Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[rant] Parkeerboete

Pagina: 1
Acties:
  • 3.139 views

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Vandaag heb ik wederom een boete gekregen van de Stad ’s-Hertogenbosch. Maar liefst 60 euro omdat ik vergeten was mijn parkeerschijf te plaatsen.

En dat terwijl er legio vakken leeg waren, op een parkeerplaats in een buitenwijk (waar overigens niet elke dag een parkeerschijfplicht is).

Wanneer stopt deze diefstal van de hardwerkende burger?

Ik vind het bedrag van 60 euro echt volledig absurd.

Is er een politieke partij die dit soort pikgedrag aan banden legt? Dan stem ik daar direct op.

Zakkenvullers. Graaiers. Bandieten. Uitschot. Basji-boezoeks zijn het.

De ambtenaar die zich op deze wijze verlaagt verdient geen respect.Het is werkelijk het allerlaagste baantje wat je kunt hebben. Ik zou nog 10x liever vuilophaler zijn dan zo’n moderne tollenaar die zich tegelijkertijd de rollen van opsporingsambtenaar, aanklager en rechter aanmatigt.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dit is geen diefstal, dit is gewoon een terechte bekeuring. Als je wéét dat je een parkeerschijf moet gebruiken, en je weigert het te doen, dan is dat je eigen keuze. Maar accepteer dan ook de consequentie van de door jou gemaakte keuze.

Dat er verder plekken beschikbaar waren is niet relevant, dat betekent niet dat bestaande regels opeens niet meer gelden o.i.d.

En om dan meteen grof te gaan schelden... ik weet niet hoor, maar iets meer volwassen gedrag dan dat soort puberaal gedoe zou imho ook geen kwaad kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:08:
Vandaag heb ik wederom een boete gekregen van de Stad ’s-Hertogenbosch. Maar liefst 60 euro omdat ik vergeten was mijn parkeerschijf te plaatsen.
Lijkt me een zeer terechte boete dan :)

Je kan de gemeente een brief sturen dat je het raar vindt dat het een blauwe zone is? Ik neem aan dat je dat lang geleden al een keer hebt gedaan, aangezien je er dus al tijden tegen aan kijkt. Zou vreemd zijn om alleen te klagen, maar geen actie te ondernemen :)

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 09:07
Pff ik had een keer geparkeerd in een steegje en er stond geen parkeermeter. Dus toen kwam ik terug en had ik een boete, maar er was dus wel een parkeermeter paar straten verderop. 8)7 Dat slaat pas nergens op, had ik die halve woonwijk door moeten lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door YoshiBignose op 20-05-2010 20:18 ]

Facts don't care about your feelings

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

YoshiBignose schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:18:
Pff ik had een keer geparkeerd in een steegje en er stond geen parkeermeter. Dus toen kwam ik terug en had ik een boete, maar er was dus wel een parkeermeter paar straten verderop. 8)7 Dat slaat pas nergens op, had ik die halve woonwijk door moeten lopen.
Uh, ja.
Een betaald parkeren gebied wordt duidelijk aangegeven met borden aan begin en eind van dit gebied.
En niet overal staat een parkeermeter, die dingen zijn best duur.
offtopic:
Daarnaast is het natuurlijk de vraag of je in een steeg zomaar mag parkeren, dat is natuurlijk afhankelijk van de regels die in het parkeergebied gelden, en dus op zo'n bord zijn te vinden

Of ben jij ook zie iemand die vindt dat in een 30km zone op elke straathoek een bord dient te staan?

[ Voor 19% gewijzigd door job op 20-05-2010 20:25 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

En dan nog, los van wat job al opmerkt, van een paar straten lopen is nog nooit iemand dood gegaan afaik, en je word er ook niet afschuwelijk vermoeid van.

Dus ook dat is geen geldig excuus om dan maar zonder te betalen (waar betaald parkeren geld) ergens te gaan staan.

Een béétje zelf moeite doen mag ook wel weer, of moet tegenwoordig alles op een dienblaadje worden aangeboden en eindeloos worden voorgekauwd, omdat eigen initiatief tegenwoordig erg eng schijnt te zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 20-05-2010 20:26 ]

Virussen? Scan ze hier!

• daPet
  • Laatst online: 28-06 08:35
Vroegâh, kreeg je van parkeerbeheer of de wijkagent eerst een waarschuwing bij foutparkeren. En als je het dan weer deed dàn kreeg je een boete.

Coulance is ver te zoeken tegenwoordig. We kunnen allemaal wel eens zonder intentie wat vergeten, daar zijn we mens voor. Helaas werkt het niet meer zo in deze verhardende maatschappij.
Strict gezien is de TS fout en zal hij er ook voor boeten maar hij heeft mijn zegen voor een rant.

Wildhagen, je reageert wel wat overtrokken imo. Hij is het gewoon vergeten (en heeft het niet geweigerd) en grof schelden valt ook wel mee.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• YoshiBignose
Nou ja of dat bord er staat weet ik inderdaad niet meer maar in die steeg stonden parkeervakken met een P maar nergens iets over betaald parkeren. Ik vind het belachelijk dat je een minuut ofzo moet lopen om naar de dichtstbijzijnde parkeermeter te komen. Ik heb al eens gehad dat ik terug kwam met een parkeerbonnetje en dat ze al bij m'n auto stonden toen zei ik nog: ho stop ik heb net een kaartje gekocht en toen zeiden ze: oh oke.

• pinockio
Het is geen kwestie van weigeren, maar gewoon vergeten. Kan toch iedereen gebeuren? De moraalridders zoals Wildhagen vergeten zeker nooit iets?

Waar in de rest van de samenleving word je zo zwaar gestraft voor een dergelijk licht "vergrijp"?

Let op: het kost dus normaal niets, het is geen derving (want de stad verdient niets aan die parkeerschijven), het veroorzaakt geen overlast etc.

(En dat terwijl die zatte lui die telkens bushokjes slopen niet de geringste kans op een boete hebben.)

Eigenlijk is het absurd dat we als maatschappij mensen in dienst hebben die moeten controleren of andere mensen iets dergelijks wel of niet in hun auto plaatsen (en ook hun inkomen in feite op die manier bij elkaar moeten scharrelen, want als zo'n ambtenaar niet voldoende bonnen bijeenverzamelt zal zijn functie wel op losse schroeven komen te staan).

Ik begrijp best dat zo'n parkeerschijf z'n functie heeft maar ik vind de boete buiten proportie. In een dergelijk gebied zou sowieso de boete veel lager moeten liggen (het gaat dus niet om een plek met betaald parkeren met uurtarieven boven de 2 euro per minuut of zo). Ook in vergelijking met andere "overtredingen" als 5 km te hard rijden (wat dan nog een zekere gevaarzetting met zich brengt, verdedigbaar) is die boete gewoon een factor 3 te hoog.

Ben je het daar dan wel mee eens Wildhagen?

Over de parkeerautomaten (o.a. in Den Bosch) kan ik overigens ook wel een boek vol schrijven: op de eerste dag dat de zon schijnt gaan die dingen altijd flippen, ze worden instabiel wegens te weinig koeling. Ook komt het heel vaak voor dat ze alleen munten accepteren en geen chipknip, moet je weer 5 minuten lopen naar de volgende paal, etc. etc. Maar dat is een andere discussie.

[ Voor 19% gewijzigd door pinockio op 20-05-2010 20:39 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
daPet schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:27:
Vroegâh, kreeg je van parkeerbeheer of de wijkagent eerst een waarschuwing bij foutparkeren. En als je het dan weer deed dàn kreeg je een boete.

Coulance is ver te zoeken tegenwoordig. We kunnen allemaal wel eens zonder intentie wat vergeten, daar zijn we mens voor. Helaas werkt het niet meer zo in deze verhardende maatschappij.
Strict gezien is de TS fout en zal hij er ook voor boeten maar hij heeft mijn zegen voor een rant.

Wildhagen, je reageert wel wat overtrokken imo. Hij is het gewoon vergeten (en heeft het niet geweigerd) en grof schelden valt ook wel mee.
Waarom moet coulance altijd maar 1 kant opwerken? Elke keer dat je ergens 1sec staat waar je niet mag staan zonder boete dat is de coulance die je bedoelt. Maar die wordt veelal vergeten... En nee, gewoon betalen en de regels volgen dat is geen coulance, dat is normaal gedrag...

TS geeft zelf aan : "wederom" een boete ontvangen te hebben. Dus het waarschuwingsgedeelte ben je dan wmb wel ontvlucht.

Foutje kan iedereen maken, maar dat schept geen verplichting om maar niet ervoor op te hoeven draaien...

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16

YellowCube

Wait...what?

daPet schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:27:

het komt uiteraard wel van 2 kanten.
Legio mensen staan tegenwoordig klaar met een smoes om maar onder zaken uit te kunnen komen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Als je die buiten proporties vind doe je er toch wat aan? Dien een klacht in. Ga de gemeenteraad in, en probeer op die manier het beleid aan te passen.

Overigens vind ik 60 euro nou niet "zwaar straffen", het is gewoon een minimaal bedragje, en het bedrag lijkt me gezien je overtreding (die je nota bene zelf toegeeft!) zeer redelijk eigenlijk.

