Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233180

Topicstarter
Afgelopen week heb ik twee leuke tweedehandszaken kunnen op de kop tikken, een lens en een grip voor m'n dSLR. Het gaat hier over een 90mm TS-E en de grip voor m'n 5D Mark II.

Ik heb al vaak zaken tweedehands gekocht, maar nog nooit geconfronteerd geweest met dit probleem, er hangt namelijk een geurtje aan deze voorwerpen (letterlijk). De lens ruikt nogal intens naar rook (eigenaar was een kettingroker), en hetzelfde geld voor de grip. Echter is er nog een tweede geurtje, en dan wel bij de grip (deze kwam van een andere verkoper): deze ruikt énorm naar parfum. Ik weet niet of de eigenaar er snel nog wat parfum heeft over gekieperd om de rook te maskeren, of als dit afkomstig is van dagdagelijks gebruik, maar de geur is zo geconcentreerd dat ik er bijna hoofdpijn van krijg.

Ik neem aan dat de reukzin van de eigenaar al zover achteruit gegaan is dat hij dit niet meer ruikt, maar ik vind de geur niet te houden.

Mijn vraag is nu of er tweakertjes zijn die reeds geconfronteerd zijn met dit probleem, en het ook daadwerkelijk hebben kunnen oplossen. Google vertelt me zaken zoals:
- Laten "uitwaaien" gedurende een (paar) we(e)k(en)
- In een hermetisch afgesloten zak met soda
- Hermetisch afgesloten zak met koffie (maar dat verwijderd de geur niet, verandert ze enkel maar)
- Gebruik maken van een ozon generator in een afgesloten ruimte (zoals bij het "ontgeuren" van auto's.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Volgens mij zorgt de combinatie van teer en stank ervoor dat het lang blijft hangen, zaak is dus om het "laagje" teer er eerst af te schrobben zodat de stank niks meer heeft om aan vast te plakken,
Misschien dat je sommige delen met een borsteltje (oude tandeborstel ofzo) en een sopje kan doen, andere delen met kieren naar het binnewerk zal je droog aan moeten pakken...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 10:11
Ik heb wel eens gehad met een 2e hands telefoon die ik van m'n tante kreeg die ook een kettingrookster/parfumgebruikster was. Ik heb het in een plastic zak gedaan en deze helemaal volgespoten met mijn eigen deodorant. Dan de zak luchtdicht afsluiten en dit een dagje laten liggen. Heeft bij mij geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

Prulleman schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:53:
Volgens mij zorgt de combinatie van teer en stank ervoor dat het lang blijft hangen, zaak is dus om het "laagje" teer er eerst af te schrobben zodat de stank niks meer heeft om aan vast te plakken,
Misschien dat je sommige delen met een borsteltje (oude tandeborstel ofzo) en een sopje kan doen, andere delen met kieren naar het binnewerk zal je droog aan moeten pakken...
Ik denk inderdaad dat dit de beste oplossing is tot zo ver, voorzichtig met een tandenborstel poetsen. En naar mijn idee, is het verstandig om je voorwerpen dan buiten te laten uitwaaien zodat de stank er ook daadwerkelijk vanaf gewaaid wordt.

Wat diegene uit de reactie hieronder heeft gedaan is niet echt heel verstandig:
smeetsmeister schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:55:
Ik heb wel eens gehad met een 2e hands telefoon die ik van m'n tante kreeg die ook een kettingrookster/parfumgebruikster was. Ik heb het in een plastic zak gedaan en deze helemaal volgespoten met mijn eigen deodorant. Dan de zak luchtdicht afsluiten en dit een dagje laten liggen. Heeft bij mij geholpen.
hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeetsmeister
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-06 10:11
Anoniem: 329694 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:03:
[...]

