• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-02 23:53

Serendipity

"No fear, I is here"

Topicstarter
Dag iedereen!

Ik was even zeer benieuwd of het mogelijk is om een ATI-kaart en een nVidia-kaart in 1 systeem te hangen. Maakt niet echt uit welke voorwaarden er aan verbonden zijn, geld is ook geen probleem, maar ik ben echt zeer benieuwd of dit mogelijk is!

• Tweaker36
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09-2025
Onder Win 7 is het mogelijk om meerdere graka's van verschillende producenten te hebben. Dan heb je wel 2 (of meer) monitoren nodig, anders ben je 'r weinig mee, lijkt me logisch.

Ati met nVidia kaartje voor PhysX gaat ook, moet je wel hacked nVidia en PhysX drivers draaien. Kan je wel googlen.

Maar wat wil je 'r eigenlijk mee?

[ Voor 23% gewijzigd door Tweaker36 op 20-05-2010 23:27 ]

• Serendipity
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11-02 23:53

Serendipity

"No fear, I is here"

Topicstarter
Onderzoekje voor school, kijken wat de verschillen zijn, en welke waar precies beter in is... Nu nog hopen dat school heil ziet in het onderzoek, voor hun eigen rendercloud :)

• DaLoona
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01 15:30

DaLoona

Certified nutcase since 1974

Nou dan wens ik je veel succes, want als je googled, zul je lezen dat het bijna niet te doen is.

Als je perse de verschillen wil weten tussen die twee fabrikanten op een identiek systeem, kun je beter een "NVidia" partitie maken en daarnaast een aparte "ATi" partitie en de graka's verwisselen voor je opstart, dan kun je pas echt vergelijken op een identiek systeem.

Als je ze beide in 1 partitie wil laten lopen, kun je er de donder opzeggen dat je conflicten en andere rare ongein gaat krijgen, daar Nvida drivers nu eenmaal moeilijk doen als ze iets van ATi aantreffen.

Zoals gezegd, er zijn berichten dat het mensen gelukt is, maar echt makkelijk gaat het volgens mij niet.

MSI X870E Carbon Wifi#9800X3D#NZXT Kraken 280#GB RTX5090 Gaming OC#32GB Kingston DDR5@6400MHz, C30, A-die#Samsung 850 EVO 500GB, OS#Samsung 870 EVO 2TB#Crucial MX500 1TB#WD SN850 Black 2TB#Be Quiet! Straightpower 12, 1200W#Be Quiet! Shadow Base 800 FX

Verwijderd

http://tinyurl.com/32ouh3p

Misschien heb je hier iets aan. :O
DaLoona schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:34:
Nou dan wens ik je veel succes, want als je googled, zul je lezen dat het bijna niet te doen is.

Als je perse de verschillen wil weten tussen die twee fabrikanten op een identiek systeem, kun je beter een "NVidia" partitie maken en daarnaast een aparte "ATi" partitie en de graka's verwisselen voor je opstart, dan kun je pas echt vergelijken op een identiek systeem.

Als je ze beide in 1 partitie wil laten lopen, kun je er de donder opzeggen dat je conflicten en andere rare ongein gaat krijgen, daar Nvida drivers nu eenmaal moeilijk doen als ze iets van ATi aantreffen.

Zoals gezegd, er zijn berichten dat het mensen gelukt is, maar echt makkelijk gaat het volgens mij niet.
Het is prima te doen. Alleen er is 1 klein opstakeltje.. :o

nieuws: 'Nvidia dwarsboomt Lucid Hydra-moederbord van MSI'

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 14:43 ]