Aansluiten PC/TV/Xbox op Receiver

Pagina: 1
Acties:

• Redbaard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 12:29
Beste Tweakers,

Ik heb een PC een TV en een Xbox360 die ik wil aansluiten op mijn Receiver voor het geluid. Ik moet alleen de kabels nog bestellen, maar welke? Dat ligt eraan hoe ik het wil/kan aansluiten, want dat begrijp ik nu niet helemaal.

Optie 1:
Ik sluit mijn PC en Xbox gewoon aan op mijn TV zoals ik nu heb en via de optical out van de TV naar de optical in van me receiver.

Optie 2 (indien mogeljk):
Ik sluit me Xbox met hdmi aan, en me PC met HDMI en 3,5mm-2tulp kabel (omdat me PC geen geluid meestuurt met de HDMI.. doet Ati wel geloof ik toch??) aan me Receiver. Dan een hdmi kabel naar me TV.
Mijn vraag is.. kan dat? Want op die manier lijkt het mij dat me geluid beter blijft.

Mijn receiver is een Harman Kardon AVR-347

Alvast bedankt!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Wat zegt de manual van de Harman Kardon AVR347 over hoe je het beste aan kan sluiten? En dan specifiek over het HDMI deel, je moet namelijk weten over de AVR347 beschikt over HDMI Processing of Switching. Als het eerste het geval is gaat de XBox gewoon werken met slechts een HDMI kabel, mocht je receiver HDMI Switching hebben dan moet je ook de optische kabel leggen voor het geluid. De manier van de pc gaat sowieso werken aangezien je het geluid al apart doet.

Sowieso niet alles naar de tv en dan met de optische kabel naar de receiver, want de kans dat je tv meerkanaals geluid doorstuurt wat er binnen komt vanaf de XBox is klein. Er zijn sommige tv's die wel Dolby Digital door kunnen sturen, maar dan zit je nog met DTS. Ik zou daarom het nooit via de tv laten lopen.

Overigens is alles via de receiver laten lopen wel het mooiste natuurlijk: maar één kabel van de receiver naar de tv.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 21-05-2010 16:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Redbaard
Oke dus mijn AVR moet over processing beschikken, dat ga ik even na kijken! De xbox heeft namelijk geen optical out voor het geluid.. ps3 wel :(. Optical out op de TV kan ik PCM en Dolby Digital selecteren. maar alles op me receiver lijkt mij ook mooier.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Xbox 360 heeft wel een optische uitgang.

• Redbaard
aaaah met adapter!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Adapter wil ik het niet noemen, is gewoon de standaard Component AV-cable die je vroeger bij de XBox kreeg en nu zelfs al los moet kopen geloof ik: Afbeeldingslocatie: http://www.krunker.com/wp-content/2005/11/Picture026Custom_01.jpg

Of de versie voor alleen audio:
Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/167/437164494_d76f429815.jpg

• Redbaard
Hmm ok! Maar ik ben dus nu even het boekje aan het doorlezen. maar ze zeggen dat de receiver, als de HDMI versie van de bron hoog genoeg is, zowel het audio als het video signaal kan doorsturen. Heb nu nog maar 1 hdmi kabel maar er even de xbox mee aangesloten op de receiver en krijg ook geluid :)

Dus, ik heb nog 1 hdmi kabel nodig.. om van mijn receiver met de tv te kunnen verbinden. Dan kan ik met de huidige hdmi kabel mijn xbox aansluiten op mijn receiver.
Ik kan dan de optische audio kabel gebruike voor het geluid van mijn TV naar de receiver, voor als ik gewoon TV kijk.
Van mijn computer heb ik dan nu een DVI-HDMI kabel lopen, daar naast moet ik dus nog een audio kabel trekken. Ik heb namelijk wel een optische uitgang alleen wil toch echt mijn X-fi kaart gebruiken (XtremeMusic) Dus dat word dan 3,5mm naar 2x tulp.

Correct me if i'm wrong :)

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Dan beschikt jouw receiver inderdaad over HDMI Processing en heb je inderdaad maar één HDMI kabel nodig van de console naar de receiver. Van de receiver dan inderdaad nog een kabel voor naar de tv. Kon Verder kloppen je aannames gewoon. Enige waar je wel even naar moet kijken is dat je de ingang van het beeld en de ingang van het geluid van de pc in de receiver koppelt. Dus dat de receiver weet dat die twee bij elkaar horen en het ook tegelijk kan laten zien en horen.

• Redbaard
Ja ik las dat als iets van 1 bron komt, dan kan het niet 2 digitale dingen combineren. maar wel een digitale en een analoge. dus dat moet wel goed komen denk ik! Nu ff google of ik mijn TV of PCM of Dolby Digital moet zetten.

EDIT: Ik lees dat PCM betere kwaliteit is maar limited is tot 2 speakers. Maar ik heb stereo dus ik prima :) Me receiver kan altijd nog dolby selecteren.. denk dat me receiver het dan wel mooier maakt dan dat de tv dat zou doen.

[ Voor 34% gewijzigd door Redbaard op 22-05-2010 13:30 ]

• Redbaard
Ermm klein probleem. Als ik de DVI naar HDMI kabel in mijn receiver stop en de receiver op HDMI input zet kan ik geen analoge audio input kiezen :(

Ik zie het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/NeweggImage/productimage/29-102-188-01.JPG
Gezien dat plaatje.. kan ik dan een SPDIF-bracket erop aansluiten en naar mijn receiver een optical kabel trekken?
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2003/781/spdif_bracket.jpg

[ Voor 52% gewijzigd door Redbaard op 23-05-2010 00:43 ]

Pagina: 1