Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug forum] C# rood lijntje zonder fout in de code

Pagina: 1
Acties:

• _js_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-10 14:28
Naar aanleiding van Kees in "RML Execution Timeout" waar Kees zegt dat er een foutje in de C# code zit en er ook een rood lijntje te zien is. Er zit echter geen fout in de code
C#:
1
System.IO.File.WriteAllBytes(@"C:\temp\" + filename, bijlage);

De @ wordt hier gebruikt als verbatim string literal prefix, wat betekent dat de \ geen escape character meer is, en het enige wat nog te escapen is is de " en wel met een extra ".

En dat brengt me natuurlijk ook meteen naar een andere manier om @ te gebruiken, als manier om keywords als identifiers te gebruiken (en het gebruik van unicode code points toe te staan in identifiers). Een aantal van de identifiers krijgt hier de kleur van een keyword:
C#:
1
2
3
4
class @class {
  int @int = 1;
  string @str\u0069ng = @"hall""o\";
}

Het lijkt me niet heel belangrijk om te repareren, maar omdat er gezegd werd dat de code fout was toch maar even een bugmelding van gemaakt.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Viel me ook op inderdaad. Zijdelings gerelateerd:
Het lijkt wel alsof er iemand veel werk heeft verzet. _/-\o_ Misschien tijd om te vragen of het volgende wat groener mag worden: :p
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
add
alias
ascending
descending
dynamic
from
get
global
group
into
join
let
orderby
partial
remove
select
set
var
where
yield

(value niet perse omdat die wel eens als normale variabele gebruikt wordt, hoewel dit ook een contextual keyword is)
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
Aggregate
Binary
Compare
Custom
Distinct
Equals
Explicit
From
Group By
Group Join
Into
IsFalse
IsTrue
Join
Key
Mid
Off
Order By
Skip
Skip While
Strict
Take
Take While
Text
Where

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Continue
CSByte 
CUInt
CULng
CUShort
GetXMLNamespace
Global
IsNot
Narrowing
Of
Operator
Partial
RemoveHandler
SByte
TryCast
UInteger
ULong
UShort
Using
Widening

Daarnaast zou ik graag vba als alias voor vb willen zien (handig in OFF). En ik zou graag zien dat keywords in SQL prioriteit krijgen boven functies:
SQL:
1
select (1*1) union (select 1*1);

En verder zijn er parsers te bedenken voor regexp, xslt, xquery en excel (voor functies in cellen in OFF).
En de php-tag zou ook html gecombineerd kunnen parsen, en afsluiten (met ?>) is eigenlijk ouderwets, is niet aanbevolen door Zend, en leidt tot onnodige problemen.

Een heel lijstje suggesties dus, maar lage prioriteit. 8)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ach... de highlighters voor meerdere talen zijn verre van perfect. Neem Python bijvoorbeeld eens. Daar lijkt tegenwoordig geen highlighting meer voor te zijn :P
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
class Test:
   def test(self):
        pass

'''Dit zou allemaal documentatie moeten zijn
Zelfs als gebruik je hier een ' tussendoor... Maar dat snappen de meeste highlighter niet(goed).

Vooral als je dan ook nog eens """ of " of # erbij gaat zetten :P
'''
def test():
    pass

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wolfboy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 02:36:
Ach... de highlighters voor meerdere talen zijn verre van perfect. Neem Python bijvoorbeeld eens. Daar lijkt tegenwoordig geen highlighting meer voor te zijn :P
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
class Test:
   def test(self):
        pass

'''Dit zou allemaal documentatie moeten zijn
Zelfs als gebruik je hier een ' tussendoor... Maar dat snappen de meeste highlighter niet(goed).

Vooral als je dan ook nog eens """ of " of # erbij gaat zetten :P
'''
def test():
    pass
Er is vziw nooit een highlighter voor python geweest, maar als jij een toffe lexer file ervoor inelkaar weet te bakken wil ik die best toevoegen hoor :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

pedorus schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 02:27:
Viel me ook op inderdaad. Zijdelings gerelateerd:
Het lijkt wel alsof er iemand veel werk heeft verzet. _/-\o_
Inderdaad, kees heeft de boel weer aan de praat gekregen _/-\o_

Intentionally left blank

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

moto-moi schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:47:
[...]

Er is vziw nooit een highlighter voor python geweest, maar als jij een toffe lexer file ervoor inelkaar weet te bakken wil ik die best toevoegen hoor :)
Ah, ik had het idee dat die er wel was aangezien in de FAQ staat dat de meeste van die talen een highlighter hebben:
language: ( asp | c | c++,cpp | c#,csharp | cobol | css | delphi | fortran | html | java | js,javascript | jsf | jsp | pascal | perl | php | python | sql | vb | vb.net | vbs,vbscript | xml | xpath ) - (programmeer)taal; voor de meeste van deze talen zijn highlighters beschikbaar
Ik zal eens kijken of ik een lexer voor Python kan regelen :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wolfboy schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:42:
Ah, ik had het idee dat die er wel was aangezien in de FAQ staat dat de meeste van die talen een highlighter hebben:
[...]
die lijst is ooit uit react gekomen, maar het enige wat die doet vziw is de tekst erboven neerzetten, meer niet 8)7

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1