Om dan zo grof te gaan schelden, en mensen die enkel hun werk doen (en het beleid ook niet hebben verzonne) zo te kleineren en te schofferen geeft gewoon aan dat je weinig volwassen bent (iig qua gedrag). Kan dat nu echt niet op volwassen manier, ipv zo extreem puberaal te doen?

En absurd? Tsja, het is triest dat mensen de regels overtreden en dan nog gaan klagen ook nog, als ze erop worden aangesproken. Die mensen zorgen er voor dat dit soort dingen nu eenmaal nodig zijn. Als iedereen zich gewoon aan de regels zou houden, zou dat gewoon simpelweg niet nodig zijn. Maar ja, dat is kennelijk moeilijk en teveel gevraagd...

En, mensen die het niet met je eens zijn zijn niet automatisch moraalridders. Wederom een tikje puberaal gedrag.

Virussen? Scan ze hier!

• YoshiBignose
Ik ben het wel met hem eens dat parkeerwachter echt het aller-allerlaagste baantje is wat je kan hebben. Je weet ook dat iedereen een hekel aan je heeft. Waarom kiezen mensen überhaupt voor dat beroep? Nou ja, ik ben blij dat ze het doen daar niet van, maar ik veeg liever de stront van wc-brillen, als ik die keus ooit moet maken.

• pinockio
Wederom - ja, op deze plek niet, maar wel elders, in de Binnenstad.

Vanwege mijn werk moet ik wel eens ergens staan waar de maximale parkeertijd 1 uur is. (Hinthamerstraat voor degenen die er bekend mee zijn). Als ik dan bijv. een harde schijf kom verwisselen ga ik ervan uit dat dat binnen het uur klaar is. Soms komt men dan toch met allerlei andere vragen, en voor je het weet kom je boven het uur uit. Ja, ik weet het, er is een parkeergarage in de buurt, maar die is wel een stuk verder, en als je voor de deur kunt parkeren is zo'n plek voor een korte periode gewoon beter.

Ik heb intussen al een eierwekker in mijn tas, die ik op 1 uur in stel. Op die manier is de kans wel veel lager geworden.
YoshiBignose schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:41:
Ik ben het wel met hem eens dat parkeerwachter echt het aller-allerlaagste baantje is wat je kan hebben. Je weet ook dat iedereen een hekel aan je heeft. Waarom kiezen mensen überhaupt voor dat beroep? Nou ja, ik ben blij dat ze het doen daar niet van, maar ik veeg liever de stront van wc-brillen, als ik die keus ooit moet maken.
Eensch. Dat bedoel ik nu.
Vroeger dacht ik... ach, die doet zijn werk ook maar gewoon. Maar sinds deze - absurd hoge - boete denk ik daar anders over. Ze noemen zoiets geloof ik een "naheffingstoeslag". Hoezo NAheffing? Dat is geloof ik als vervanging van de gewone heffing die dus € 0,00 per uur is. Toch idioot dat je dan 60 euro moet betalen (ik stond er misschien 3 kwartier).
Ik vraag me serieus af: waarom zou je zoiets willen doen? Dan maar asperges steken, stront vegen of olifanten insemineren, graag.... _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door pinockio op 20-05-2010 20:45 ]

• YoshiBignose
TRRRRRRINNNG oh m'n parkeertijd is voorbij :')

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:47

Dido

heforshe

pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:36:
Het is geen kwestie van weigeren, maar gewoon vergeten. Kan toch iedereen gebeuren? De moraalridders zoals Wildhagen vergeten zeker nooit iets?

Waar in de rest van de samenleving word je zo zwaar gestraft voor een dergelijk licht "vergrijp"?
Het OV? Laatst ook vergeten in te checken, en in plaats van 2 euro kostte me het ritje 35 euro. Ja, soms kom je ervanaf met een waarschuwing, soms niet. Waarom zou "ik was het vergeten" in godsnaam een geldig excuus zijn? Welke idioot gaat dan ooit toegeven dat hij moedwillig foutparkeert of zwartrijdt, als "sorry, vergeten" betekent dat je zonder boete wegkomt?
Let op: het kost dus normaal niets, het is geen derving (want de stad verdient niets aan die parkeerschijven), het veroorzaakt geen overlast etc.

(En dat terwijl die zatte lui die telkens bushokjes slopen niet de geringste kans op een boete hebben.)

Eigenlijk is het absurd dat we als maatschappij mensen in dienst hebben die moeten controleren of andere mensen iets dergelijks wel of niet in hun auto plaatsen (en ook hun inkomen in feite op die manier bij elkaar moeten scharrelen, want als zo'n ambtenaar niet voldoende bonnen bijeenverzamelt zal zijn functie wel op losse schroeven komen te staan).
Tsja, ik woon vlakbij een parkeerplaats met een maximale parkeertijd van twee uur. Daar stonden ook wel eens auto's voor langere tijd (dagen) en dat viel met name op als er verder geen hond was (omdat de naastgelegen AH dicht was).
Jij zet je auto neer terwijl het rustig is, een parkeerwacht kan niet ruiken dat je weer terugbent voordat je asociaal parkeerruimte inneemt als andere mensen er gebruik van willen maken.

Je hele rant komt ronduit kinderachtig en kortzichtig over. Het feit dat je mensen die het niet met je eens zijn direct van moraalridderij beschuldigt doet je niet volwassener overkomen - integendeel.

Wat betekent mijn avatar?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:19

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Je kunt natuurlijk altijd wel een mooi verhaal verzinnen waarom een regel voor jou niet handig is en dus heel onterecht, maar daarmee geef je eigenlijk alleen maar aan dat je voor niet meer oog hebt dan je eigen problemen. Als er geen restricties op parkeren zouden zijn, waren er hier nog meer topics over mensen die klagen over de hoeveelheid auto's voor de deur of in de straat. En als de boetes neit hoog genoeg zijn, is de drempel om de regels te overtreden te laag.

Je hebt gegokt en verloren. Je kende de regels, maar hebt je er niet aan gehouden. De parkeerwacht kan niet aan je auto zien of jij die schijf bent vergeten of dat het je geen ruk interesseert. Je hebt dus gewoon pech. Wees een vent, betaal je boete en sla jezelf voor de kop dat je zo dom bent geweest. Moeilijker dan dat wordt het niet.

• pinockio
YoshiBignose schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:44:
TRRRRRRINNNG oh m'n parkeertijd is voorbij :')
Ja, maar het is wel nodig.

Ooit was ik op weer een andere plek - waar geen limiet geldt overigens - net naar de automaat gelopen voor een nieuw kaartje, kwam ik terug... was meneer aan het schrijven. Ik zeg: ... maar ik haal net een kaartje! Nee, toen ik controleerde zat er geen kaartje in. U krijgt een boete omdat u niet betaald hebt. Ik zeg, ik heb wel betaald. Nou, maak dan maar bezwaar. Toen liet ik het kaartje zien (er was een collega van hem bij) --- hij keek erg op zijn neus, en verscheurde het "verbaal". Dat was wel mooi.

Waarom moeten ze trouwens met z'n tweeën zijn? Kost dat niet gigantisch veel??? Aha, daar komen dus die hoge boetes vandaan.... Nee, ik heb het helemaal met ze gehad.

Nu nog een manier vinden om die 60 euro terug te vorderen. Ik ga in ieder geval bezwaar aantekenen.
Edmin schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:50:
(...)

Je hebt gegokt en verloren. Je kende de regels, maar hebt je er niet aan gehouden. (...)
Lees nou eens. Hoezo is iets vergeten "gokken"? Ik had honger en ging even iets eten. Jij - en anderen - concluderen dat ik dan heel bewust géén parkeerschijf plaats.

Maar ik hou al op, er zijn hier van die regelneukers die het alleen maar mooi vinden als iemand buitenproportioneel gestraft wordt omdat ie een onbenullig iets vergeet wat totaal geen impact heeft op wie dan ook.

[ Voor 23% gewijzigd door pinockio op 20-05-2010 20:54 ]

• pinockio
teveel

[ Voor 97% gewijzigd door pinockio op 20-05-2010 20:54 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Het is niet buitenproportioneel. Ik vind het een redelijk bedrag voor een door jezelf begane én toegegeven overtreding!

Volgende keer je dus wel gewoon aan de regels houden en niet gokken dat je ermee wegkomt dus. Dan hoef je d'r ook niet meer over te klagen.

Virussen? Scan ze hier!

• pinockio
Wat ben jij nou voor iemand? Als jij een boete kon uitdelen voor een dubbelpost van 100 euro zou je het zomaar doen, of niet?

Kun je niet toegeven dat:

a) Een boete van 60 euro voor dit "vergrijp" relatief hoog is als deze even hoog is als de boete voor het niet plaatsen van een parkeerkaartje waar je voor moet betalen
b) Het "vergrijp" relatief klein is in vergelijking met 12 km/u te hard (waarvoor 57 euro geldt)

[ Voor 55% gewijzigd door pinockio op 20-05-2010 20:58 ]

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ja, natuurlijk heb ik wel gezien dat je hem was 'vergeten', maar dat is totaal niet relevant. De parkeerwacht, die eerzame hardwerkende burger die gewoon zijn werk doet, kan het verschil tussen 'vergeten' en 'heb ik niet' of 'lekker belangrijk' niet aan je auto aflezen. En iedere handhaver kan je vertellen dat het niet uitmaakt wat de overtreding is en wat de reden voor die overtreding is; iedere overtreder heeft wel een zielig verhaal waarom voor hem de regels nou net even niet toepasbaar zouden zijn. Jij bent daarop kennelijk geen uitzondering. Daarom mijn advies: wees een vent en accepteer dat je een fout hebt gemaakt.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Lekker volwassen, als je op zo'n kinderachtige manier moet reageren. Als je het niet op de inhoud kunt winnen, ga je maar dit soort trolls plaatsen?

