Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:55
Split second

In het kort: arcade racegame, gas loslaten is optioneel. Elementen afgekeken van games als flatout en burnout. Het spel kent grof genomen 3 manieren van spelen, en dus ook 3 type auto's. Er is een allrounder klasse die vaak met name uitblinked in driften, er is een snelle klasse meer gericht op racen en ontwijken en tot slot is er de logge klasse van sterke wagens (weinig invloed explosies tegenstanders) met een hoge topsnelheid.

Iets langer:
Gameplay doet mij denken aan flatout meets rollcage en burnout. Handling is super arcade, maar de wagens zijn wel verschillend in stats en handling. Eigenlijk doe je niets anders dan racen, driften/draften voor je power meter en dan de "power play" timen. Dit is vergelijkbaar met de destrucatable dingen in flatout (2), en de doughnuts/benzine stations van NFS most wanted. Het loslaten van het gas is niet de bedoeling, gas los en weer erop triggered namelijk een grote drift. Een kleine drift is te triggeren door kort de rem aan te tikken. Moeilijke bochten dienen al driftend genomen te worden. Door middel van jumps, driften en draften (slipstreamen) laad een power meter op. Deze meter zorgt ervoor dat je langs de baan allerlei ontploffingen kunt veroorzaken om zo je tegenstanders (tijdelijk) uit te schakelen. Een level 2 power play zorgt vaak op dramatische wijze voor een alternatieve route (denk aan een ferry boot die op een dock crasht, of een trein die een brug doet instorten)

Reviews:
7.5: http://www.gamespot.com/pc/driving/splitsecond/review.html
"Split/Second is unlikely to become your go-to racer, but while it lasts, it's one hell of a thrill ride. Tailing an opponent and taking advantage of his shortcut, watching a tall tower fall onto your speeding nemesis, drifting around a corner while miraculously avoiding destruction raining from the sky--these are great moments that will make you cry out in glee. This is a one-trick pony, and once you see through the trick, it's hard not to wish there was something more substantial to support it. But if you're in the mood for some rip-roaring fun with no strings attached, Split/Second makes for a boisterous weekend romp. "

8.5: http://uk.ps3.ign.com/articles/108/1089982p1.html
"In the end though, Split/Second has so much going for it that it's easy to recommend for kart and arcade racing fans alike. The visuals are great, the sound impresses, and there's enough game between the singleplayer season mode and fun multiplayer to last you quite a while. While there are flaws, these are more than made up for with strong design, and the power play mechanic brings the ever elusive addictive x-factor that so many games try and fail to capture. Even if racing games aren't typically your thing, Split/Second offers enough action and fun to recommend to everyone. "

Rubberbanding:
Veel spelers en reviewers vermelden een (frustrerend) overschot aan het zogenaamde rubber banding. Ik heb zelf vastgesteld dat dit beeld onjuist is. Het is goed mogelijk een +4.9 seconde voorsprong gedurende 2 rondes vol te houden. Waar het vaak misgaat is dat na het behalen van de eerste plek niet alle shortcuts worden genomen (normaal rijd je de ai achterna), terwijl de snelste ai racers deze wel nemen. Let er ook op dat tijdens de elite races de AI rondrijd in endgame auto's (de jeeps hebben 10/10 in speed, en de wagens met de spoilers 10 acceleratie EN 10 speed).

DLC:
Ook split second doet mee aan de geldklopperij dlc hype:
http://www.gamer.nl/nieuw...itsecond-velocity-onthuld

Pc (windows), PS3, Xbox360

Speelmodus:
Singleplayer career
Quick play
Split screen*

* ook de pc ondersteund splitscreen (!).

Gametype:
Race: 2 tot 3 laps met als doel 1e te worden
Elimination: elke x seconden valt de laatste rijder af
Survival: trucks gooien blauwe en rode tonnetjes, ontwijk deze tonnetjes. Rood=af, blauw=verlies van controle over de auto
Airstrike*: Ontwijk raket aanvallen van een apache.
Airstrike revenge: Zelfs als airstrike, alleen kan nu met powerplay raketten worden teruggeschoten om zo de helicopter (zo snel mogelijk) uit te schakelen.
Detionator: time trials, alle beschikbare "power plays" gaan af en zullen moeten worden ontweken.

*Airstrike lijkt nog wel een patch te kunnen gebruiken. Regelmatig komen er meerdere raketten net voor een bocht op de baan, bij afremmen is het spel zo geprogrammeerd dat de raketten dichter bij elkaar landen. Bij een haakse bocht komt het dus af en toe voor dat er een muur van raketten ontstaat die niet is te ontwijken. Vanaf +/- 1700 credits wordt het ineens een stuk makkelijker door de snelheid van de wagens.

Performance op de pc:
De framerate is gelimit op 30 FPS, onder de 25 fps stottert de game merkbaar.

De game is zeer GPU intensief, de cpu wordt nauwelijks gebruikt. Tussen de details settings high en very high zit een groot verschil. Zowel in hoe het eruit ziet als de framerate; Op high is de cpu usage max20% en de gpu usage maximaal 40%, terwijl op very high de cpu usage gelijk blijft maar de gpu volledig is belast (99%) Specs: cpu e6750 op 3.0 Ghz, gpu gtx260.

Overclocken van de gpu helpt; Heb mijn gtx260 van 576 naar 648 mhz moeten clocken om tegen de 30 fps framerate limit aan te komen op 1680x1050.

Overigens tip voor nvidia gebruikers; bij disablen van physicx lijkt de game soepeler aan te voelen, in fps niet echt een verschil te merken.

Ik hoop dat er nog een patch komt die wat meer geavanceerde settings unlocked (zoals bij gta4), shadows off zou een goede zijn :+ .