Wat diegene uit de reactie hieronder heeft gedaan is niet echt heel verstandig:

[...]
Niet ? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 329694 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:03:
[...]
Ik denk inderdaad dat dit de beste oplossing is tot zo ver, voorzichtig met een tandenborstel poetsen. En naar mijn idee, is het verstandig om je voorwerpen dan buiten te laten uitwaaien zodat de stank er ook daadwerkelijk vanaf gewaaid wordt.
Ik zal eens proberen met een tandenborstel, het probleem is wel dat het objectief een TS is (roterende elementen, waar er dus makkelijk vocht kan in komen denk ik. (zie foto)

Zou het helpen om een vluchtige acohol-oplossing te maken en hiermee te reinigen? Ik vrees ervoor dat een waterige oplossing namelijk tussen de elementen van m'n lens zou kunnen komen.. Voor de grip zou ik natuurlijk kunnen opteren hiervoor, mits de nodige voorzichtigheid natuurlijk (elektronica).

Edit: @hierboven: daarna ruikt het toch naar je eigen deo? Dat zou ik ook niet echt prettig vinden, ik vind het nogal irritant om met een geconcentreerde geur direct onder m'n neus te zitten als ik fotografeer :+

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 233180 op 21-05-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 329694

En die mensen die dan zo denken; 'hmm dat is inderdaad wel handig, dan heeft hij in iedere geval een andere geur' alleen weten ze dan weer niet dat geur veranderd naar een bepaalde tijd : /
Haha maar ik vind hem wel goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Ik heb een fles Dasty (ontvetter van de wibra) en daar krijg je dat soort dingen prima mee schoon. Beetje Dasty op een doekje doen, goed poetsen en daarna even met een vochtig doekje "naspoelen". Op die manier krijg ik apparaten die jaren in een kroeg gestaan hebben nog schoon :D

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:12
Weet niet of er coatings op die lenzen zitten, maar misschien wel iets om rekening mee te houden voordat je met allerlei aggresieve middeltjes aan de gang gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:47

Chiron

Moderator Discord
Wat je in ieder geval niet moet doen is andere geuren introduceren zoals het spuiten van deo enzo. Dat geeft alleen maar meer troep, en als je nieuwe geurtje is uitgewerkt zit je weer met de oude lucht.

Het beste is om de boel gewoon te reinigen, want dat is wat de stank veroorzaakt. Prulleman geeft wat dat betreft al een goede oplossing.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304324

Zoiets als Dit op een zachte doek doen, en mee afnemen. Of een ander dergelijk product. Word ook gedaan met gebruikte rookbakken(auto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 304324 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:37:
Zoiets als Dit op een zachte doek doen, en mee afnemen. Of een ander dergelijk product. Word ook gedaan met gebruikte rookbakken(auto's).
Dat lijkt me wel een degelijke oplossing. De tandenborstel is in ieder geval het eerste wat ik zal proberen, want ik blijf schrik hebben van alle oplossingen die te maken hebben met de introductie van een of ander vochtig product. De elektronica en optische elementen wil ik echt niet beschadigen dmv vocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik ben bang voor je dat die rookgeur er nooit meer uit gaat. Nicotine/teer plakt verschrikkelijk. Ik heb een soortgelijk euvel gehad met een camera die naar wierook of iets dergelijks rook. Open schroeven en helemaals schoonpoetsen zou ik je, zeker bij het objectief, niet aanraden. De parfum zal uiteindelijk wel vervliegen denk ik, maar ik ben bang dat het er ook echt IN zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Joor op 21-05-2010 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279475

ik heb dat ook gehad met een fliter die ik over nam.goed schoonmaken heeft geholpen. stank was er toen van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-06 12:02
Ik heb het met een fototas gehad... die heeft dagen buiten gestaan onder het afdak om te luchten, hielp allemaal niets.

Schotten gewassen, hielp ook niet, die heb ik dus maar weer te koop gezet en verkocht aan een rokende fotograaf.

