Asus P2L97 en celeron433 werkt niet???

Pagina: 1
Acties:

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik wil een pentium II 233 op een asus p2l97 (slot1) moederbord upgraden met een celeron 433 (+slot1->socket370 converter).
Nu had ik hier al gelezen dat je dan de bios moet upgraden voor de ondersteuning van nieuwere processoren (versie1009), dat is allemaal wel gelukt en de celeron wordt ook goed herkent. Alleen tijdens het opstarten met de celeron slaat de computer vast (bij windows opstartscherm). :(
Ik heb een vermoeden dat het iets te maken heeft met de Vcore, heeft iemand hier enig idee waaraan het kan liggen?
De jumpers op het moederbord zelf staan allemaal goed, en de jumpers voor de Vcore van de converter staan allemaal op 'auto'
graag advies :)

• Emcee
rustig.....te rustig... :')
dan maar beetje trail and error toepassen >:)

Verwijderd

Deze plank heeft ook nog een nieuwere (beta) BIOS.

• Hagar
  • Laatst online: 14-10-2025

Hagar

Diabootic

Vcore is 2V???

Nu ook zonder stropdas

Verwijderd

Hier de Bios versie 1010 beta 3!

Hij is dus van de P2L97 (heb ik zelf ook gehad en komt van de Duitse site van Asus van een beta page. Ik weet niet meer of hij er nog staat maar je kunt hem downloaden van mijn account.

• Emcee
de processor werkt volgens mij gewoon goed (vcore aangepast e.d.)(processor wordt goed herkent tijdens opstarten), het ligt aan windows(95) dat vastloopt met de celeron erin, ik vind dit wel een beetje vaag... :?
(ik kan nl. wel booten vanaf diskette)
Pagina: 1