Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-07-2022
-

[ Voor 99% gewijzigd door The_Source op 21-01-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Mjah, voor Gamedevelopment en Gamedesign moet je wel van redelijk goede huize komen heb ik mij laten vertellen door een vriend die hetzelfde trachtte te gaan doen.

Ik begrijp uit je verhaal dat je toch neigt naar de ontwikkelaarskant, maar in dat geval begrijp ik je keuze van het Grafisch Lyceum niet helemaal. Toch zou ik je aan willen raden mocht je inderdaad willen programmeren om zelfstudies te doen in Visual Basic (C#) of Java, dat is al een grote pré later.
Daarnaast is het verstandig om je focus te leggen op een MBO Applicatie Ontwikkelaar opleiding, dat is dan meer in de richting die je zelf denkt uit te willen gaan, d'r zijn vast wel zulke opleidingen in de buurt van Den Haag etc.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
R3dn3ck schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:31:
Mjah, voor Gamedevelopment en Gamedesign moet je wel van redelijk goede huize komen heb ik mij laten vertellen door een vriend die hetzelfde trachtte te gaan doen.

Ik begrijp uit je verhaal dat je toch neigt naar de ontwikkelaarskant, maar in dat geval begrijp ik je keuze van het Grafisch Lyceum niet helemaal. Toch zou ik je aan willen raden mocht je inderdaad willen programmeren om zelfstudies te doen in Visual Basic (C#) of Java, dat is al een grote pré later.
Daarnaast is het verstandig om je focus te leggen op een MBO Applicatie Ontwikkelaar opleiding, dat is dan meer in de richting die je zelf denkt uit te willen gaan, d'r zijn vast wel zulke opleidingen in de buurt van Den Haag etc.
Hoi R3dn3ck,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb mij eigen gisteren toch maar ingeschreven bij het ROC Leiden voor de zekerheid, voor de opleiding: Applicatie Ontwikkelaar. Over een aantal dagen ook maar eventjes bij het ID-College in Zoetermeer kijken. To Be Continued.... dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dat is al een stap in de goede richting!
En mocht je later ook nog ambities hebben om op HBO niveau verder te gaan, dan sluit de Informatica (of zelfs Technische Informatica) opleiding erg goed aan, ik heb namelijk hetzelfde traject doorlopen.

Succes iniedergeval. ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
R3dn3ck schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:44:
Dat is al een stap in de goede richting!
En mocht je later ook nog ambities hebben om op HBO niveau verder te gaan, dan sluit de Informatica (of zelfs Technische Informatica) opleiding erg goed aan, ik heb namelijk hetzelfde traject doorlopen.

Succes iniedergeval. ;)
Raad je dan bijvoorbeeld het TU Delft aan of een opleiding bij het UT?

groetjes,

Kay en nogmaals erg bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:25
Voor HBO zal je op een hogeschool en niet op een universiteit moeten zijn. Elke fatsoenlijke school heeft een loopbaanadviseur die je te zijner tijd prima kan adviseren wat jouw beste volgende stap is. WO, bijvoorbeeld aan de TU, komt na je HBO als je dat dan nog wilt (en kunt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 12:09
Naar mijn mening zijn ROC's niet echt ideale scholen ; Ik werk jaarlijks met stagiares van hen, De lestijd wordt voor 2/3 gevuld met stage.
De rest van de lessen is zelfstudie achter een PC met minimale begeleiding.

Edit : lees net dat je je al ingeschreven hebt bij een ROC... :>

[ Voor 13% gewijzigd door MEN-O op 22-05-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Source
Nogmaals bedankt iedereen voor de suggesties! :)
MEN-O schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:17:
Naar mijn mening zijn ROC's niet echt ideale scholen ; Ik werk jaarlijks met stagiares van hen, De lestijd wordt voor 2/3 gevuld met stage.
De rest van de lessen is zelfstudie achter een PC met minimale begeleiding.

Edit : lees net dat je je al ingeschreven hebt bij een ROC... :>
Yep, dat kan ik heel goed begrijpen maar zelf weet ik op dit moment ook niet echt een oplossing (zie first post) Alle ideeën zijn natuurlijk welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar,

ik had zelf een soortgelijks verhaal aantal jaren geleden. Ook ingeschreven voor het grafisch lyceum denkende dat het echt iets voor mij was. Ik stond op de reserve lijst en had mijzelf toen ook ingeschreven voor het ROC Leiden. Ik zit nu al enkele jaren op het ROC en het bevalt me matig. Veel van de lestijd is of droge saaie materiaal verwerken door naar het gemekker van een leraar te luisteren of het is luisteren naar het gemekker voor 5 minuten terwijl je daarna door zelf studie opdrachten achter je PC moet zien uit te voeren met inderdaad, zoals eerder genoemd, minimale begeleiding. Veel van de tijd zal ook naar stages uitgaan. Ook daarmee ben ik niet helemaal tevreden, helpen met het zoeken naar stages doen ze (bijna) niet. Ook voel ik me vaak onvoorbereid voor de verschillende dingen die ik zou moeten kennen. Heel veel kennis zal dus ook door je passie voor het IT vak moeten ontstaan, die ik helaas toch mis. Maar toch is de school niet al te slecht.

Je verlaat de ziekmakende vertroeteling van de middelbare school en komt op het volwassen onderwijs, waar ze je, als je je ook zo gedraagd, ook zo behandelen. Leraren zijn vaak erg aardig of enigszins vriendelijk, mits je ook echt de passie om te leren toont. Mocht je liever je bij 'the cool kids' aansluiten en zitten etteren tijdens de verscheidene lessen, zullen de leraren je ook als een etter behandelen. Als je erg op jezelf aangericht bent en je wilt echt graag leren, is dit best de school voor jou. Het is niet de beste school dat er is, maar als je het voor jezelf wel zo maakt, in plaats van zeuren dat het allemaal zo slecht geregeld is, kan je er best wat van maken en leren. Je moet het alleen wel allemaal zelf doen en willen. Je word door deze school al snel volwassen.
Pagina: 1