Filmpje:
http://www.youtube.com/wa...k&feature=player_embedded

Minimum System Requirements:

Operating System: Microsoft Windows 7 / Vista SP2 / XP SP3
Processor: 3.0 GHz Intel Pentium D processor (Windows 7 / Vista) / 2.6 GHz Intel Pentium D processor (Windows XP) or 2.0 GHz AMD Athlon 64 X2 or equivalent processor
Memory: 2.5 GB RAM (Windows 7 / Vista) / 2.0 GB RAM (Windows XP)
Hard Drive: 6.5 GB uncompressed hard drive space
Video Card (graphics): 256 MB DirectX 9.0c-compatible, 3D video card supporting Shaders 3.0 (NVIDIA GeForce 7600 or better, ATI Radeon X1600 or better) -- NOTE: Onboard (built-in) integrated chipsets are not supported
Sound Card: 16-bit DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX: DirectX 9.0c (included)
8x DVD-ROM drive

Recommended Requirements
Operating System: Microsoft Windows 7 / Vista SP2 / XP SP3

Processor: 3.0 GHz Intel Core2 Duo processor or 2.4 GHz AMD Athlon 64 X2 or equivalent processor
Memory: 2.5 GB RAM (Windows 7 / Vista) / 2.0 GB RAM (Windows XP)
Hard Drive: 6.5 GB uncompressed hard drive space
Video Card (graphics): 512 MB DirectX 9.0c-compatible, 3D video card supporting Shaders 3.0 (NVIDIA GeForce 8800GT or better, ATI Radeon HD3870 or better)
Sound Card: 16-bit DirectX 9.0c-compatible sound card
DirectX: DirectX 9.0c (included)
8x DVD-ROM drive

Auto's
Ryback Brawler
Cobretti 455 GT
Ryback Tornado
Cobretti Iridium
Hanzo Indus V8R
Ryback Mohawk
Ryback Bandit
Cobretti GT RS
Cobretti Nero GT400
Cobretti Vortex
Hanzo GT
Hanzo Bayonet R
Cobretti GT500
Elite S510 (elite race halen)
Ryback Thunder
Ryback Coyote
Cobretti Slipstream
Elite 440 Special (elite race halen)
Cobretti Cascade
Cobretti 530 GTS
Cobretti Pursuit
Elite Goliath (elite race halen)
Ryback Cyclone RS (2830 credits)
Ryback Titan
Hanzo FX350
Ryback Firestorm
Elite GT12

Bonus wagens (niet via credits)
Elite S510 (elite race halen)
Elite 440 Special (elite race halen)
Ryback Firestorm (onbekend)
Elite GT12 (1e in alle elite races?)

(iemand zin om plaatjes te schieten en te uploaden?)

Tips voor de pc:

Let op gas loslaten is niet aan te raden, het loslaten van gas en vervolgens indrukken triggered een grote drift. Oplossing is goed insturen en scherpe bochten doordriften (door kort te remmen bij het insturen). Een gamepad aansluiten kan natuurlijk ook.

Problemen met de pc versie van het spel
Online server vaak onbeschikbaar
onlogische menu toetsen (esc in season menu restart je laatste race, in het season select menu kun je er juist mee naar het hoofd menu)
prestatie instellingen very high (vermoedelijk 8xAA)

Instant replay
Om onduidelijkheden te voorkomen, de instant replay knop bij opties kan alleen gebruikt worden om na een "wreck" de actie terug te kijken. Het is dus geen replay zoals racedriver grid.

[ Voor 120% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2010 18:18 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-03 14:12
Jup, speel SplitSecond nu 2 daagjes en ídd is framerate nogal weinig (nvidia 9400gt 1gb, phenom x4). Verder wel leuke game..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Sinds gisteren ook mee bezig op de PC en zit ook zo rond de 30 fps, ( zit er een limiet op dan of iets dergelijks?)

Nog niet al teveel gespeeld maar heb me wel ff vermaakt, online nog niet geprobeerd trouwens.

Wat ik ook mis is een optie om AA in te stellen, en vindt het jammer dat de muis niet werkt in de menu's.

Consolepoort?

Maar ben er in ieder geval nog niet klaar mee, heb me er al goed mee vermaakt.

[ Voor 25% gewijzigd door Sipio op 21-05-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knutselwout
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-09 14:41
Trouwens een tip voor degenen die hem gaan downloaden; online spelen werkt gewoon.

Ik heb een Core2Due 8600 en een 4870X2. Op Very High loopt het helaas niet altijd soepel. High gaat goed, maar het verschil in kwaliteit is helaas merkbaar. Het lijkt trouwens soepeler te lopen op Very High als je in de auto zit ipv er achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Superspel op de PS3. Vermaak me er rot mee. Het oogt allemaal wel wat ouderwets maar het de fun is dan ook puur ouderwets, namelijk goed! Heb ook modnation racers maar alhoewel dat veel uitgebreider is heeft het niet die nog-een-keertje-factor

Tuurlijk is het een console port.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Dat het een consolepoort is weet ik, alleen jammer dat ze nou net niet ff iets meer hadden meegegeven aan de pc versie, in ieder geval ondersteuning voor een muis in de menu's , maar maakt ook niet zoveel uit.

Ondanks dat het arcade is heb ik toch ff geprobeerd een stuur aan te sluiten, werkt wel alleen reageerd het allemaal net te traag om fijn te rijden, en erg veel instellingen om wat te veranderen is er ook niet.

Maar ook dit is niet zo'n ramp, leuke game voor tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16
ben er nu al ruim een dag mee bezig maar ik ga me steeds meer ergeren aan het spel ..
mooie engine maar voor de rest is het gewoon brak ..

technisch loopt het helemaal goed hier, maar de Ai tegenstanders zijn gewoon zwaar nep en kunnen veel meer als wat jij zelf kan..
Oneerlijk in het begin merk je daar niet zo veel van maar later is het gewoon storend

Zo als ook je tegenstanders van de baan drukken.... nee dat gaat niet die liggen zo vast als het maar zijn kant.
terwijl jij maar een tikje hoef te krijgen en je ligt van 2 gelijk 8 ste ..
terwijl als je hun van de baan drukt ze nog geen 2 sec weer vrolijk voorbij komen zetten ..

maar wel 30 meter later tegen hun wrak aan rijd :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
De game is inderdaad redelijk pittig, soms hangt het ook af van de auto die je kiest. Vergeet niet dat het de bedoeling is dat je power play inzet om te winnen. Ik zit nu in episode 5 en het wordt lastiger om 1e te worden. Gelukkig volstaat zelfs een 5e plek :+ . Eigenlijk ben ik wel blij dat de game uitdaging bied, de meesta games zijn vaak toch net iets te makkelijk tegenwoordig.

Online is overigens ook leuk met vrienden, wel even teamspeak erbij natuurlijk :) .

Ps. op very high gooit de game AA aan.