Sindsdien vraag ik overigens wel na of de eigenaar rookt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Marxje1981 op 21-05-2010 11:33 ]

I have the body of a god, shame it's a buddha......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triplefox
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 09:32
Ik zou erg uitkijken met allerlei middeltjes tegen geuren of ontvetters, met een beetje pech poets je ook lak of opdruk van de spullen af.
Voor de grip zou ik eens informeren of er nieuwe rubbers voor te krijgen zijn, zal misschien een 15 euro kosten maar dan zit het er weer als nieuw op, bij de 1D serie vervangen ze die ook na onderhoud omdat sommige schroefjes eronder zitten ;)

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
vroeger hadden we daar febrèze voor toch? hoor je ook niks meer over :+

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-05 22:06
euh... zelf gaan roken? (BroederM doet aan klanten binding check profiel ;-D )

Wat voor martiaal is het? kan me voorstellen dat reuk/teer meer blijft "plakken" aan de rubber stel ring van je TS lens, dan aan het kunstof. (stel ring kan je makkelijk er af halen met plectrum/bankpas)

Vocht? mmhh... wattenstaafje en heeeel voorzichtig doen denk ik. Misschien heeft een zaak of Rofa een oplossing, ben namelijk ook een beetje bang voor de binnenkant van de die TS, of daar geen shit in zit.

Die grip zou ik gewoon schrobben

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
De optie die je zelf al noemde, namelijk ozon kost misschien wat geld, maar is waarschijnlijk wel de beste en veiligste oplossing.

Ik had de pech dat toen het huis van mijn ouders afbrandde al mijn gear in de keuken op de grond lag. En juist de keuken was de brandhaard, dus ik vreesde al het ergste voor die spullen. Alles is naar een bedrijf gegaan waar het zo'n ozonbehandeling kreeg, en helemaal schoon teruggekomen. Lenzen en body waren helemaal geurvrij. Je kunt vast even bij een verzekeringstoko binnenlopen of zij weten waar er zo'n bedrijf in de buurt zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 09:47
BroederM schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:53:
euh... zelf gaan roken? (BroederM doet aan klanten binding check profiel ;-D )

Wat voor martiaal is het? kan me voorstellen dat reuk/teer meer blijft "plakken" aan de rubber stel ring van je TS lens, dan aan het kunstof. (stel ring kan je makkelijk er af halen met plectrum/bankpas)

Vocht? mmhh... wattenstaafje en heeeel voorzichtig doen denk ik. Misschien heeft een zaak of Rofa een oplossing, ben namelijk ook een beetje bang voor de binnenkant van de die TS, of daar geen shit in zit.

Die grip zou ik gewoon schrobben
Niet heel erg slim Marius, in de grip zit namelijk ook wat elektronica, en er zitten in de grip zelf niet echt rubbers om vocht buiten te houden, athans bij de bg-e5 niet. Je kan de grip overigens wel zonder problemen uit elkaar schroeven, de onderdelen schoonmaken en dan weer in elkaar zetten. Let wel op, dat het "ruwe" stuk, erop geplakt is, en de lijm misschien niet tegen water kan.

EDIT: een ozongenerator, ofwel een air ionizer, kost op ebay nog geen 10 euro, ik zou dan geen moeite gaan doen, en zo'n ding in een afgesloten ruimte met je lens en grip zetten. dan heb je in ieder geval geen risico op schade...

[ Voor 10% gewijzigd door ChaosZ0ne op 21-05-2010 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:45
@hierboven: ioniseren is niet hetzelfde als ozon maken eh... Kan best zijn dat ze toch wel ook ozongenerators voor weinig hebben op ebay, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Eens met WhiskyPhreak, Zo'n brand-reparatie bedrijf is bijvoorbeeld http://www.nl.belfor.com - hebben mij na een brand goed geholpen. Die jou je eens kunnen bellen.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 21-05-2010 13:44 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
WhiskyPhreak schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:36:
@hierboven: ioniseren is niet hetzelfde als ozon maken eh... Kan best zijn dat ze toch wel ook ozongenerators voor weinig hebben op ebay, geen idee.
Klopt, het is inderdaad niet hetzelfde, maar bij de meeste ionisators komt er als negatief side-effect (in dit geval positief) ozon vrij. zie Wikipedia: Ionisator .

Vooral de goedkope ionisators hebben geen methoden om ozon te voorkomen, die werken gewoon met een hele hoge spanning. (waardoor er dus veel ozon vrij komt)
Een andere methode is om gewoon je gear achter een zooi laserprinter/copiers op t werk te leggen, vooral bij de wat verouderde komt daar ook een aardige hoeveelheid ozon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
ChaosZ0ne schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:51:
[...]