Jij hebt een overtreding gemaakt, en als je op je EIGEN overtreding met een redelijk bedrag word gewezen ga je maar onschuldige mensen (die het ook niet hebben verzonnen) afkafferen, kleineren en schofferen, en dat vind je allemaal maar normaal?

Als je nou volgende keer niet de gok neemt dat je ermee wegkomt, denk je dan niet dat je daarmee meer bereikt dat met het schofferen van iedereen die het toevallig niet met je eens is?

Virussen? Scan ze hier!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:50:
Maar ik hou al op, er zijn hier van die regelneukers die het alleen maar mooi vinden als iemand buitenproportioneel gestraft wordt omdat ie een onbenullig iets vergeet wat totaal geen impact heeft op wie dan ook.
Daar gaat het niet om. Sommige mensen kunnen zich gewoon niet voorstellen dat mensen iets gewoon kunnen vergeten. Die gaan er vanuit dat iedereen altijd voor de volle 100% alles expres doet en wanneer je iets doet of niet doet wat onverhoopt tegen een regel is dan doe je datgene dus uit gebrek aan respect voor die regel en mensen die zich er wel aan houden.

Een eerlijke vergissing bestaat volgens zulke mensen dan ook niet, aangezien wanneer iemand een vergissing zou maken in iemand anders' nadeel dat alleen kan om die persoon expres te pesten.

Dit staat overigens volledig los van of die boete terecht is of niet, daar doe ik geen uitspraak over want ik heb in andere topics blijkbaar al bewezen dat ik een nogal vreemd gevoel voor rechtvaardigheid en overlast heb.
Edmin schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:57:
Daarom mijn advies: wees een vent en accepteer dat je een fout hebt gemaakt.
Een fout maken is iets anders als "gokken dat je ermee wegkomt" waar de TS van wordt beschuldigd. Dat TS een fout gemaakt heeft lijkt me zeker, dat hij dat expres gedaan heeft geenszins, terwijl het wel onmogelijk gevonden lijkt te worden dat dat zo is.

[ Voor 16% gewijzigd door Gerco op 20-05-2010 21:01 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

[...]
Nu nog een manier vinden om die 60 euro terug te vorderen. Ik ga in ieder geval bezwaar aantekenen.
Je mag ook niet door rood rijden. Ook niet als het kruispunt leeg is. Dat deed ik vorig jaar ook een keer met m'n volle verstand - door rood op een uitgestorven kruispunt. 150 euro armer. En terecht, dacht ik nog bij mezelf.

Jij vergeet je parkeerschijf te plaatsen op een plek waar dat wel moet en krijgt een boete. Tja, jammer. Je behoort de regels te kennen. Iets vergeten telt niet voor de wet.

Ga jij bezwaar aantekenen? Als je het mij vraagt komt het door figuren als jij dat de boetes steeds duurder worden (en ook +administratie kosten) omdat meer en meer mensen bezwaar aantekenen terwijl ze gewoon weten dat het toch echt aan hun zelf ligt.
Ach ja, het is een rant topic dus: grow up! Be a man! Face the facts en ga niet zitten kniezen.

[ Voor 14% gewijzigd door remco_k op 20-05-2010 21:09 ]

Alles kan stuk.

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:57
YoshiBignose schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:41:
Dus je vind het prima dat mensen hun auto's op de meest asociale plekken neer zetten (mag je zelf invullen waar), of lekker dubbelparkeren terwijl jij uren aan het zoeken bent naar een plekje om boodschappen te doen?

Iets meer respect mag wel.

• pinockio
Ach, ik heb gewoon schijt aan regels die geen nut hebben.

Ik ben blij dat meer mensen in ieder geval dat stukje menselijkheid in zich hebben. Anders waren we allemaal robots.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:00:
Alleen hebben dit soort regels dus wél nut, want ze voorkomen dat iedere figuur zijn wagen maar neerzet waar hij dat wil, ongeacht of dat nu overlast voor andere veroorzaakt of niet.

Dus ook dát is geen valide argument... sowieso mag je regels die je zelf niet nuttig vind nog steeds niet overtreden.

Nogmaals: ben je het er niet mee eens, ga dan de gemeenteraad (of provincinale / landelijke politiek) in, en verander op die manier de regels. Maar ga ze niet éénzijdig negeren en overtreden, en dan ook nog eens gaan klagen dat je daarop word aangesproken.

Virussen? Scan ze hier!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:16

YellowCube

Wait...what?

maar wel bezwaar aantekenen?
plichten? wat zijn dat?
rechten? Ah ja, die kennen we allemaal.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je schijt hebt aan regels (die in jouw ogen geen nut hebben), dan moet je ook niet zeuren als je daar dan op betrapt en voor gestraft wordt.

Zoals gezegd: Wees een vent, betaal de boete en maak bezwaar.
Maar een beetje vanalles afzeiken die vinden dat je ongelijk hebt getuigt niet echt van volwassenheid.

Oh... Enne.. volgende keer niet je parkeerschijf vergeten ;)
Of vergeten in te checken als je met het OV gaat.
Is er een politieke partij die dit soort pikgedrag aan banden legt? Dan stem ik daar direct op.
Ik vrees het ergste. Het beste wat je kan doen is bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen stemmen op een partij die voor een soepeler parkeerbeleid staat :)

[ Voor 19% gewijzigd door anandus op 20-05-2010 21:07 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Als hij stemt op een partij die dat als speerpunt heeft, vrees ik dat hij wellicht als enige stemt omdat iedereen toch wel graag gewoon normaal voor z'n eigen deur wil kunnen parkeren.

Misschien moet je de volgende keer de harde schijf voor je raam leggen en de parkeerschijf verwisselen. :+

Alles kan stuk.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gerco schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:58:
[...]

Daar gaat het niet om. Sommige mensen kunnen zich gewoon niet voorstellen dat mensen iets gewoon kunnen vergeten. Die gaan er vanuit dat iedereen altijd voor de volle 100% alles expres doet en wanneer je iets doet of niet doet wat onverhoopt tegen een regel is dan doe je datgene dus uit gebrek aan respect voor die regel en mensen die zich er wel aan houden.

Een eerlijke vergissing bestaat volgens zulke mensen dan ook niet, aangezien wanneer iemand een vergissing zou maken in iemand anders' nadeel dat alleen kan om die persoon expres te pesten.
Als TS hier een rant had geplaatst dat hij vergeten was zijn pakeerschijf te plaatsen en een boete had gehad. En dat hij zichzelf wel voor zijn kop kon schieten dat hij zo stom was geweest, dan had hij op heel wat meer sympathie kunnen rekenen.

Door op een dergelijke manier door te slaan verdwijnt die sympathie echter als sneeuw voor de zon. Natuurlijk deed hij het niet expres en natuurlijk is het dan rot dat hij toch een prent heeft gekregen. Maar om dan de parkeerwacht voor oud vuil aan te merken en de gemeente te betichten van diefstal van de hardwerkende burger gaat mij (en schijnbaar nog een aantal anderen) gewoon te ver.

• pinockio
anandus schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:05:
[...]
Als je schijt hebt aan regels (die in jouw ogen geen nut hebben), dan moet je ook niet zeuren als je daar dan op betrapt en voor gestraft wordt.
(...)
Dat ik er - inderdaad - schijt aan heb was niet de reden dat die parkeerschijf daar niet lag. Misschien is - ie wel van het dashboard gegleden. Kan toch?
Denk je dat ik bewust dat risico neem?
wildhagen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:03:
[...]

Alleen hebben dit soort regels dus wél nut, want ze voorkomen dat iedere figuur zijn wagen maar neerzet waar hij dat wil, ongeacht of dat nu overlast voor andere veroorzaakt of niet.

Dus ook dát is geen valide argument... sowieso mag je regels die je zelf niet nuttig vind nog steeds niet overtreden.
(...)
Zie hierboven. Ik weet heus wel wat mijn rechten en plichten zijn. In déze situatie was geen sprake van schaarste, verder was de auto natuurlijk ordentelijk geparkeerd.

Maar nog één keer: als je dus blijft hameren op het feit dat er sprake is van vergrijp Y met onherroepelijk boete X en dat je dan niet moet zeuren... ga dan eens in op mijn VALIDE ARGUMENT dat de boete gewoon te hoog is in vergelijking met andere zaken (hierboven genoemd).

[ Voor 3% gewijzigd door pinockio op 20-05-2010 21:11 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:10:
[...]

Zie hierboven. Ik weet heus wel wat mijn rechten en plichten zijn.
Maar nog één keer: als je dus blijft hameren op het feit dat er sprake is van vergrijp Y met onherroepelijk boete X en dat je dan niet moet zeuren... ga dan eens in op mijn VALIDE ARGUMENT dat de boete gewoon te hoog is in vergelijking met andere zaken (hierboven genoemd).
Daar ben ik al op ingegaan: de boete is mijns inziens helemaal niet te hoog. Sterker nog, ik vind het zelfs een vrij redelijk bedrag.