[ Voor 4% gewijzigd door sdk1985 op 21-05-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:16
weet iemand hoe ik die replay funktie kan gebruiken ?

in de options bij besturing staat dat je P in moet drukken maar als ik dat doet gebeurd er niets :( :(

En dan vind ik persoonlijk die last man standing zwaar irritant , ben nu bij lvl7 ..

als je eerste rijd en er zijn nog 3 sec te gaan krijg je een crash en je ligt laatste 2, 1 game over .. :( ja ook al rijd je met 8 man

[ Voor 41% gewijzigd door ravw op 21-05-2010 21:23 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom staat deze topic geklasseerd als PC? Het is toch gewoon een multi?

Replay met L1 op de PS3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
super verslavend spelletje met nét die... nog één keertje dan-factor. Zit nu @ level 10, blijft leuk dit. Wel vaag dat er geen volledig topic over te vinden is, behalve deze dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
thorretje schreef op zondag 23 mei 2010 @ 04:35:
super verslavend spelletje met nét die... nog één keertje dan-factor. Zit nu @ level 10, blijft leuk dit. Wel vaag dat er geen volledig topic over te vinden is, behalve deze dan.
Vond het ook vreemd vandaar dat ik eigenlijk een topic opende. Misschien moet ik hem eens uitbreiden :+ .

Ik moet zeggen dat ik ondertussen (episode 5) wel een aantal races ben tegengekomen waarbij mijn vrijgespeelde auto's absoluut niet tegen de concurentie opkonden. Hoe foutloos je ook rijd, nummer 1 en 2 (en soms 3) kom je na de start niet meer tegen.

De replay functie snap ik ook nog niet.

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 23-05-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Zit geloof ik in episode 8 maar heb nogal moeite met die elite races om door te gaan naar de volgende episode, moet volgens mij minimaal 2de worden maar pff ik vindt het in ieder geval niet makkelijk, online is ook best lachen trouwens :)

[ Voor 23% gewijzigd door Sipio op 23-05-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ben je overal 3e of beter incl bonus events? Zo niet speel wat oude races voor betere wagens dan gaat het allemaal wat makkelijker. Ik heb nu 2000 punten @ season 8 (3/6 events gedaan).\

Heeft iemand op de pc al een gamepad (of stuurtje) een kans gegeven bij de wat latere auto's? Ik heb nu namelijk de corbretti slipstream en eigenlijk is deze wagen zo snel dat hij elke bocht uitbreekt. Hierdoor wordt je vervolgens ingehaald... Oplossing met keyboard is hele korte tikjes op de links/rechts pijltjes zodat hij niet uitbreekt, maar echt prettig is dat niet. Kan me voorstellen dat half gas oid soms een oplossing kan bieden.

[ Voor 62% gewijzigd door sdk1985 op 24-05-2010 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Heb zelf heel ff mijn stuur aangesloten, maar aangezien er verder geen instellingen zijn om te proberen, ik vond het stuur nogal traag reageren. Waar je met toetsenbord gewoon redelijk snel naar links en rechts kunt sturen ging het met het stuur allemaal wat trager, hij reageerde gewoon niet snel genoeg op de bewegingen laten we maar zeggen.

Misschien dat dit juist bij de latere auto's wel weer wat beter is dan..

[ Voor 9% gewijzigd door Sipio op 24-05-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-09 19:54
Deze game speelt het fijnste met gamepad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thorretje
Heb 't spel inmiddels uitgespeelt. Wel jammer dat zelfs de nieuwste, snelste wagens, net zo snel zijn als de wagens uit 't begin van de game, alhoewel de stats dat niet aangeven. Hopen dat ze dat in een mogelijke opvolger verhelpen. Verder geen problemen gehad met auto's die je niet meer weerziet. Tis allemaal wel haalbaar.
sdk1985 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:28:
Split second
Tips voor de pc:
Let op gas loslaten is niet aan te raden, het loslaten van gas en vervolgens indrukken triggered een grote drift. Oplossing is goed insturen en scherpe bochten doordriften (door kort te remmen bij het insturen).
Dit zorgt wel voor massa's power zodat je de powerplay's kunt triggeren. Haakse bochten kun je gewoon driften.

[ Voor 42% gewijzigd door thorretje op 25-05-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Sinds kort ook op de Xbox 360

Bij de singleplayer al bij episode 8, maar bevalt prima.
Geen idee hoe lang ik dit leuk ga vinden, maar tot nog toe verveeld het niet.

Online net begonnen en vaak duurt het lang voordat je in een game zit. En daarbij zijn de spelers in de game vaak met veel betere auto's. Erg jammer dat die verdeling niet echt eerlijk is. Ik bedoel, eerste potje waar ik in zit met mijn lvl 99 speel ik al tegen iemand met lvl 1. Uiteraard met de beste auto in de game. Dat is gewoon te lastig. De rest was ook aal aardig goed en met mijn 3e plek doe ik het dan nog fantastisch.

Naja, eerst de singleplayer maar uitspelen dan of wat meer private matches doen.

Wie hem op de xbox 360 heeft kan me trouwens wel toevoegen. Gamertag = Martinspire

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Inderdaad jammer dat je niemand kunt kicken. Private games kun je overigens met vrienen+ai een race maken. Spel is overigens redelijk snel uit te spelen. Ik moet zelf nog een auto of 6. Denk dat ik het een uurtje of 6-8 in de single player heb gespeeld.

De online server is voor de pc overigens diep triest, 50% van de tijd ligt hij eruit...

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 25-05-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
thorretje schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:05:
Heb 't spel inmiddels uitgespeelt. Wel jammer dat zelfs de nieuwste, snelste wagens, net zo snel zijn als de wagens uit 't begin van de game, alhoewel de stats dat niet aangeven. Hopen dat ze dat in een mogelijke opvolger verhelpen.
Hoe kom je daar nu op? De eerste wagens zijn slakken in vergelijking met de latere wagens. Misschien merk je het niet doordat je geen 30 fps haalt? Je kunt het evt online uit testen. Zowel speed en acceleration zijn een wereld van verschil bij sommige wagens (denk aan de 1e elite bak met 7 acceleration bars, bij de start raas je iedereen voorbij).

Ps nu uitgespeeld met 2980 credits:). Op het einde komt er nog een "spannend" filmpje gerelateerd aan de DLC.

[ Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2010 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De wagens van de tegenstanders matchen zich aan de jouwe. Als je dus met een Level 8 auto een race in event 1 gaat rijden zullen je tegenstanders ook Level 8 zijn ipv Level 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:47:
De wagens van de tegenstanders matchen zich aan de jouwe. Als je dus met een Level 8 auto een race in event 1 gaat rijden zullen je tegenstanders ook Level 8 zijn ipv Level 1
Ja dat klopt, maar online is dat dus niet zo en rij je als een lada tegen de ferrari's.
Heb zelf nog wel wat moeite met het halen van races op dit moment. Heb het idee dat de tegenstanders toch net wat sneller zijn. Ze raken ook nooit in de slip ofzo, terwijl ik vaak al wegglij als ik een bocht wat scherp aansnij.

Iemand wat tips om beter door de bochten te komen? En hoe je goed moet driften?

En is er nog een truukje om sneller weg te zijn bij de start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Wat een slecht spel zeg... omg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

...want?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Martinspire schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:42:
[...]

Ja dat klopt, maar online is dat dus niet zo en rij je als een lada tegen de ferrari's.
Heb zelf nog wel wat moeite met het halen van races op dit moment. Heb het idee dat de tegenstanders toch net wat sneller zijn. Ze raken ook nooit in de slip ofzo, terwijl ik vaak al wegglij als ik een bocht wat scherp aansnij.

Iemand wat tips om beter door de bochten te komen? En hoe je goed moet driften?

En is er nog een truukje om sneller weg te zijn bij de start?
De tegenstanders zijn sneller dan jou ben ik bang :o . Ik heb het spel nu uitgespeeld, dat wil zeggen het laatste "season" de elite race behaald. Ik ben nu voor credits races overnieuw aan het doen en eigenlijk win ik ze allemaal met +5 sec voorsprong.

Ik heb wel wat tips

1) kies een geschikte auto, sommige wagens werken gewoon niet goed met een keyboard
2) volg de ai... dan leer je alle shortcuts
3) auto's die relatief makkelijk winnen: Cobretti 455 GT, Cobretti Iridium, Cobretti GT RS, Hanzo Bayonet R (lastig met keyboard),. Elite S510, Cobretti 530 GTS (niet met keyboard), Ryback Cyclone RS. Ik heb aardig at races geowon met de GT RS gedaan :+ .
4) Let ook op dat "drifters" echt moeten driften, dus even de rem in drukken zonder dat je het gas loslaat.
5) Als je je gas los laat dan faal je
6) leer power plays te timen
7) op rechte stukken rijd de ai vaak niet vol gas

Online kun je beter een private game opzetten inderdaad :+ . Alhoewel vaak 2-3 spelers de snelste auto's hebben en de rest niet.

Probeer zelf nu de snelste auto te krijgen, geen idee hoe 8)7 . Ik vermoed alle bonus events winnen en of alle elite races winnen aangezien dit achievements zijn.

edit: "We’d suggest waiting until you have completed the game’s Season mode and finished first in all events. On doing so you’ll unlock the Elite GT12, the fastest car in the game, making these two particular Achievements/Trophies relatively easier. "

[ Voor 11% gewijzigd door sdk1985 op 26-05-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Werkt een xbox 360 controller out-of-the box met de Windows versie of moet ik dan eerst weer xPadder gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:58

SerSam1

<+.R.O.G.+>

kronolith schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 18:26:
Werkt een xbox 360 controller out-of-the box met de Windows versie of moet ik dan eerst weer xPadder gebruiken?
gaat wel lukke hoor ;)
IK KAN NIET WACHTEN !!!!! :'( :'( :'(
DEMO WAS WEL VET..... QUA GRAPHCS WAT SLECHTER MAARJA IEDERGEVAL BETER ALS NEEDFORSPEED XD
Met mijn systeempje merk ik geen framedrops hij blijft continu op 30 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 14:34
Rudolf schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:36:
Wat een slecht spel zeg... omg...
dat neem ik terug... het is eigenlijk best masterlijk.. kon eerst niet overweg met de besturing. xbox controllertje aangesloten. Best verslavend nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Rudolf schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:59:
[...]

dat neem ik terug... het is eigenlijk best masterlijk.. kon eerst niet overweg met de besturing. xbox controllertje aangesloten. Best verslavend nu!
xbox controller werkt dus goed? Mooi, ik ga hem vanmiddag eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

Zelf nu ook het seizoen voltooid. Filmpje aan het eind is wel vet, maar nog steeds wazig wat er nou aan DLC aan zit te komen.

Gister ook een lange tijd splitscreen gedaan en dat is toch wel vet hoor. Online ben ik niet meer aan toegekomen, maar ik heb gewoon snellere wagens nodig.
Die Elite GT12 win je dus door alle elite races te winnen?
Gaan we dat nog wel ff doen dan.

Het viel me trouwens op dat in het level expressway je 2 grote explosies hebt waar je de 3e powerplay voor nodig hebt (die trein op dat viaduct en aan de andere kant die helicopter met die zandtruck) en een andere die ik eigenlijk veel vetter vind, waar je er maar 1 of 2 voor nodig hebt. Dat is namelijk die snelweg die half instort en een hoop auto's/vrachtwagens op je eigen baan neerzet.
Aangezien de baan qua layout verder weinig veranderd kan ik het wel begrijpen, maar die explosie vind ik gewoon veel vetter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Opzich vind ik het een leuk spel. Speelt wel lekker, is weer eens iets anders en ziet er goed uit.

Wat ik wel slecht vind zijn een hoop kleine puntjes die enorm irritant zijn. Tijdens een race wreck je iemand en gaat de camera naar die wreck toe. Handig is dat als je net in een drift zit of moet sturen omdat je 200+ rijd. Dan crash je dus gewoon als je iemand wrecked, omdat het onmogelijk is om te zien wat je eigen wagen doet.

Of dat sommige explosies je naar een paal sturen waar je niets aan kan doen. Dat is met die helicopter al helemaal erg.

Wat ik ook slecht vind is het menu. Druk op enter om verder te gaan, dan kan je drukken wat je wilt maar het duurt 5 seconden voordat het werkt. Druk op escape om de race nogmaals te spelen. Op escape drukken om nogmaals te spelen ? Escape is om het spel af te sluiten, niet om nogmaals te spelen.

Bij een nieuwe episode 2 filmpjes achter elkaar krijgen die voor de helft hetzelfde zijn. Sorry hoor, maar waar slaat dat nou weer op. En die filmpjes ook niet kunnen overslaan.