Klopt, het is inderdaad niet hetzelfde, maar bij de meeste ionisators komt er als negatief side-effect (in dit geval positief) ozon vrij. zie Wikipedia: Ionisator .

Vooral de goedkope ionisators hebben geen methoden om ozon te voorkomen, die werken gewoon met een hele hoge spanning. (waardoor er dus veel ozon vrij komt)
Een andere methode is om gewoon je gear achter een zooi laserprinter/copiers op t werk te leggen, vooral bij de wat verouderde komt daar ook een aardige hoeveelheid ozon uit.
is het niet zozeer het Ozon dat de geur verwijderd maar de ionisatie?

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
floppie86 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:46:
[...]

is het niet zozeer het Ozon dat de geur verwijderd maar de ionisatie?
Zover ik weet wel ja, al creeërt geioniseerde lucht ook weer een prettige frisse lucht (de lucht die je ruikt als het net begint te regenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolver1ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-01 07:07
Actieve kool absorbeert geuren. Houtskool kun je overigens ook gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ozon lijkt me tot nu toe ook nog altijd de beste oplossing, ik kan misschien eens op zoek gaan naar een bedrijfje in België dat zich in die sector bevindt. Een lucht ionisator is misschien ook een optie, alhoewel ik betwijfel of enkel geïoniseerde lucht de geuren zal kunnen verwijderen (Ik dacht dat vooral ozon hiervoor verantwoordelijk was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
Anoniem: 233180 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:58:
Ozon lijkt me tot nu toe ook nog altijd de beste oplossing, ik kan misschien eens op zoek gaan naar een bedrijfje in België dat zich in die sector bevindt. Een lucht ionisator is misschien ook een optie, alhoewel ik betwijfel of enkel geïoniseerde lucht de geuren zal kunnen verwijderen (Ik dacht dat vooral ozon hiervoor verantwoordelijk was).
volgens mij is de Ozon een bijproduct van ionisatie. De ionisatie lijkt mij een handige methode allerlei nare moleculen kapot te maken (als in geurtjes). Volgens mij is t dus een en de zelfde methode en identificeert men die met Ozon doordat het geur is die ontstaat bij t proces. Ozon is volgens mij verder ook weer prima reactief, dus zal zelf ook dingen ioniseren lijkt mij.

maar dit is slechts de mening van een humble 6e jaars scheikunde student ;) (die overigens inhoudelijk niks van dit proces weet! O-) )

[ Voor 5% gewijzigd door floppie86 op 22-05-2010 13:51 . Reden: kan niet spellen ]

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320813

floppie86 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:44:
[...]

volgens mij is de Ozon een bijproduct van ionisatie. De ionisatie lijkt mij een handige methode allerlei nare moleculen kapot te maken (als in geurtjes). Volgens mij is t dus een en de zelfde methode en identificeert men die met Ozon doordat het geur is die ontstaat bij t proces. Ozon is volgens mij verder ook weer prima reactief, dus zal zelf ook dingen ioniseren lijkt mij.

maar dit is slechts de mening van een humble 6e jaars scheikunde student ;) (die overigens inhoudelijk niks van dit proces weet! O-) )
Ik kan me iederdaad voorstellen dat die ionisatie en ozon beiden werkzaam zijn. ozon is net gevaarlijk omdat het overal nogal snel met bindt, dus kan die ook wel verantwoordelijk zijn. ionisatie als catalysator voor binden met zuurstof dat geleverd wordt door de ozon? Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-06 04:11

the mod man

iets van beeldmaker

Een lucht ioniseer apparaat ioniseert zuurstof, oftewel het geeft zuurstof een lading. Hetzelfde gebeurt bij onweer. De bliksem ioniseert de lucht, omdat een bliksem nogal krachtig is (understatement) word hierbij ook ozon gevormd. Een ioniseerapparaat gebruikt hetzelfde principe.