Immers moet het een afschrikwekkend effect hebben, om te voorkomen dat je de gok dat je ermee wegkomt nog eens neemt, en dus wéér een overtreding begaat.

Daarnaast moet die controleur ook worden betaalt, evenals de administratieve kosten voor de gehele samenleving die jij hebt hebt veroorzaakt door je niet aan de regels te houden.

Virussen? Scan ze hier!

• anandus
  • Niet online
pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:10:
[...]

Dat ik er - inderdaad - schijt aan heb was niet de reden dat die parkeerschijf daar niet lag. Misschien is - ie wel van het dashboard gegleden. Kan toch?
Denk je dat ik bewust dat risico neem?
Met uitspraken als 'schijt aan de regels' komt het wel zo over ;)

Maar wederom, probeer bezwaar aan te tekenen, waarin je duidelijk uitlegt wat er gebeurd is en met een beetje mazzel krijg je je geld terug :)
En anders was het een prijzig leermoment om de volgende keer wel aan je parkeerschijf te denken (of deze zodanig neer te leggen dat-ie er niet af kan glijden).

• pinockio
Heb je gezien wat andere vergrijpen kosten en voor gevolgen kunnen hebben?
Wat is het gevolg van mijn "vergrijp"? Helemaal niets. Door rood rijden kan de dood tot gevolg hebben en kost 140 euro (meen ik).

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Ooit was ik op weer een andere plek - waar geen limiet geldt overigens - net naar de automaat gelopen voor een nieuw kaartje, kwam ik terug... was meneer aan het schrijven. Ik zeg: ... maar ik haal net een kaartje! Nee, toen ik controleerde zat er geen kaartje in. U krijgt een boete omdat u niet betaald hebt. Ik zeg, ik heb wel betaald. Nou, maak dan maar bezwaar. Toen liet ik het kaartje zien (er was een collega van hem bij) --- hij keek erg op zijn neus, en verscheurde het "verbaal". Dat was wel mooi.
Had mijn moeder ook eens.
Kaartje net 5 minuten verlopen bij een winkelcentrum (vervloekte kassa-rijen) zij wil net naar buiten voor een nieuw kaartje, net voor bij de kassa, ie is aan het schrijven. 'Ja, ik kom nu, ik stond in de rij!' Meneer schrijft gewoon door. €100 armer. €50 vanwege geen geldig kaartje, en €50 (belachelijk) omdat er meerder kaartjes lagen en het 'onduidelijk' was welke geldig was. (het was 14.00 uur, en op de andere stond 8.00, 21.00 en 18.00, erg onduidelijk :> )

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Edmin schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:10:
Door op een dergelijke manier door te slaan verdwijnt die sympathie echter als sneeuw voor de zon.
Eens, de parkeerwacht voor oud vuil uitmaken is niet netjes.

Consequent volhouden dat de TS bewust "de gok neemt" is dat overigens ook niet, alsof een eerlijke vergissing niet mogelijk zou zijn. Ik krijg daar een beetje een "zoals de waard is..." gevoel van.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:13:
So? Wat maakt dat uit? Two wrongs don't make one right...
Wat is het gevolg van mijn "vergrijp"? Helemaal niets. Door rood rijden kan de dood tot gevolg hebben en kost 140 euro (meen ik).
Jawel, jouw overtreding heeft wel degelijk gevolgen: mogelijke overlast, anderen die ook overtredingen begaan als ze zien dat je ermee ongestraft wegkomt, het op kosten jagen van de samenleving (administratie, controleur), en het tonen van disrespect van de regels.

En dat er ernstigere dingen zijn is idd waar, maar dat maakt deze boete niet minder redelijk. Een boete van 5 euro schrikt niet echt af, bij een boete van 60 euro denkt een weldenkend iemand de volgende keer wel twee keer na voor hij weer een overtreding begaat. Mag ik althans hopen...

Virussen? Scan ze hier!

• dusty
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Ik kan wel 'boetes' uitdelen, bijvoorbeeld voor op de man spelen..

ie: Dit is het einde van op de man spelen.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Gomez12
Gerco schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:58:
[...]

Nope, het punt is gewoon dat niemand van de buitenkant ( of achteraf ) kan zien of het een foutje was of bedoeld.
Achteraf roepen foutje bedankt gaat iedereen doen als je dat gaat toestaan, oftewel dat kan niet.

Er is voor de wet / uitvoerende macht geen verschil tussen foutje of bedoeld ( op dit soort vergrijpen ), dus wordt er door sommige mensen hier ook geen onderscheid gemaakt ( omdat het totaal niet relevant is ).

En tja, als iemand in het begin al gaat schelden etc dan is wmb de toon al gezet...
[...]

Een fout maken is iets anders als "gokken dat je ermee wegkomt" waar de TS van wordt beschuldigd. Dat TS een fout gemaakt heeft lijkt me zeker, dat hij dat expres gedaan heeft geenszins, terwijl het wel onmogelijk gevonden lijkt te worden dat dat zo is.
Het is niet relevant of dat wel of niet zo is, ik ken genoeg notoire hardrijders die elke keer weer per ongeluk het gas net ietsjes te hard indrukken, tja het is 2x per maand dat ze het blijkbaar per ongeluk doen ( precies op het moment dat ze geflitst worden ) en iedere keer dat ik ze zie rijden zo ongeveer, maar toch echt per ongeluk...

• apokalypse
pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:13:
Door niet op te letten tijdens verkeer kan je ook dood (van andere) tot gevolg hebben. Helaas staat hier niet zomaar een boete(bedrag) voor klaar. Terwijl het 8KM harder rijden met goed opletten geen probleem kan zijn.

Conclusie: gevolg zegt weinig over hoogte boete.

Wel irritant hoor, van die personen die dagen hun auto ergens parkeren, terwijl ik deze maar een paar uur neer mag zetten >:)

offtopic:
Gomez12:
Teksten tussen haakjes moet je juist niet beginnen en eindigen met een spatie ;)
Ik zie wel dat je het lekker consequent gebruikt :)

[ Voor 13% gewijzigd door apokalypse op 20-05-2010 21:26 ]

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Gomez12 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:19:
Nope, het punt is gewoon dat niemand van de buitenkant ( of achteraf ) kan zien of het een foutje was of bedoeld.
Klopt, ik ageer dan ook niet tegen de parkeerwachter of de boete.
Achteraf roepen foutje bedankt gaat iedereen doen als je dat gaat toestaan, oftewel dat kan niet.
En dus moeten we er altijd van uitgaan dat wanneer iemand zegt een fout of vergissing gemaakt te hebben dat die persoon dus liegt? Ik mag toch hopen dat dat niet nodig is?
apokalypse schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:22:
Door niet op te letten tijdens verkeer kan je ook dood (van andere) tot gevolg hebben. Helaas staat hier niet zomaar een boete(bedrag) voor klaar. Terwijl het 8KM harder rijden met goed opletten geen probleem kan zijn.
Wanneer je door niet op te letten een ongeluk veroorzaakt of je moet voorkomen voor alcohol of veel te snel rijden zal de officier van justitie (of de rechter, ik weet niet precies wie de hoogte van de boete bepaalt) wel kijken naar de ernst van het (mogelijke) gevolg bij het bepalen van de hoogte van de boete. De ernst van de gevolgen lijken me dus wel een relatie te hebben met het geldbedrag.

[ Voor 39% gewijzigd door Gerco op 20-05-2010 21:29 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gerco schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:25:
[...]

En dus moeten we er altijd van uitgaan dat wanneer iemand zegt een fout of vergissing gemaakt te hebben dat die persoon dus liegt? Ik mag toch hopen dat dat niet nodig is?
Tsja... waarschijnlijk is het even té vaak gebeurd dat mensen over dit soort dingen gelogen hebben. Op een gegeven moment is het vertrouwen dan zóver gedaalt, dat je dan inderdaad maar naar stevigere middelen moet grijpen.

Je kan nu eenmaal tegenwoordig mensen niet meer klakkeloos op hun mooie blauwe ogen vertrouwen, er is kennelijk al te vaak gelogen om onder boetes uit te komen. Op een gegeven moment is de (speculaas)koek dus op.

Dat hebben, imho, de mensen gewoon geheel aan zichzelf te wijten. Als ze niet eens overal onderuit probeerden te komen, maar eens accepteerden dat ze een boete krijgen als ze iets fout doen, zou dat wellicht anders kunnen. Maar in de moderne maatschappij is dat kennelijk teveel gevraagd.

Zoals het gezegde al luid: gaat het goedschiks niet, dan maar kwaadschiks. Het alternatief, namelijk het onbestraft laten van overtredingen, is namelijk ook uiterst onwenselijk, want dan doet straks iedereen maar waar hij/zij toevallig zin in heeft.

Virussen? Scan ze hier!

• daPet
  • Laatst online: 28-06 08:35
Deze maatschappij is niet op vertrouwen gebaseerd, maar op wantrouwen.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Gomez12
F.West98 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:14:
[...]