Geen mogelijk om een moeilijkheidsgraad in te stellen. Niet echt perse nodig, maar waarom niet ? In een aantal races namen boven de wagens van je tegenstanders. Wat heb ik daar nou weer aan ? Leuk voor online, maar offline is het alleen maar irritant. Als je het nou uit kon zetten, maar nee hoor.

Soms heb je punten waarop de framerate even compleet inzakt tot onder de 10fps. Dat rijd dus voor geen meter. Verder loopt het prima, maar telkens op dezelfde plekken dropt de framerate enorm.

Zo zijn er nog wel een aantal punten die ik echt slecht vind gemaakt. Verder een leuk spel hoor, maar al die kleine puntjes vind ik erg jammer. Als die punten er allemaal niet waren zou ik het spel een stuk beter vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door PilatuS op 27-05-2010 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

Mmm vind het maar een raar spel. Ik wou net met SerSam1 een private match spelen. Inviten werkt, maar joinen gaat niet, het spel zegt dan dat de match niet meer bestaat. Ook vind ik geen online games. Zal er ergens een poort nog openmoeten oid? Ik kan er op google niks over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Nu online

Martinspire

Awesomeness

PilatuS schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:35:
Opzich vind ik het een leuk spel. Speelt wel lekker, is weer eens iets anders en ziet er goed uit.

Wat ik wel slecht vind zijn een hoop kleine puntjes die enorm irritant zijn. Tijdens een race wreck je iemand en gaat de camera naar die wreck toe. Handig is dat als je net in een drift zit of moet sturen omdat je 200+ rijd. Dan crash je dus gewoon als je iemand wrecked, omdat het onmogelijk is om te zien wat je eigen wagen doet.

Of dat sommige explosies je naar een paal sturen waar je niets aan kan doen. Dat is met die helicopter al helemaal erg.

Wat ik ook slecht vind is het menu. Druk op enter om verder te gaan, dan kan je drukken wat je wilt maar het duurt 5 seconden voordat het werkt. Druk op escape om de race nogmaals te spelen. Op escape drukken om nogmaals te spelen ? Escape is om het spel af te sluiten, niet om nogmaals te spelen.

Bij een nieuwe episode 2 filmpjes achter elkaar krijgen die voor de helft hetzelfde zijn. Sorry hoor, maar waar slaat dat nou weer op. En die filmpjes ook niet kunnen overslaan.

Geen mogelijk om een moeilijkheidsgraad in te stellen. Niet echt perse nodig, maar waarom niet ? In een aantal races namen boven de wagens van je tegenstanders. Wat heb ik daar nou weer aan ? Leuk voor online, maar offline is het alleen maar irritant. Als je het nou uit kon zetten, maar nee hoor.

Soms heb je punten waarop de framerate even compleet inzakt tot onder de 10fps. Dat rijd dus voor geen meter. Verder loopt het prima, maar telkens op dezelfde plekken dropt de framerate enorm.

Zo zijn er nog wel een aantal punten die ik echt slecht vind gemaakt. Verder een leuk spel hoor, maar al die kleine puntjes vind ik erg jammer. Als die punten er allemaal niet waren zou ik het spel een stuk beter vinden.
Ik zie dat je het op de PC aan het spelen bent? Op de 360 is de knopindeling in de menu's wel wat beter. Je ziet vaker bij ports dat het niet helemaal klopt. Maar zo denderend is dat niet.

Moeilijkheidsgraad is in de carriere niet in te stellen, maar bij quickrace of online (met AI) wel.

Die namen van de tegenstanders is bij Elite races wel handig hoor. Als je het ff moeilijk hebt en je ziet dat de #2 nog veel verder achter je rijd is het veel relaxter rijden. Uiteraard werkt het beter als je 1e wordt, maar als dat niet gaat kun je best makkelijk zien waar de rest in het klassement rijd en dan maakt het dus weinig uit dat de #6 de race gaat winnen.

Dat je die auto-replay niet uit kunt zetten vind ik ook raar, maar gok dat daar nog wel een fix voor komt. Want bij sommige momenten krijg je wel de optie om de replay te bekijken.

Helicopters kan ik meestal wel ontwijken, je moet gewoon zorgen dat je hem op de weg houd en niet teveel langs de kant gaan rijden. de AI doet hem 9/10x toch verkeerd timen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Heb m net ff uitgespeeld. Is best wel makkelijk eigenlijk. De laatste episode was wel een stuk lastiger dan de rest. Als je 1 klein foutje maakt lig je al meteen laatste en is het soms best lastig om de rest nog in te halen. Heb alle races gewonnen dus de Elite GT12 gekregen en die is best wel snel en daar kun je dus lekker mee online racen (als het zou werken). Ik wilde een race beginnen maar er staat de hele tijd player data sychroniseren ofzo en doet verder niks. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
De controls werken op zich prima met de PC. Wat mij wel tegen valt is dat de races eigenlijk te kort zijn. Ik zou graag meer ruimte willen hebben om die power play's te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith

kronolith

[EDIT]

feep schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:02:
Heb m net ff uitgespeeld. Is best wel makkelijk eigenlijk. De laatste episode was wel een stuk lastiger dan de rest. Als je 1 klein foutje maakt lig je al meteen laatste en is het soms best lastig om de rest nog in te halen. Heb alle races gewonnen dus de Elite GT12 gekregen en die is best wel snel en daar kun je dus lekker mee online racen (als het zou werken). Ik wilde een race beginnen maar er staat de hele tijd player data sychroniseren ofzo en doet verder niks. :/
Dat heb ik dus ook... Enig idee waar dat aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartelG
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-05 15:42
Gewoon nog een keer proberen, soms werkt het, soms werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
kronolith schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:55:
[...]

Dat heb ik dus ook... Enig idee waar dat aan ligt?
Wou het net nog ff een keer proberen maar er is niemand online. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik heb deze game afwisselend met RDR gespeeld. Het is mooi dat er weer een lekkere arcade racer is, maar het stilt de honger toch niet helemaal. Het spel is heel lang te spelen met een auto waarmee je begint en eigenlijk heb je geen reden om te upgraden. Pas veel later wordt je gedwongen snellere auto's te pakken.

Meer tracks waren welkom geweest. Te veel onnodige menu's. Na 10 keer weet ik wel wat Air Revenge is. En waarom moet ik 5 menu's doorklikken als ik dezelfde race met een andere auto opnieuw wil doen?