Maar omdat ozon een giftig gas is zitten er filters in het ioniseerapparaat om te zorgen dat ozongas niet in de lucht komt. Goedkope ioniseerapparaten hebben geen/slechte filters waardoor er dus ozon kan vrijkomen.

(btw hoe giftig ozon is weet ik niet, ik weet alleen dat ik nog leef nadat we er op de middelbare een redelijke hoeveelheid van hadden gemaakt met een bliksem imitatie apparaat. Het rook wel lekker fris toen!)

Zoals hierboven ergens is gemeld kan houtskool weleens werken, vraag me dan alleen af hoe je dat weer uit de lens moet krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door the mod man op 22-05-2010 16:14 ]

I can't wait to shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
the mod man schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:13:
(btw hoe giftig ozon is weet ik niet, ik weet alleen dat ik nog leef nadat we er op de middelbare een redelijke hoeveelheid van hadden gemaakt met een bliksem imitatie apparaat. Het rook wel lekker fris toen!)
Het is niet gezond, en alles rot weg (oxideerd) met ozon ook fijn mechanische dingetjes die je in een cameralens terug vind en kunststof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:36
Schoonmaakmiddel genaamd Diadeem. Is ook geschikt voor kleding en bekleding. Geel middeltje in een spraycan. Niet agressief, maar ongelooflijk goed. :)

Afbeeldingslocatie: http://nefkens.ision.nl/elgersma/5280580.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door virtualJac op 25-05-2010 15:03 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
virtualJac schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:45:
Schoonmaakmiddel genaamd Diadeem. Is ook geschikt voor kleding en bekleding. Geel middeltje in een spraycan. Niet agressief, maar ongelooflijk goed. :)
Wikipedia: Diadeem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Is dat niet hetzelfde spul als die Dasty van de Wibra?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 334005

Even een schopje. Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb tweedehands een lens gekocht en op laten sturen en toen ik het pakketje open maakte rook ik het al. Het lijkt wel of die lens 100 jaar in een rookruimte heeft gestaan, zo erg dat ie stinkt.

Misschien heeft de TS al een oplossing gevonden? Ik heb de ergste lucht al een stuk weg kunnen krijgen met een LCD cleaner vloeistof, maar het ding meurt nog steeds verschrikkelijk. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 00:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Gewoon wachten. In het begin kwam bij het wisselen van een lens bij mijn tweede hands 1D ook een rookgeur tevoorschijn. Na een paar weken (met veel foto maken en buiten lopen) had de boel genoeg lucht gehad om weer geurloos te worden. Scheelt misschien ook dat de 100-400 erg goed is met rondpompen van lucht.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 08:57:
Gewoon wachten. In het begin kwam bij het wisselen van een lens bij mijn tweede hands 1D ook een rookgeur tevoorschijn. Na een paar weken (met veel foto maken en buiten lopen) had de boel genoeg lucht gehad om weer geurloos te worden. Scheelt misschien ook dat de 100-400 erg goed is met rondpompen van lucht.
Gewoon wachten is ook de methode die ik nu "volg".. Ik heb er met een aantal productjes opgezeten maar niets hielp echt. De beste methode blijft gewoon het gerief buiten leggen (bij voorkeur in de wind :9) en wachten. Het grootste deel van de "stank" is er nu bij mij al uit. Als ik met m'n neus erop zit (wat zo is bij de grip) dan merk ik het echter wel nog, maarja, dat zal ook wel nog beteren in de tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:00
Anoniem: 334005 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 17:40:
Even een schopje. Ik heb dus hetzelfde probleem. Ik heb tweedehands een lens gekocht en op laten sturen en toen ik het pakketje open maakte rook ik het al. Het lijkt wel of die lens 100 jaar in een rookruimte heeft gestaan, zo erg dat ie stinkt.

Misschien heeft de TS al een oplossing gevonden? Ik heb de ergste lucht al een stuk weg kunnen krijgen met een LCD cleaner vloeistof, maar het ding meurt nog steeds verschrikkelijk. |:(
Terugsturen en geld terugvragen? Dat zou ik doen.
Pagina: 1