Had mijn moeder ook eens.
Kaartje net 5 minuten verlopen bij een winkelcentrum (vervloekte kassa-rijen) zij wil net naar buiten voor een nieuw kaartje, net voor bij de kassa, ie is aan het schrijven. 'Ja, ik kom nu, ik stond in de rij!' Meneer schrijft gewoon door. €100 armer. €50 vanwege geen geldig kaartje, en €50 (belachelijk) omdat er meerder kaartjes lagen en het 'onduidelijk' was welke geldig was. (het was 14.00 uur, en op de andere stond 8.00, 21.00 en 18.00, erg onduidelijk :> )
Toch wel mooi om te zien dat blijkbaar in 1e instantie de rij belangrijker is dan de regels.
En als je dan bekeurt wordt, dan is het iemand anders zijn fout.

Ik denk dan, die vond die rij belangrijk zeg, dat ze een risico van 50 euro nam. Even uit de rij stappen, parkeerkaartje vernieuwen kost je misschien 10 minuten maarja als je dat 10 minuten te veel tijd kost dan moet je wmb ook niet gaan zeuren over de bekeuring...

P.s. snap ik trouwens iets niet, of is er gewoon 1 onterechte boete uitgedeeld?
- Of ze vonden de kaartjes onduidelijk waardoor ze niet konden controleren dat ze geen geldig kaartje had. ( oftewel de boete van geen geldig kaartje vervalt, ze konden het namelijk niet controleren )
- Of ze vonden de kaartjes duidelijk genoeg om te constateren dat ze geen geldig kaartje had. ( oftewel de boete van onduidelijkheid vervalt )

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Gerco schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:15:
[...]

Eens, de parkeerwacht voor oud vuil uitmaken is niet netjes.

Consequent volhouden dat de TS bewust "de gok neemt" is dat overigens ook niet, alsof een eerlijke vergissing niet mogelijk zou zijn. Ik krijg daar een beetje een "zoals de waard is..." gevoel van.
Ik geloof dat ik de enige ben die ergens 'je hebt gegokt en verloren' heeft gepost en dat was slechts eenmalig. In dezelfde post en later nog meermaals, geef ik aan dat ik best geloof dat het niet opzettelijk was. TS wordt dat dus zeker niet 'consequent' aangewreven; het gaat om zijn uitingen in die TS en verder. Daar komen geen waard en gasten bij kijken wmb. :)

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:07

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Gomez12 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:30:
[...]

Toch wel mooi om te zien dat blijkbaar in 1e instantie de rij belangrijker is dan de regels.
En als je dan bekeurt wordt, dan is het iemand anders zijn fout.

Ik denk dan, die vond die rij belangrijk zeg, dat ze een risico van 50 euro nam. Even uit de rij stappen, parkeerkaartje vernieuwen kost je misschien 10 minuten maarja als je dat 10 minuten te veel tijd kost dan moet je wmb ook niet gaan zeuren over de bekeuring...

P.s. snap ik trouwens iets niet, of is er gewoon 1 onterechte boete uitgedeeld?
- Of ze vonden de kaartjes onduidelijk waardoor ze niet konden controleren dat ze geen geldig kaartje had. ( oftewel de boete van geen geldig kaartje vervalt, ze konden het namelijk niet controleren )
- Of ze vonden de kaartjes duidelijk genoeg om te constateren dat ze geen geldig kaartje had. ( oftewel de boete van onduidelijkheid vervalt )
ze vonden het te veel kaartjes, dan werd het zo'n lange klus... ;(
dus. onterecht. die is teruggekregen na klacht. bleek dus een luie parkeerwachter..

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

Edmin schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:33:
Ik geloof dat ik de enige ben die ergens 'je hebt gegokt en verloren' heeft gepost en dat was slechts eenmalig.
Ik tel vier voorkomens van soortgelijke zinssnedes, exclusief die van mij en de TS, voor de post van mij die je net quotte. Ik heb niet gekeken wie ze precies gepost geeft, maar dat lijkt me dan ook niet echt relevant. Vier stuks lijkt me genoeg om het woord "consequent" te rechtvaardigen.

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou, dan stellen we bij deze vast dat we dat niet meer doen. :P

• apokalypse
[...]

Wanneer je door niet op te letten een ongeluk veroorzaakt of je moet voorkomen voor alcohol of veel te snel rijden zal de officier van justitie (of de rechter, ik weet niet precies wie de hoogte van de boete bepaalt) wel kijken naar de ernst van het (mogelijke) gevolg bij het bepalen van de hoogte van de boete. De ernst van de gevolgen lijken me dus wel een relatie te hebben met het geldbedrag.
Ja zeker wel, maar daar krijg je niet op voorhand snel een boete voor. Niet dat ik denk dat het überhaupt mogelijk is, al ben ik wel voor boetes indien het duidelijk is dat iemand echt niet oplet. (Zoals in het tv-programma wegmisbruikers dat de politie minuten lang achter je rijd met een bordje stoppen, en dat ze uiteindelijk moet claxonneren zodat de bestuurder een keer in zijn spiegeltjes kijkt.).

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11 10:57
wildhagen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:12:
[...]

Daar ben ik al op ingegaan: de boete is mijns inziens helemaal niet te hoog. Sterker nog, ik vind het zelfs een vrij redelijk bedrag.

Immers moet het een afschrikwekkend effect hebben, om te voorkomen dat je de gok dat je ermee wegkomt nog eens neemt, en dus wéér een overtreding begaat.

Daarnaast moet die controleur ook worden betaalt, evenals de administratieve kosten voor de gehele samenleving die jij hebt hebt veroorzaakt door je niet aan de regels te houden.
Terecht dat regels worden gehandhaafd en terecht dat mensen die consequent regels overtreden dat ergens voelen. Maar € 60 voor een foutje vind ik niet redelijk. Afschrikwekkend is het ook niet want als het echt een foutje is, is een boete van € 0,60 even effectief als een boete van € 60 euro.

De belastingdienst stuurt eerst een waarschuwing en gaat daarna pas boetes uitdelen. Een foutje maken mag dus, maar consequent fout doen wordt wel gestraft. Dat maakt het allemaal iets vriendelijker.

Helaas zijn er mensen die liever een paar boetes per maand betalen en helaas moeten boetes (door een kleine groep?) abnormaal hoog zijn. Nu alle boetes toch uit één printer komen kun je misschien met een 'eerste keer korting' de foutjes en de veelplegers onderscheiden.

(Oh, TS maakt zijn verhaal niet sympathieker met zijn schijt aan regels. Mijn mening is algemeen bedoeld.)

• anandus
  • Niet online
xtra schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:50:
[...]
De belastingdienst stuurt eerst een waarschuwing en gaat daarna pas boetes uitdelen. Een foutje maken mag dus, maar consequent fout doen wordt wel gestraft. Dat maakt het allemaal iets vriendelijker.

Helaas zijn er mensen die liever een paar boetes per maand betalen en helaas moeten boetes (door een kleine groep?) abnormaal hoog zijn. Nu alle boetes toch uit één printer komen kun je misschien met een 'eerste keer korting' de foutjes en de veelplegers onderscheiden.
Om even het OV erbij te pakken, dat werkt daar zo.
Als je bent vergeten in te checken (of vroeger: Je was je OV-kaart vergeten), dan krijg je de boete bovenop de kosten van het treinkaartje á 35 euro.
Maar je kan die boete naderhand wel terugvragen. Dit kan je eenmaal per jaar doen.
Op die manier onderscheid je de foutjes van de veelplegers.

De vraag is dan of zoiets ook kan werken voor parkeerboetes. Bij de trein is de NS de monopolist, voor parkeerboetes heeft elke stad z'n eigen systeem. Als je daar eerst een waarschuwing of een eerste-keer-korting zou hebben, dan heb je natuurlijk kans dat eenmalige bezoekers van je stad sowieso niet betalen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ach, je moet niet ranten op de boetes, maar op de voorzieningen of de handhavers :r

Pas geleden een parkeerboete terwijl ik netjes had betaald. 0,10cent per uur tot 7 uur. Stond alleen niet bij op 't bord dat er na 7 gewoon 4 euro per uur mag worden gedokt. Ben benieuwd naar 't resultaat van 't bezwaarschrift. :)

Week geleden in Almere een parkeerboete gekregen in de, jawel, 2 minuten die ik heen en weer liep naar de parkeerautomaat. Die parkeerbeheersnol had 't bonnetje al uitgedraaid toen ik terugkwam... Vraag me af in hoeverre waarneemtijd hier nog een rol in speelt.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Gomez12
[...]
Je hoeft er (in onze wetgeving) niet vanuit te gaan dat die persoon liegt, het is gewoon niet relevant.

Door het niet relevant te verklaren hoef je niemand uit te maken voor leugenaar, je hoeft niemand te verleiden tot liegen (je kent de term leugentje om bestwil). Het is gewoon helemaal niet relevant.

En tja, als TS gewoon leugens bevat (zo ongeveer alles na de 3e zin) dan bepaalt de TS zelf de toon van de muziek.

Btw, volgens mij zegt niemand dat TS liegt, enkel de TS zegt wat onwaarheden over anderen...