Daarbij had ik graag gezien dat je je meter voor boost had kunnen ruilen. Zou een mooie trade off geweest zijn. Ook een beetje jammer dat je bijna nooit een rivaal van de weg kunt drukken.

En het verhaal... Had het gewoon weggelaten. Dit slaat helemaal nergens op, en al zeker het einde niet. Ben ik trouwens de enige die er last van heeft dat de seizoensintro's qua volume veel hoger zijn dan de rest van de game?

Dat gezegd heb ik me goed vermaakt met de game. Split screen is ook altijd leuk. Nu moet ik nog even(?) de laatste twee auto's halen zodat ik ook online goed mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
kronolith schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:34:
Mmm vind het maar een raar spel. Ik wou net met SerSam1 een private match spelen. Inviten werkt, maar joinen gaat niet, het spel zegt dan dat de match niet meer bestaat. Ook vind ik geen online games. Zal er ergens een poort nog openmoeten oid? Ik kan er op google niks over vinden...
Spel maakt gebruik van peer 2 peer, 1 van jullie zal dus slechte netwerk instellingen hebben (of beide). Firewall uit, dmz aan, adapters van hamachi/tungle etc uit... Grote kans dat het dan wel werkt...

Een andere optie is juist gebruik maken van tunngle, dan kun je eventueel via lan meteen de trage inlog server ontwijken.

[ Voor 17% gewijzigd door sdk1985 op 02-06-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
@pilatus
"Wat ik wel slecht vind zijn een hoop kleine puntjes die enorm irritant zijn. Tijdens een race wreck je iemand en gaat de camera naar die wreck toe. Handig is dat als je net in een drift zit of moet sturen omdat je 200+ rijd. Dan crash je dus gewoon als je iemand wrecked, omdat het onmogelijk is om te zien wat je eigen wagen doet."

Hoe sterker, je car, hoe minder sterk het effect. Verder weet je na een aantal rondjes waar de explosies plaatsvinden en kun je er omheen sturen (er is maar 1 power play die niet te ontwijken is en dat is het warenhuis). Overigens wil de rem ook nog weleens helpen in het geval van een close call slip (en geen gas geven natuurlijk).

Mbt escape, hier ergerde ik mij ook een beetje aan... Na een race staat duidelijk dat escape de race restart. Als je echter op enter drukt en doorgaat naar de race selectie dan geld escape nog steeds als restart. Om dit tegen te gaan moet je eerst terug naar het season selection menu, dit doe je via tab. Hierna is het gek genoeg wel weer escape om uit dit menu te komen :+ .

10 fps beteken dat je in ieder geval je details en resolutie omlaag moet gooien en je gpu te zwak is, het is een 2010 game dus 2007 specs mag je onderhand wel hebben;).

[ Voor 196% gewijzigd door sdk1985 op 02-06-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sdk1985 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:48:
Hoe sterker, je car, hoe minder sterk het effect. Verder weet je na een aantal rondjes waar de explosies plaatsvinden en kun je er omheen sturen (er is maar 1 power play die niet te ontwijken is en dat is het warenhuis). Overigens wil de rem ook nog weleens helpen in het geval van een close call slip (en geen gas geven natuurlijk).
Dat weet ik wel. Het ging mij er om dat de camera naar een wreck toe gaat die ik maak en dat ik dan niet kan zien welke kant ik op ga. Soms maak je een wreck als je zelf in een bocht of drift zit. Dan gaat de camera naar die wreck toe en crash ik omdat ik niet kan zien waar ik heen ga.
10 fps beteken dat je in ieder geval je details en resolutie omlaag moet gooien en je gpu te zwak is, het is een 2010 game dus 2007 specs mag je onderhand wel hebben;).
Een HD5850 met Q6600 @ 3.5GHz moet toch genoeg zijn. 90% van het spel loopt perfect met meer dan 60fps. Er zitten alleen stukken bij waar de fps enorm daalt tot wel 10 fps. Dat ligt niet aan de hardware, die sowieso meer dan voldoende is, het ligt aan het spel. Alles loopt perfect wat er ook op het scherm komt, alleen op bepaalde punten zakt de framerate enorm en dat zijn niet eens punten die erg grafisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
PilatuS schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 16:40:
[...]

Dat weet ik wel. Het ging mij er om dat de camera naar een wreck toe gaat die ik maak en dat ik dan niet kan zien welke kant ik op ga. Soms maak je een wreck als je zelf in een bocht of drift zit. Dan gaat de camera naar die wreck toe en crash ik omdat ik niet kan zien waar ik heen ga.

[...]

Een HD5850 met Q6600 @ 3.5GHz moet toch genoeg zijn. 90% van het spel loopt perfect met meer dan 60fps. Er zitten alleen stukken bij waar de fps enorm daalt tot wel 10 fps. Dat ligt niet aan de hardware, die sowieso meer dan voldoende is, het ligt aan het spel. Alles loopt perfect wat er ook op het scherm komt, alleen op bepaalde punten zakt de framerate enorm en dat zijn niet eens punten die erg grafisch zijn.
Dit is natuurlijk dikke onzin want je kunt geen 60 fps halen, de game gaat niet hoger dan 30 fps :+ . Als je het topic even leest kom je er ook achter dat je cpu speed niet echt invloed op de game heeft. Als je framedrops hebt dan ligt dit hoogst waarschijnlijk aan je grafische kaart, 10 fps heb ik nog nooit gezien. Misschien draai je op 24'' full hd? Dan zou ik een resolutie omlaag gaan...

Mbt wreck camera, oo je bedoeld instant replay. Misschien kun je het cancellen met de instant replay knop? In ieder geval vertraagd het spel ook dus ik heb er nooit echt last van gehad... alleen in de map powerdrain waar je tussen 1 van de 3 poortjes door moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 13:00:
[...]

Dit is natuurlijk dikke onzin want je kunt geen 60 fps halen, de game gaat niet hoger dan 30 fps :+ . Als je het topic even leest kom je er ook achter dat je cpu speed niet echt invloed op de game heeft. Als je framedrops hebt dan ligt dit hoogst waarschijnlijk aan je grafische kaart, 10 fps heb ik nog nooit gezien. Misschien draai je op 24'' full hd? Dan zou ik een resolutie omlaag gaan...

