Hee, ik gebruik al zo ongeveer een jaar een Zyxel P-2602H-D1A router die bij mijn internet abonnement kwam. Sinds enkele weken begint dit echter problemen op te leveren. Mijn internetsnelheid zakt na ongeveer 1 tot 3 uur plotseling compleet weg waarna ik het apparaat moet resetten. Dan werkt alles weer gewoon. Ik heb even het CPU gebruik van de router in de gaten gehouden en deze is meestal boven de 90%. Ik heb een vermoeden dat dit komt door uTorrent. Dit programma staat altijd aan en seed zo ongeveer 500 torrent's. DHT, LPD en Peer Exchange staan voor al deze torrents uit trouwens maar het is te begrijpen dat het aantal connecties alsnog erg hoog is. Ik ben dus even gaan kijken in de Pricewatch om te zien of er betere routers te vinden zijn maar ik zou niet weten waar ik op moet letten. Ik vind wel ethernetsnelheden etc. maar informatie over de cpu's zijn niet te vinden. Ik vraag mij daarom dus af welke router ideaal zou zijn voor mijn gebruik. Ik heb nu de meeste torrents uit staan (omdat 'ie er anders 's nachts mee kapt en ik dan dus ook niet kan resetten. Zo aan de grafieken te zien begint de router dan pas weer na een paar uur te werken maar zakt daarna ook weer weg) maar ik zou er zo'n 1000 continu willen kunnen seeden. 
Of de router draadloos is maakt niet zo veel uit. Het liefste draad en draadloos tegelijk zodat ik mijn computer wel via een kabeltje kan verbinden maar ook nog draadloos kan internetten op een Macbook.
Het zou mooi zijn als iemand hier advies heeft want de meeste artikels op internet gaan er van uit dat je maximaal 10 torrents ofzo aanzet.
EDIT: Zelf had ik een pricewatch: Netgear WNDR3700 op het oog.
Of de router draadloos is maakt niet zo veel uit. Het liefste draad en draadloos tegelijk zodat ik mijn computer wel via een kabeltje kan verbinden maar ook nog draadloos kan internetten op een Macbook.
Het zou mooi zijn als iemand hier advies heeft want de meeste artikels op internet gaan er van uit dat je maximaal 10 torrents ofzo aanzet.
EDIT: Zelf had ik een pricewatch: Netgear WNDR3700 op het oog.
[ Voor 4% gewijzigd door i7x op 20-05-2010 21:18 ]
π¦ U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ π ARKK, π UPRO, π TECL, π QQQJ, ...