• Gerco

Gerco

Professional Newbie

BtM909 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:00:
Week geleden in Almere een parkeerboete gekregen in de, jawel, 2 minuten die ik heen en weer liep naar de parkeerautomaat. Die parkeerbeheersnolmevrouw had 't bonnetje al uitgedraaid toen ik terugkwam... Vraag me af in hoeverre waarneemtijd hier nog een rol in speelt.
Een kennis van mij heeft eens een boete gekregen in de tijd dat hij naar de overkant van de straat liep om zijn parkeervergunning te pakken. Daarvoor moest hij even de deur van slot doen natuurlijk en dat duurde toch zeker een ruime minuut (misschien wel twee) alles bij elkaar. Toen hij terugkwam lag er een parkeerbon op de auto en geen parkeerwachter in zicht. Dat bezwaar loopt nog, maar ik vraag me inderdaad wel af wat voor argumenten beide zijden kunnen inbrengen.

Volgens de parkeerwachters stond er een fout geparkeerde auto, of die daar nu al bijna een minuut staat of bijna een uur weten zij niet. Volgens de bestuurder was hij even zijn vergunning pakken, lijkt me ook vrij redelijk. Wie heeft er in zo'n situatie nu gelijk?
anandus schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:58:
Om even het OV erbij te pakken, dat werkt daar zo.
Als je bent vergeten in te checken (of vroeger: Je was je OV-kaart vergeten), dan krijg je de boete bovenop de kosten van het treinkaartje á 35 euro.
offtopic:
Die twee dingen lijken me helemaal niet hetzelfde te zijn. Je hebt dan je OV-chip wel bij je, maar je hebt hem niet gelezen voor vertrek (kan om allerlei redenen zijn, kaart stuk, apparaat stuk, kaart niet dichtbij genoeg gehouden, apparaat te druk met teveel reizigers tegelijk, etc).

Als je dan de kaart (met daarop een geldig OV abonnement) kan tonen aan de conducteur krijg je dus alsnog een prent? Ook al heb je een geldig vervoersbewijs?

[ Voor 42% gewijzigd door Gerco op 20-05-2010 22:07 ]

• anandus
  • Niet online
Gerco schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:02:
[...]

offtopic:
Die twee dingen lijken me helemaal niet hetzelfde te zijn. Je hebt dan je OV-chip wel bij je, maar je hebt hem niet gelezen voor vertrek (kan om allerlei redenen zijn, kaart stuk, apparaat stuk, kaart niet dichtbij genoeg gehouden, apparaat te druk met teveel reizigers tegelijk, etc).

Als je dan de kaart (met daarop een geldig OV abonnement) kan tonen aan de conducteur krijg je dus alsnog een prent? Ook al heb je een geldig vervoersbewijs?
In mijn geval was het zo dat ik vergeten was in te checken. Ik reis op saldo, heb geen abonnement. Niet ingecheckt, dus geen geldig vervoersbewijs.

Helaas besefte ik me dit pas toen ik al in de trein zat. Ben toen naar de conducteur gegaan, heb de situatie uitgelegd. Kreeg prent (kaartje+boete), welke ik later betaald heb en heb daarna van de NS die boete weer teruggekregen.

• Gomez12
xtra schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:50:
[...]

Terecht dat regels worden gehandhaafd en terecht dat mensen die consequent regels overtreden dat ergens voelen. Maar € 60 voor een foutje vind ik niet redelijk. Afschrikwekkend is het ook niet want als het echt een foutje is, is een boete van € 0,60 even effectief als een boete van € 60 euro.
Nogmaals, dat het een foutje is, dat is irrelevant...

Maar qua hoogte kan je de meest leuke kanten op, van dat het te hoog is tot dat het extreem laag is ( ervanuit gaande dat iedereen zich aan de wet hoort te houden zouden er geen bekeuringen zijn om uit te delen. Maar wetgeving moet uiteraard wel gecontroleerd worden, de controle moet ook ergens van betaald worden ( bijv de boetes ) geen boetes op jaarbasis betekent een jaarsalaris als er ergens eens een foutparkeerder is )

Maar wat ik wel vind is dat onterecht in beroep gaan wmb een extra boete a 250 euro mag opleveren. Ik zie het hier ook weer, TS geeft zelf aan dat de boete terecht is, maar wil toch in protest om zijn geld terug te krijgen. Dat hele behandelen van die protestbrief kost waarschijnlijk al meer als die 60 euro

(Oh, TS maakt zijn verhaal niet sympathieker met zijn schijt aan regels. Mijn mening is algemeen bedoeld.)
[/quote]

• xtra
Gomez12 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:18:
[...]

Nogmaals, dat het een foutje is, dat is irrelevant...
Niet voor de wetgever. Wel voor hoe ik een boete ervaar en hoe afschrikwekkend hij is ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33
anandus schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:10:
[...]
In mijn geval was het zo dat ik vergeten was in te checken. Ik reis op saldo, heb geen abonnement. Niet ingecheckt, dus geen geldig vervoersbewijs.

Helaas besefte ik me dit pas toen ik al in de trein zat. Ben toen naar de conducteur gegaan, heb de situatie uitgelegd. Kreeg prent (kaartje+boete), welke ik later betaald heb en heb daarna van de NS die boete weer teruggekregen.
Dat is nou iets wat ik vreemd vind. Je loopt zelf naar de conducteur toe omdat je weet dat je fout zit, en krijgt toch die boete. Volgens de regeltjes moet hij die uitschrijven, maar blijkbaar geeft de NS je wel gelijk als je bezwaar indient.

Een tijdje geleden parkeerden we in Zwolle. We reden een voetgangersgebied in, en er was markt op het parkeerplein. Naast de markt was er een nieuw bestraat plein, net klaar, maar verder op wat geparkeerde auto's na, helemaal leeg. Wij zetten onze auto er neer, in de veronderstelling "geen parkeerverbod, dus we mogen hier staan, de parkeermeters zullen later nog wel komen". Terwijl wij weglopen komt er een agent op een fiets aan. Wij houden de agent aan en vragen hem of we daadwerkelijk mochten parkeren. Het antwoord was nee. De agent vraagt welke auto van ons was, en begint gewoon bonnen uit te schrijven bij alle andere auto's. We hebben onze auto zonder bekeuring ergens anders neergezet.

• xtra
_JGC_ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:36:
[...]

Dat is nou iets wat ik vreemd vind. Je loopt zelf naar de conducteur toe omdat je weet dat je fout zit, en krijgt toch die boete. Volgens de regeltjes moet hij die uitschrijven, maar blijkbaar geeft de NS je wel gelijk als je bezwaar indient.
Om discussie te voorkomen moet de conducteur een boete geven. Als je een abonnement hebt kun je die zonder bezwaar te maken terugvragen. Beetje omslachtig maar bedacht om te voorkomen dat de conducteur iedere keer moet bepalen of iemand wel/niet liegt.

• anandus
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:36:
[...]

Maar dat kan bij de NS dus maar eenmaal per kalenderjaar. Elke volgende keer dit jaar heb ik gewoon pech. Beter opletten voor mij dus :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:33
Mja, er is een verschil tussen zwartrijden en een conducteur gaan zoeken om te vertellen dat je geen kaartje hebt. Als ik de bus in stap zonder kaartje kan ik bij de chauffeur een kaartje kopen voor 1,20 euro. Als ik de trein instap zonder kaartje heb ik meteen 35 euro aan m'n broek.
Groot verschil is dat niet bij elke bushalte een kaartjesautomaat staat, maar als je ov-chipkaart-paaltje hapert of je ov-chipkaart defect is en straks helemaal geen papieren kaartjes meer worden uitgegeven heb je een probleem.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11 16:21
Een paar jaar geleden had ik ook de pest aan parkeerwachters, maar nu ik in het centrum woon en een parkeervergunning heb zie ik ze graag langs komen. Parkeren in het centrum wordt hier ontmoedigd door hoge prijzen en veelvuldige controles zodat ik gewoon een parkeerplaats voor de deur heb.

En aso's die even hun bak bij mij voorzetten en dan ook nog menen niet te hoeven betalen (ik betaal ook voor mijn vergunning..) zie ik graag spetteren als ze een prent op de ruit hebben.

Dus het parkeerbeleid zorgt bij mij voor een stukje wooncomfort, daar had ik eerder nooit over nagedacht.

Vervelend voor de TS, maar begrijpelijk van de PW.

• apokalypse
_JGC_ schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:45:
Mja, er is een verschil tussen zwartrijden en een conducteur gaan zoeken om te vertellen dat je geen kaartje hebt. Als ik de bus in stap zonder kaartje kan ik bij de chauffeur een kaartje kopen voor 1,20 euro. Als ik de trein instap zonder kaartje heb ik meteen 35 euro aan m'n broek.
Groot verschil is dat niet bij elke bushalte een kaartjesautomaat staat, maar als je ov-chipkaart-paaltje hapert of je ov-chipkaart defect is en straks helemaal geen papieren kaartjes meer worden uitgegeven heb je een probleem.
Niet zo zeuren over 35 euro :P . Moet je maar een in België kijken, boetes van MIVB (busmaatschappij die o.a. in Brussel rijd).
€ 84 : roken, opzettelijk aan de alarmbel trekken, objecten plaatsen die de oorgang belemmeren, bedelen, muziek spelen...