Mbt wreck camera, oo je bedoeld instant replay. Misschien kun je het cancellen met de instant replay knop? In ieder geval vertraagd het spel ook dus ik heb er nooit echt last van gehad... alleen in de map powerdrain waar je tussen 1 van de 3 poortjes door moet.
30fps klopt inderdaad. Ik dacht dat het wel iets van 60+ zou zijn, maar dat is dus niet zo. Even met Fraps gekeken en hij loopt netjes constant op 30fps, teminste 90% van de tijd. Op bepaalde punten zakt de framerate enorm in terwijl het daar niet drukker is dan in andere stukken van het spel.

Een HD5850 moet toch voldoende zijn, en dat is ie ook wel alleen op sommige stukken loopt het verschrikkelijk. Maar goed, verder niets aan te doen.

Draai het spel trouwens op 1680x1050 op een 22" scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-09 11:26
Ik speel het spel bij een vriend en er viel me iets op wat me neit beviel.

Het geluid van de auto is veele malen zachter dan de effects geluiden(bijvoorbeeld botsingen en langs viaducten rijden). Ik baal daar echt van want de auto geluiden zijn super mooi gemaakt bij Split Second.

Iemand anders die dit ook heeft? En het mischien heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulanbator
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-01 15:15
Ik ervaar precies hetzelfde, speel op de PS3 via een AVR van Harman Kardon.

Ik krijg met geen mogelijkheid dat motor geluid naar voren. Bij geluidsopties in het spel zelf pak je met sound effects wel de omgevingsgeluiden zoals botsingen maar niet het motorgeluid.

Met m'n Harman Kardon receiver alle mogelijke Dolby HK Surround combinaties geprobeerd maar het blijft een brommertje wat je in de verte hoort rijden. Center vol open is ook onvoldoende. Dus volume omhoog! Totdat je in een tunnel rijdt, dan blaast opeens de sub-woofer bijna een gat in het laminaat!!

Iemand een oplossing. Misschien een PS3 instelling?

D3 Armory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb dit op de PC ook hoor met het geluid van de auto. Ik denk gewoon een bug.

Gisteren was even vreemd met het op 1 na laatste seizoen. Tot daar aan toe meestal 1e, 2e of 3e geworden in de meeste races, een enkele race 4e. Dat seizoen alle races in 1x gehaald op de eerste plek. Geen enkel anders seizoen waarbij ik alles gewonnen heb. Je zou toch zeggen dat het niet logisch is dat je aan het einde van het spel ineens alles wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speel hem op de 360 en ik vermaak mij er goed mee moet ik zeggen :9
Zit inmiddels bij seizoen 8 maar om nou te zeggen dat het moeilijker word ? eehhh , nou nee :O
De reden waarom er zoveel verschillende auto's in het spel zitten is naar mijn mening pure opvulling want ik gebruik er tot nu toe maar 2 ( weet ff niet hoe ze heten maar het zijn de wagens met snelle acceleratie en veel grip ), die zware drift wagens zijn voor mij echt onhandelbaar. :r

De races tegen de helicopter zijn zwaar irritant en hadden de makers er van mijn uit mogen schrappen , als je op een blinde bocht af komt kun je never nooit niet zien waar de raketten na de bocht neerkomen 7(8)7
Van dit type race heb ik er ook maar 1 gewonnen , de rest allemaal 2e of 3e.
De races met die Big Rigs zijn juist weer vrij simpel ( of ik heb gewoon mazzel >:) )
De ''normale'' races zijn redelijk simpel te winnen , niet altijd in 1x maar na een keer of 3 lukt het wel om goud te halen , voordeel is dat elke race toch weer anders loopt en daardoor niet vervelend word.
Ook de Detonator races zijn vrij lastig omdat je verplicht bent om een bepaalde auto te gebruiken wat het nogal lastig maakt aangezien de auto soms helemaal niet bij de track/rijstijl past. :(

Het gebruiken van de level 3 power-ups is daarin tegen gewoon uber cool , vooral als je een ultimate wreck haalt }) Ook het gebruik van de short-cuts is volop humor , altijd leuk als je achtervolger net te laat is en de short-cut zich weer sluit .... _O-

Split Second is geen hoogvlieger maar zeker wel een game met een hoge fun factor , ik vermaak me wel .. :Y

Op naar NFS:HP eind dit jaar ... :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

De hele game is super makkelijk.
Die helicopter races, moet je een logge langzame wagen voor pakken en niet een squishy high speed.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaluro2 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 13:34:
Die helicopter races, moet je een logge langzame wagen voor pakken en niet een squishy high speed.
Ik heb problemen met de Air Revenge races. Of ik nu een snelle, trage of sterke wagen neem en een foutloos parcours afleg, ik eindig steeds als achtste, de helicopter gaat pas stuk als ik weggezakt ben naar de achtste plaats. Is het de bedoeling dat je powerplay-credits verzamelt door voortdurend te driften? Het driften zelf lukt ook niet zo goed, ik verlies te veel snelheid ivm wat ik slechts aan credits kan opbouwen...

Edit: Zopas eens geprobeerd met een goede driftauto, maar hoger dan de 6e plaatse geraakte ik niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:41:
[...]
Ik heb problemen met de Air Revenge races. Of ik nu een snelle, trage of sterke wagen neem en een foutloos parcours afleg, ik eindig steeds als achtste, de helicopter gaat pas stuk als ik weggezakt ben naar de achtste plaats. Is het de bedoeling dat je powerplay-credits verzamelt door voortdurend te driften? Het driften zelf lukt ook niet zo goed, ik verlies te veel snelheid ivm wat ik slechts aan credits kan opbouwen...

Edit: Zopas eens geprobeerd met een goede driftauto, maar hoger dan de 6e plaatse geraakte ik niet...
Je moet pas raketten terug laten gaan naar de heli als je powerbar helemaal vol is. Als je het eerder doet gaat er maar 1 streepje health van de heli af. Als je het doet met volle powerbar gaan er 3 of 4 streepjes vanaf.

