CPU Cooler Cooler Master Hyper TX 3 CPU cooler
- Audio Creative SB Audigy 2 ZS
- Video ATI Radeon HD 4350 512MB
- FAQ doorgenomen
- Nieuwe goede Coolermaster voeding gekocht
- Nieuwe Mobo Bios (default instellingen)
- Nieuwe win 7 installatie
- Alle drivers geupdate/nagelopen
- memtest 2x 2047mb uitgevoerd (geen error)
- prime95 (geen error)
- pci videokaart en geluidskaart verwijderd en onboard gebruikt
Ik weet vrijwel niks van settings van het geheugen/processor/spanningen in het bios, daar heb ik dus ook niks aan gedaan (ik neem aan dat na bios upgrade alle evt. instellingen overschreven worden)
Helaas kan ik niet zomaar even een ander mobo of processor proberen.
Kan iemand me verder helpen of zijn er nog wat testen om uit te sluiten waar evt. een probleem zit. Zijn er log waar ik wat uit kan halen?
*het geheugen is 800 Mhz, er is 1 kit (2x2Gig kinston) en 1 plankje van 2Gig dus er is nog 1 slot over, bij het booten staat er 600Mhz ungaged mode > klopt/kan dit?
Opstartprobleem | ||
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 3% gewijzigd door Pinin op 21-05-2010 13:35 ]
www.casarodriguillo.com