Van € 75 tot € 250 : de orde verstoren, reizigers hinderen of lastigvallen, de installaties bevuilen, weigeren zijn vervoerbewijs te tonen, graffiti aanbrengen, zijn plaats niet afstaan aan mindervalide reizigers, aan ouderen en aan zwangere vrouwen, of aan zij die kinderen dragen, voedsel nuttigen...

Van € 150 tot € 500 : de voertuigen opzettelijk blokkeren of doen vertragen, in- of uit de voertuigen stappen tijdens en na het geluidssignaal dat het sluiten van de deuren aankondigt, het niet opvolgen van de aanwijzingen die door het personeel worden gegeven...

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Hoewel het in dit geval uiteindelijk natuurlijk de schuld van TS zelf is, vind ik het bijzonder om te lezen dat er hier mensen zijn die vinden dat je elke wet of regel blindelings moet opvolgen. De wet is niet heilig en de wetgever al helemaal niet. Als de wet in elk geval gelijk zou hebben, zouden we rechtsmiddelen als bezwaar en beroep wel kunnen afschaffen natuurlijk. In sommige gevallen is het juist goed om een overtreding te begaan, daarmee een proces uit te lokken en de rechter eens goed naar een wet te laten kijken.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Gomez12
Famoso schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:09:
Hoewel het in dit geval uiteindelijk natuurlijk de schuld van TS zelf is, vind ik het bijzonder om te lezen dat er hier mensen zijn die vinden dat je elke wet of regel blindelings moet opvolgen. De wet is niet heilig en de wetgever al helemaal niet. Als de wet in elk geval gelijk zou hebben, zouden we rechtsmiddelen als bezwaar en beroep wel kunnen afschaffen natuurlijk. In sommige gevallen is het juist goed om een overtreding te begaan, daarmee een proces uit te lokken en de rechter eens goed naar een wet te laten kijken.
Nogmaals, het is de toon die de muziek maakt.

Op zich ben ik het wel met jou eens dat de wet niet heilig is.

Maar als iemand zelf de fout maakt en terloops nog even hele vakgebieden gaat uitschelden etc dan is het wmb vrij simpel...
Had TS een redelijke TS gemaakt, of gewoon normaal betaalt en hier niets gemeld dan was het hele topic anders gelopen...

• hemiparo
  • Niet online
Ken de plek waar TS het over heeft en ik ben zeer blij dat hij een boete heeft gekregen :)

(ok, laat de flames maar komen!)

Gebied was vroeger vrij parkeren zonder kaart, maar omdat iedereen die in de binnenstad (vlak bij) moest zijn er zijn auto parkeerde werd het grote terrein al snel vol... niet handig als je daar werkelijk moet zijn. Zeker op het eind van de week/weekend was het daar erg druk. En laat dat nu net de periode zijn dat de blauwe kaart verplicht is... en er zijn al plannen om het betaald parkeren te maken. Wat mij bij een winkelcentrum niet handig lijkt...

Kan me best voorstellen dat TS baalt maar zoals eerder aangegeven: de situatie van blauwe kaart is al lang van toepassing (jaren) dus gegokt en verloren. Betaal de boete/naheffing en voortaan gewoon de kaart gebruiken?

De opmerkingen over 'eerst een waarschuwing' en 'de wet is niet heilig'.. tja, meestal wordt dat geroepen door degene die het uitschreeuwen dat ze ergens anders 'recht op hebben'. De wet is dus alleen handig in hun voordeel...

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
[...]

Ja, maar het is wel nodig.

Waarom moeten ze trouwens met z'n tweeën zijn? Kost dat niet gigantisch veel??? Aha, daar komen dus die hoge boetes vandaan.... Nee, ik heb het helemaal met ze gehad.
Misschien omdat er, behalve types zoals jij (die ik al behoorlijk asociaal vind) er nog iets ergere zijn, die geen moeite hebben een agent even fysiek op "zijn fout" te wijzen? Pure veiligheid dus.

En wat ga je dan zeggen? Boehoe, ik ben zo zielig, ik parkeerde zonder schijf waar dat verplicht was, en nu heb ik een boete :'( ? Hoe oud ben je, 3 ofzo?
[...]

Lees nou eens. Hoezo is iets vergeten "gokken"? Ik had honger en ging even iets eten. Jij - en anderen - concluderen dat ik dan heel bewust géén parkeerschijf plaats.
Tenzij je vrijwel flauw viel van de honger, lijkt me dat niet echt een excuus om geen schijf neer te leggen, en geen boete te krijgen. Ik moest even naar de winkel, ik moest even mijn kind van school halen net zomin. En als je echt vrijwel flauw viel denk ik dat je wel wat andere problemen hebt (een dokter bezoeken bijv., om hulp bij je eetproblemen te zoeken), dan zeuren om een boete van 60 euro.
Wie zegt dat er, 10 minuten nadat jij weg was, niet opeens 5 auto's aankwamen waardoor daarvoor geen plaats meer was? Die agent kon niet ruiken dat jij dan al weg was, en om hem nu de rest van de dag (of nog zoveel uur als je daar met schijf mag parkeren) te laten staan, dát is pas verspilling.

Nee, er zijn genoeg mensen die last hebben van auto's die te lang op dezelfde plek staan. Kijk alleen al naar de topics hier op GOT. Doet een agent eindelijk zijn werk, is het weer niet goed...

Maar ik ben toch heel benieuwd hoe die agent volgens jou had moeten zien dat jij zo terug zou zijn en alleen even wat ging eten.
Had je een kaartje neergelegd, dat je zo terug was (lijkt met niet, anders had je gewoon de schijf kunnen neerleggen), liep de agent al rond toen jij wegliep (dan lijkt het me nog sterker dat je hem vergeten bent), krijgen agenten tegenwoordig een extra zintuig, waarmee ze kunnen zien dat de eigenaar binnen de goede tijd terug is, of moeten agenten voortaan voor ze een boete uitdelen eerst de tijd uitzitten? Dat wordt pas een duur grapje overigens, moet je niet alleen 60 euro boete betalen, maar ook de 2 uur loonkosten (en waarschijnlijk meer, aangezien je ook voor de "onschuldigen" moet opdraaien)...

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

pinockio schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:42:
Eensch. Dat bedoel ik nu.
Vroeger dacht ik... ach, die doet zijn werk ook maar gewoon. Maar sinds deze - absurd hoge - boete denk ik daar anders over. Ze noemen zoiets geloof ik een "naheffingstoeslag". Hoezo NAheffing? Dat is geloof ik als vervanging van de gewone heffing die dus € 0,00 per uur is. Toch idioot dat je dan 60 euro moet betalen (ik stond er misschien 3 kwartier).
Ik vraag me serieus af: waarom zou je zoiets willen doen? Dan maar asperges steken, stront vegen of olifanten insemineren, graag.... _/-\o_
Omdat het een naheffing is van de gemeente. Zo heet dat gewoon. Het is inderdaad geen boete, maar een administratieve naheffing. Wat ook meteen de reden is dat de mensen die dat beroep uitoefenen geen BOA hoeven te zijn, want boetes uitschrijven doen ze niet. Het zijn dus in de meeste steden ook geen agenten, maar parkeerwachters. Een fundamenteel verschil mensen!

Overigens las ik hier ergens iets over een moeder, winkelrij en naheffing:
Je hebt de verplichting om binnen 5 minuten nadat je kaartje is verlopen een nieuw kaartje te kopen. Dit betekent alleen niet dat de parkeerwachter met 6 minuten na tijd mag gaan schrijven. Je moet een redelijke mogelijkheid hebben gehad om een kaartje te kopen, dus in de praktijk komt het er op neer dat die naheffingen pas na 8 - 10 minuten na verlooptijd van je kaart worden geschreven. Eigenlijk alles eerder dan dat kun je met succes bezwaar tegen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door PauseBreak op 21-05-2010 13:08 ]

Nee, merp!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

hemiparo schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:20:
voortaan gewoon de kaart gebruiken?
TS was die vergeten, was geen bewust gokken (6 keer)!

Snap de frustratie wel, maar parkeerwachter doet gewoon z'n werk.
Wel vind ik 60e voor zoiets als parkeerschijf vergeten onevenredig, voorbeelden genoeg genoemd hier geloof ik.
PauseBreak schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:07:
[...]
Omdat het een naheffing is van de gemeente. Zo heet dat gewoon. Het is inderdaad geen boete, maar een administratieve naheffing.
Naheffing waarvoor dan, het vergeten van een parkeerschijf (kan iedereen overkomen)? Als het om betaalde parkeerplaatsen gaat kan ik mij er wel wat bij voorstellen.

[ Voor 35% gewijzigd door MAher op 21-05-2010 13:50 ]

System | Suomalaiset Lehmät.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dido schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:49:
...Welke idioot gaat dan ooit toegeven dat hij moedwillig foutparkeert of zwartrijdt, als "sorry, vergeten" betekent dat je zonder boete wegkomt?
Ik wist niet dat eerlijke mensen tegenwoordig al idioten zijn. ;)

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

MAher schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:47:
[...]
TS was die vergeten, was geen bewust gokken (6 keer)!

Snap de frustratie wel, maar parkeerwachter doet gewoon z'n werk.
Wel vind ik 60e voor zoiets als parkeerschijf vergeten onevenredig, voorbeelden genoeg genoemd hier geloof ik.