Dus proberen zo veel en zo snel mogelijk power te verzamelen en het pas gebruiken als het op 100% staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kleine aanvulling op de post van PilatuS ...Het eerste gedeelte van de race schiet de helicopter maar 3 a 4 raketten af , elke golf raketten die je ontwijkt ( perfect wave ) loopt je powerbar verder vol , doe daarbij een beetje driften en hebt binnen no time een volle powerbar , verder in de race schiet de helicopter 5,6 of zelfs 7 raketten af , als je dan je full powerbar gebruikt gaan er dus ook meteen 5,6 of 7 streepjes af ( elke raket die je terug schiet is 1 streepje) , kwestie van een beetje tactisch gebruiken. :) De kunst is om te proberen de raketten op een breed stuk weg te ontwijken en ze op een smal stuk of bochtencombinatie retour afzender te sturen. :9

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip, nu haal ik met gemak de top 3 :)

Verder ben ik het helemaal eens met de negatieve punten die hier reeds opgesomd zijn (onlogische en trage menu's, tussenfilmpjes, stil motorgeluid, afleidende instant replay,...). Als een game getest wordt komen deze problemen toch meteen naar voren?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2010 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-07 22:33
Ik speel het nu een paar dagen en sinds ik ben gewend aan het onlogische slippen af en toe is het een erg leuk spel. Alleen nu ik wat hoger ben heb ik wat meer moeite om te winnen, en ik weet hoe dit komt. Jij kan een tegenstander niet aan de kant beuken terwijl zij dit wel steeds bij jou doen. Al rij je perfect tegen hun achter zijkant aan dan nog bewegen ze nauwelijks en als zij ook maar tegen je zijkant aan rijden dan vlieg je alle kanten op.. erg irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

darkpluisje schreef op maandag 21 juni 2010 @ 11:46:
Ik speel het nu een paar dagen en sinds ik ben gewend aan het onlogische slippen af en toe is het een erg leuk spel. Alleen nu ik wat hoger ben heb ik wat meer moeite om te winnen, en ik weet hoe dit komt. Jij kan een tegenstander niet aan de kant beuken terwijl zij dit wel steeds bij jou doen. Al rij je perfect tegen hun achter zijkant aan dan nog bewegen ze nauwelijks en als zij ook maar tegen je zijkant aan rijden dan vlieg je alle kanten op.. erg irritant
Klopt, je moet hen gewoon proberen ontwijken en treffen met de middelen die wel lukken (powerplays). Er zit ook niet eens een bestuurder in de wagens (3rd person rear view). Maar verder heb ik me er wel uitstekend mee vermaakt. Het is wel zo dat ik niet veel zin meer heb om in alle races de eerste te proberen zijn, ik ben reeds eerste in alle Elite-races en met die Elite GT heb je denk ik ongeveer de snelste wagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarf26966
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-05 20:54
sdk1985 schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:48:
@pilatus
"Wat ik wel slecht vind zijn een hoop kleine puntjes die enorm irritant zijn. Tijdens een race wreck je iemand en gaat de camera naar die wreck toe. Handig is dat als je net in een drift zit of moet sturen omdat je 200+ rijd. Dan crash je dus gewoon als je iemand wrecked, omdat het onmogelijk is om te zien wat je eigen wagen doet."

Mbt escape, hier ergerde ik mij ook een beetje aan... Na een race staat duidelijk dat escape de race restart. Als je echter op enter drukt en doorgaat naar de race selectie dan geld escape nog steeds als restart. Om dit tegen te gaan moet je eerst terug naar het season selection menu, dit doe je via tab. Hierna is het gek genoeg wel weer escape om uit dit menu te komen :+ .

Ik heb daar dus helemaal geen probleem mee als ik na een race gewoon op enter druk dan kan ik gewoon gelijk kiezen welke race ik dan wil spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een bagger "race"spel voor de pc, alle arcade racers zonder goede ondersteuning voor een momo moeten gewoon de afvalcontainer in. Dit is iets voor een console en je pc niet waardig.

Gelukkig zijn er genoeg games die beter en leuker zijn. Racen met een gamepad of keyboard }:O

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User321
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-07 14:10
is er nog iemand die dit speelt op de pc + xbox360 controller?

heb hem donderdag gekocht, samen met Blur.. allebei 19,99, die ging ik niet laten liggen :)
vind het een zeer vermakelijk spel, maar het is me opgevallen dat je met de 360 controller blijkbaar geen 100% gas kunt geven ofzo..
heb in episode 4 de bonus detonator race een keer of 20 opnieuw geprobeerd met de controller, ook al rijd ik PERFECT, kom ik op 1:49:39 (tijd voor 1e is 1:49:00 of minder)
toen voor de grap eens met keyboard geprobeerd, bij de 1e poging gelijk 1:46:63, terwijl ik zelfs nog een paar muurtjes had geschampt onderweg..

is dit te verhelpen? want met de controller speelt toch wel heel wat fijner.. tot je dus gewoon niet KUNT winnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 21:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Leuk spel. Geweldige actie, het enige waar ik mij VRESELIJK aan erger is dat je VEEL dingen niet kan skippen. Denk maar aan die irritante Amerikaan die zegt "Next time on split second blablablablablablabla", ...
Vreselijk ook dat je na een race weer een minuut nutteloze info en animaties je pas een volgende race kan spelen hierdoor.

Verder echt leuke game, al denk ik dat je hem wel beu bent na een weekje of 2 spelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Mavamaarten op 26-09-2010 18:32 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 11:10
Ik vermaak me nu ook al een week met de singleplayer van split/second op de 360. Sommige races zijn best frustrerend af en toe, maar op youtube zijn zat video's te vinden van spelers die bijv. een tijd in een detonator event net wel halen. Sommige bochten doen ze net anders, dus ik kom er wel, maar ik heb wel al een paar keer flink gevloekt. :) Ik heb nu net episode 6 afgemaakt, dus ik ben op de helft. Als er nog mensen op xbox live willen spelen hier, voeg me toe; "estorino" op xbox live...

https://www.strava.com/athletes/10490675

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:09
Zojuist heb ik de PS3 DLC voor 7 euro gekocht. Echter, na installatie is er niets veranderd in de game. Ik heb de game data al verwijderd, alles opnieuw geïnstalleerd, de DLC opnieuw 'gekocht' en nog steeds is er geen nieuwe game mode.

Meer mensen met dit probleem?

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de keys kunt verwisselen op de PS3? Dus bijvoorbeeld X gas geven is en O remmen?

Ik kan het antwoord nergens vinden, hoop dat jullie me kunnen helpen :X . Stuur me een DM, alvast bedankt :)

Caviamax

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 17:19 ]

Pagina: 1