Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Tank spuiten

Pagina: 1
Acties:

• GWTommy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08-2023
Ik wil de tank van een Honda CB350F gaan spuiten. Ik wil er meteen een kunstje bij doen, daarom had ik het idee om er een rebelflag op te spuiten. Zoiets dus: http://www.psp-themes.net/data/media/11/rebel%20flag.jpg. Wel een kwartslag gedraaid dus zeg maar in de breedte over de tank. Nou weet ik nog niet helemaal of ik het ga spuiten met spuitbussen of met de compressor, die heeft niet zo veel vermogen, maar misschien wel genoeg voor zo'n relatief klein oppervlak. Maar nou is mijn vraag aan jullie, hoe kan ik dit het beste afplakken? Gewoon met schilderstape of is er een betere oplossing? En de sterren, dat met een vormpje uit tape knippen of snijden?
En zouden jullie er dan nog iets van een coting over heen doen? En zouden jullie het mat of glanzend spuiten?

Ik ben er dus nog niet helemaal uit :) K weet dat dit een moeilijk project zal worden, maar toch waag ik de gok.
Gr. Thomas

Edit: wat denken jullie dat de beste volgorde is om de lagen te spuiten? Grondlaag, rood, wit, blauw, sterren? Of Grondlaag, rood, blauw, wit + sterren?

[ Voor 7% gewijzigd door GWTommy op 20-05-2010 23:03 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Kleine compressor is te 'verhelpen' door er een grotere tank tussen te zetten als je die mogelijkheid hebt. Dan kan je iig een volledige laag zetten, niet te hoge druk gebruiken met spuiten ook (reduceerventiel).
Ik zou de hele tank in 't rood spuiten eerst, met fineline tape (en een scheermesje om de overlappingen weg te snijden) de witte banen uitzetten, en spuiten.
Dan het wit weer (deels) afplakken om de blauwe baan uit te zetten, en bijvoorbeeld sterretjes uitsnijden uit een stuk (dun) plakfolie en die plakken.
Je kan ook eerst blauw spuiten (dan de sterren uit de tape snijden die al op het blauw zit), en daarna wit, maar dan krijg je op de rand tussen rood en wit een dikteverschil van 2 kleuren op elkaar.

Dit is even heel beknopt, want als je het goed wilt doen top je de lagen ook nog weer af met schuurpapier. Als je 'm helemaal glad wilt moet je 'm natuurlijk blank aflakken, maar ik twijfel eraan of 't de moeite waard is.
Wil je tot een goed resultaat komen moet je wel een fatsoenlijke 2K lak (brandstofbestendig) nemen, goed geventileerde en liefst verwarmde spuitruimte hebben etc.

Ik denk dat je gewoon ff moet gaan kutten met spuitbussen en tape, dat kost je iig het minste.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:31
Je zou die vlag ook kunnen laten maken door zo'n bedrijf wat auto's bestickerd :Y Als je het netjes wil hebben tenminste. Denk dat het nogal een gepriegel wordt om zelf te doen.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Folie om zo'n tank heenkrijgen is ook ondoenlijk. Lichte curves kan wel, maar op zo'n tank hou je echt teveel materiaal over op sommige plekken. Of je trekt de hele vlag uit z'n verband :P

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• GWTommy
Een stikker lijkt mee geen goed idee, ik wil het er wel netjes uit laten zien en niet even snel doen ofzo.

Ok, dus ik doe rood, wit, blauw, sterren. Maar hoe kan ik dan het beste die sterren doen? Een mal maken ofzo en die er op houden? Maar dan zal het er onder gaan zitten bij de randen, want ik heb geen zin om 13 sterren met kleine stukjes tape af te gaan plakken, dan zal het ook nooit mooi en gelijk worden.

Gr. Thomas

• GWTommy
Iemand nog een idee of een tip?

• SandaX
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:07

SandaX

Nicht Ärgern nur wundern

Een mal maken op een stickervel?
Pagina: 1