[...]
Naheffing waarvoor dan, het vergeten van een parkeerschijf (kan iedereen overkomen)? Als het om betaalde parkeerplaatsen gaat kan ik mij er wel wat bij voorstellen.
Zo uit mijn hoofd is het officieel een naheffing voor de gemeentelijke belasting (wat een betaalde parkeerplek eigenlijk is namelijk). Het is een beetje raar dat het zo heet als je niet direct met geld hoeft te betalen, maar ook het gebruiken van een parkeerschijf kun je zien als een vorm van parkeerbelasting.

Nee, merp!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-11 22:12
Ik heb zelf een keer 10 meter over de vluchtstrook gereden, van een compleet stilstaande file op de snelweg, naar een compleet lege afrit. Voor die 10 meter heb ik een boete gehad van 200 euro. Ik heb toen bezwaar aangevochten etc.
Uiteindelijk moest ik concluderen dat het een verspilling van mijn tijd en ambtenarentijd ( = belastinggeld) was, en dat ik daadwerkelijk dat stukje over de vluchtstrook gereden had. Ik was wel pissig en ik vond het onredelijk, ik vind het nog steeds een onevenredig zware boete. Maar uiteindelijk had ik wel een keuze op dat moment.

Dus, niet zeiken maar betalen. En ga niet iedereen en ook je eigen tijd verkwisten door hem aan te vechten als je weet dat je het fout gedaan hebt, of het nou express was of niet.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:30

Sharky

Skamn Dippy!

Kijk, je kunt niet aan de ene kant klagen over te hoge boetes die buitenproportioneel zijn maar vervolgens het ambtelijk apparaat belasten met een bezwaar. Dat kost ook geld en wordt vervolgens weer aan ons allemaal doorberekend.
Ik vind dat je nogal perspectiefloos tegen het geheel aankijkt. Je denkt alleen maar aan jouw problem en het feit dat je door je eigen schuld een boete hebt gekregen. €60,- is inderdaad sneu geld, maar als iedere boete weg te wimpelen was met 'ik was de parkeerkaart vergeten' of wat voor excuses er allemaal niet zijn, dan werkt het ook niet. Ik ga ervan uit dat je dat snapt.

This too shall pass

• pinockio
Hier heb ik dus een ban voor gekregen.

(Blijkbaar hebben mods op dit forum zo ongeveer dezelfde functie als de parkeerwachters op de parkeerplaats, vandaar dat ik vooral uit die hoek hefig tegengas heb gekregen, en dat ze dingen meteen heel persoonlijk namen. Het noemen van bijvoeglijke naamwoorden als "stom" "dom" etc. voor mijn minieme vergrijp ervoer ik zelf als op de man spelen, en wie de bal kaatst kan deze terugverwachten.)

Mijn perspectief was inderdaad eenzijdig, maar wat wil je? Ík heb een in mijn ervaring buitenproportionele boete gekregen (en dat ook beargumenteerd rijkelijk hoog!) --- jullie niet. Vandaar mijn niet al prettige stemming. Ik heb de lezer zelfs gewaarschuwd met het woordje "rant".

Wat vrijwel niemand gezien heeft, is dat de eerste post ook wat humor bevatte. Misschien lezen de regelliefhebbers nooit Kuifje? Bandieten, basjie-boezoeks... dat is sowieso wat over de top.

Overigens heb ik per privémessages en e-mail (nog meer) steunbetuigingen ontvangen, waarvoor mijn dank.

@nare man: humor, op dezelfde manier als sommige nicknames humor zijn.
@hemiparo hieronder: nee.

En daarmee zou ik dit draadje graag gesloten willen hebben, voordat het verzandt in nog meer persoonlijke aanvallen op de TS en in offtopicness.

[ Voor 7% gewijzigd door pinockio op 22-05-2010 10:04 ]

• hemiparo
  • Niet online
Was jij trouwens ook degene die de ingezonden brief in het Brabants Dagblad had gestuurd...? Strekking van het verhaal was namelijk precies hetzelfde en dezelfde periode...

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Over de NS. Ik moest van Eindhoven naar Houten (onder Utrecht) en heb op ns.nl en ov9292.nl gekeken. Ik zag geen trein van Eindhoven naar Houten, wel Eindhoven-Utrecht en dan terug. Dat was ook het reisadvies. Ik zou echter zweren dat er een stoptrein tussen Den Bosch en Utrecht zou rijden die in Houten stopt. Kon ik ook niet vinden als ik Den Bosch als startpunt aangaf. Nou ja, dan maar via Utrecht.

In de intercity Utrecht-Eindhoven kwam de controleur en die constateerde dat ik vanuit Utrecht was opgestapt terwijl ik in Houten had moeten opstappen. Verhaal uitgelegd en met wat gemompel liet meneer het gaan.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

pinockio schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 09:20:
Wat vrijwel niemand gezien heeft, is dat de eerste post ook wat humor bevatte. Misschien lezen de regelliefhebbers nooit Kuifje? Bandieten, basjie-boezoeks... dat is sowieso wat over de top.
Oh, was dat humor?

• Blamm
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Ik kreeg een tijdje terug een boete van 60 euro voor het niet neerleggen van een parkeerschijf, omdat ik mijn auto had neergezet in een vak met een blauwe streep. Echter heb ik een parkeervergunning voor die sector, dus nee, ik had geen schijf neergelegd aangezien ik gewoon netjes betaal om in de wijk te mogen parkeren onbeperkt.

Parkeermeneer was het daar niet mee eens, als ik aan de andere kant van de straat had gestaan (waar geen plek was) was het wel geldig geweest, maar hier MOEST een schijf liggen. Absurd :N Daar betaal je dan voor

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-06 11:48

Naboo

#WINNING!! DUH!

wildhagen schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:26:
En dan nog, los van wat job al opmerkt, van een paar straten lopen is nog nooit iemand dood gegaan afaik, en je word er ook niet afschuwelijk vermoeid van.

Dus ook dat is geen geldig excuus om dan maar zonder te betalen (waar betaald parkeren geld) ergens te gaan staan.

Een béétje zelf moeite doen mag ook wel weer, of moet tegenwoordig alles op een dienblaadje worden aangeboden en eindeloos worden voorgekauwd, omdat eigen initiatief tegenwoordig erg eng schijnt te zijn?
Niet overal staat duidelijk aangegeven dat er betaald moet worden, daarnaast als een parkeerautomaat ver weg staat en uit het zicht van de plek van parkeren, lijkt het mij wel zo netjes als er wordt aangegeven dat er *pijl die kant op voor parkeerautomaat" staat.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:37

-tom-562

Oliesjeik

Blamm schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:11:
Ik kreeg een tijdje terug een boete van 60 euro voor het niet neerleggen van een parkeerschijf, omdat ik mijn auto had neergezet in een vak met een blauwe streep. Echter heb ik een parkeervergunning voor die sector, dus nee, ik had geen schijf neergelegd aangezien ik gewoon netjes betaal om in de wijk te mogen parkeren onbeperkt.

Parkeermeneer was het daar niet mee eens, als ik aan de andere kant van de straat had gestaan (waar geen plek was) was het wel geldig geweest, maar hier MOEST een schijf liggen. Absurd :N Daar betaal je dan voor
Ik neem aan dat je voor zoiets toch wel een bezwaar kan indienen?

Vaak bu'j te bang!

• Blamm
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

-tom-562 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:11:
[...]

Ik neem aan dat je voor zoiets toch wel een bezwaar kan indienen?
Helaas, ik heb ook het stratenoverzicht er nog bijgepakt, en het staat er in.. :(

Toch blijf ik het stom vinden :P Begrijpelijk ergens, maar omdat ik moest betalen stom!

• dusty
  • Laatst online: 14-10 13:38

dusty

Celebrate Life!

Hier heb ik dus een ban voor gekregen.
[...]
Het noemen van bijvoeglijke naamwoorden als "stom" "dom" etc. voor mijn minieme vergrijp ervoer ik zelf als op de man spelen, en wie de bal kaatst kan deze terugverwachten.)
[...]
Daarom heb ik ook de persoon die de eerste persoonlijke aanval deed een afkoel ban gegeven. Immers iemand die de bal als eerste kaatst . . .

Zoals al eerder vermeld is kan je een bezwaar aanschrijven. De kaart vergeten te plaatsen komt op hetzelfde neer als de tijd op die kaart te laten verlopen, dat zal namelijk hetzelfde kosten. Een parkeerwachter kan immers niet zien of iemand zijn kaart vergeten of gewoon niet heeft geplaatst, laten ze het toe, dan zullen mensen het vaker doen, geven ze een naheffing, dan leert de persoon het niet achterwege laten de regels te volgen die betrekking hebben op het daar parkeren; het gebruik van de blauwe parkeerkaart.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En daarmee zou ik dit draadje graag gesloten willen hebben, voordat het verzandt in nog meer persoonlijke aanvallen op de TS en in offtopicness.
Oei. Leuke manier van discussiëren; niet genoeg mensen die het met je eens zijn? Dan houden we toch gewoon op met discussiëren? ;) Maar goed hoor, de sfeer in dit topic is verziekt, dus ik geef je gelijk. Wiens schuld het is laat ik wel in het midden. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.