Vandaag heb ik de twee Rotatone pulse naar DTMF converters van OldPhoneWorks binnengekregen die ik enkele weken geleden heb besteld. Ik ben nu echter al enige tijd aan het worstelen met de schema's maar kom er nog niet helemaal goed uit.
Ik heb een schema van hoe de Rotatone aan moet worden gesloten op een 'simplefied phone circuit' en heb een aantal schema's van mijn telefoon zelf. Deze twee schema's naast elkaar leggen zou uitkomst moeten bieden. Helaas zijn natuurlijk niet alle telefoons identiek en loop ik een beetje vast. Een aantal zaken heb ik wel uit weten te vogelen maar daar ben ik er helaas nog niet helemaal mee.
De telefoon betreft een Ericsson tafeltoestel type 1951 (PTT, bakeliet)
De Rotatone converter heeft 5 aders: 2 voor de voeding en signaaloverdracht en 3 voor het ontvangen van het pulse signaal van de oude kiesschijf. Het probleem is echter waar ik de kabeltjes moet aansluiten. Mijn kiesschijf ziet er natuurlijk niet zo uit als de kiesschijf in de schematische tekening...
Wellicht kan iemand z'n gedachten er eens op loslaten...
Nu heb ik zelf al wel het een en ander aan informatie op internet gevonden:

Rotatone Pulse naar DTMF converter

Meegeleverd schema van een 'simplefied' telefoon waarbij de rotatone nog niet is aangesloten

Meegeleverd schema van een 'simplefied' telefoon waarbij de rotatone is aangesloten

Schema van de Ericsson type 1951 telefoon

Aansluitingen (13 stuks) op de Ericsson type 1951 tafeltoestel telefoon
Ik heb een schema van hoe de Rotatone aan moet worden gesloten op een 'simplefied phone circuit' en heb een aantal schema's van mijn telefoon zelf. Deze twee schema's naast elkaar leggen zou uitkomst moeten bieden. Helaas zijn natuurlijk niet alle telefoons identiek en loop ik een beetje vast. Een aantal zaken heb ik wel uit weten te vogelen maar daar ben ik er helaas nog niet helemaal mee.
De telefoon betreft een Ericsson tafeltoestel type 1951 (PTT, bakeliet)
De Rotatone converter heeft 5 aders: 2 voor de voeding en signaaloverdracht en 3 voor het ontvangen van het pulse signaal van de oude kiesschijf. Het probleem is echter waar ik de kabeltjes moet aansluiten. Mijn kiesschijf ziet er natuurlijk niet zo uit als de kiesschijf in de schematische tekening...
Wellicht kan iemand z'n gedachten er eens op loslaten...
Nu heb ik zelf al wel het een en ander aan informatie op internet gevonden:
- PIC Basic project (met schema van T65 toestel en zelf gebouwde DTMF converter)
- Aansluitend van een zelfgebouwde DTMF converter op een vergelijkbare ericsson telefoon
- Het inbouwen van een Rotatone in een W500 telefoon: PDF en foto's
- Algemene handleiding voor de installatie van de Rotatone

Rotatone Pulse naar DTMF converter

Meegeleverd schema van een 'simplefied' telefoon waarbij de rotatone nog niet is aangesloten

Meegeleverd schema van een 'simplefied' telefoon waarbij de rotatone is aangesloten

Schema van de Ericsson type 1951 telefoon

Aansluitingen (13 stuks) op de Ericsson type 1951 tafeltoestel telefoon