Goede gaming headset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

Weet iemand een goeie gaming headset? Nou ben ik wel op twakers deze tegen gekomen: pricewatch: Creative Fatal1ty Gaming Headset Maar deze is al best oud. Heeft iemand ervaring met deze headset? Als ik de reviews lees is het ene toppertje voor de huidige prijs. Maar het liefst wil ik een headset rond de 40-50 euro met echte goeie bas en dat je alles kunt horen uit welke richting vijanden of dergelijk komen. Iemand een aanrader?

Edit: is dit misschien wat? http://www.bol.com/nl/p/e...ex.html#product_judgement of http://www.bol.com/nl/p/e...00000004019952/index.html
Gr Pablo

[ Voor 17% gewijzigd door Pablo11392 op 20-05-2010 19:38 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07 22:26
Als je nog wat meer uitgeeft is de pricewatch: Steelseries Siberia v2 Full-size USB Headset een leuke headset. De voorloper (zonder v2) is voor zo'n 50 euro al te krijgen.

PC151 van Sennheiser is volgens mij qua weergave ook wel goed, maar ook al wat langer op de markt en de bassweergave is niet giga (als je van dikke bass houdt kan dit iets tegenvallen).

Voor meer info hier nog een vergelijkende test uit 2008 van 15 headsets:
http://www.hardware.info/...lijkingstest_15_headsets/

Als je deze test leest, dan zie je dat de Creative Fatal1ty headset helemaal niet slecht scoort, vooral niet voor het geld.

[ Voor 9% gewijzigd door NoepZor op 20-05-2010 19:39 ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Is idd niet verkeerd. Maar ik wil geen USB headset. Want ik heb een Logitech x540 speakerset en deze heeft een speciale koptelefoon input;) vraga me alleen af of ik wel 5.1 geluid krijg.

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-07 14:46
pablo11392 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:50:
Is idd niet verkeerd. Maar ik wil geen USB headset. Want ik heb een Logitech x540 speakerset en deze heeft een speciale koptelefoon input;) vraga me alleen af of ik wel 5.1 geluid krijg.
In ieder geval niet op de Jack-output die op je x540 zit :) . Daar zul je toch echt naar een usb-headset moeten gaan of met 3jackplugjes achterin je pc gaan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablo11392
Ja maar als ik via mn xbox wil gamen... Want daar doe ik het ook meerendeels voor. Dan gaat het geluid via mn HDMI kabel (want tusserwege zit een splittsing met ene rood en wit pikkie) en niet via mn pc. Dus dan MOET het wel met de jack output.... Ik heb een adapter tussenwege mijn x540 en mn xbox geluids stekkertje zitten. Die verbind een rode en een wit pikkie (vanuit mn xbox) met een zwarte groene en oranje (vanuit mn x540) Dan zou ik dus die zwarte groene en oranje eruit kunnen trekken en hier de 3jackplugs van een headset in kunnen knallen of niet..?:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hot Pixel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-12-2024

Hot Pixel

King of no pants

Ik zou je toch aanraden om een dedicated koptelefoon met een losse microfoon te kopen, heb je veel meer aan.
Niet dat je voor €50 zoveel bijzonders kunt kopen, maar zoiets als een Sennheiser PX100/Koss Portapro met een clipon microfoon gaat niet teveel in de papieren lopen, en je hebt een prima koptelefoontje, met ditto microfoon.
Weet je of je een open of gesloten koptelefoon wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rood/witte tulpstekkers is een stereo signaal. Alles wat je daaraan verbind met wat voor 'adapter' dan ook is dus geen surround maar stereo.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 16:10
Plantronics heeft ook leuke spullen:
pricewatch: Plantronics GameCom 377
Let op dat de pricewatch niet helemaal klopt, de 367 is de gesloten variant en de 377 de open, daar hoor je nog wel iets van omgevingsgeluiden, wat ik erg prettig vind.

http://azerty.nl/0-1314-9...ics-gamecom-377-hoof.html
http://azerty.nl/producte...oofdtelefoon-oorkap-.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-07 15:38
pablo11392 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:41:
tusserwege zit een splittsing met ene rood en wit
Zoals Shadow hierboven al zegt, daar houdt het op. Je kunt er 101 splitters tussen zetten, maar meer dan stereo (2.0) zul je er nooit uit uitkrijgen. Rood/Wit is namelijk je standaard stereo signaal, je kunt niet het signaal opeens halverwege de lijn "upgraden" van 2.0 naar 5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik gebruik nu al geruime tijd de pricewatch: Steelseries Steelsound 5HV2 deze heeft 2 3,5mm jacks: eentje voor de speakers en eentje voor de microfoon. Geeft geluid erg goed weer.
Ook is de headset makkelijk om mee te nemen: je kan deze op 3 plekken dan vouwen of uit elkaar halen, weet niet precies. Heb dat niet nodig, dus nooit gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou idd voor een steelseries gaan.
Ik heb zelf een Razer megalodon... maar had liever een steelseries gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-05 12:23

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Ik raad je ook de Steelseries Siberia v2 aan. Koop dan wel de black editie, die heeft een usb geluidskaart erbij. Ik heb zelf 2-3 jaar de siberia v1 gehad (van icemat toen nog0 en ben sinds april op een v23 overgestapt. Helaas was die kapot (mic was gaar bij levering) maar krijg nu een nieuwe v2 ;).

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je die x-tactic 5.1 koopt heeft die gelijk als voordeel dat je je x540 ook gelijk op de control box van de x-tactic kunt aansluiten, en eindelijk 'echt' surround hebt op je logitech boxjes. Je XBox / computer sluit je dan optisch aan op de control box van de x-tactic. Wel een mooie oplossing. Je moet er dan wel op letten dat de geluidskaart van je computer Dolby Digital LIVE ondersteund (belangrijk!) anders heb je tijdens films (met ac3-stream) wel surround, maar bij (computer) games niet. De XBox zal geen probleem zijn.

Ik heb verder geen ervaring met die x-tactic 5.1 ofzo dus je moet zelf maar even naar reviews zoeken. Maar volgens mij ziet hij er wel goed uit, helemaal in jouw situatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:41:
Als je die x-tactic 5.1 koopt heeft die gelijk als voordeel dat je je x540 ook gelijk op de control box van de x-tactic kunt aansluiten, en eindelijk 'echt' surround hebt op je logitech boxjes. Je XBox / computer sluit je dan optisch aan op de control box van de x-tactic. Wel een mooie oplossing. Je moet er dan wel op letten dat de geluidskaart van je computer Dolby Digital LIVE ondersteund (belangrijk!) anders heb je tijdens films (met ac3-stream) wel surround, maar bij (computer) games niet. De XBox zal geen probleem zijn.

Ik heb verder geen ervaring met die x-tactic 5.1 ofzo dus je moet zelf maar even naar reviews zoeken. Maar volgens mij ziet hij er wel goed uit, helemaal in jouw situatie.
5.1 in een headset klinkt leuk, maar is puur marketing, je hoort dan namelijk echt het verschil niet tussen 2.0 en 5.1, zonder van de meerwaarde t.o.v. een 2.0 headset. Dit heb ik jaren terug ook eens ondervonden met een Zalman 5.1 headset.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 21-05-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
Sennheiser heeft heel goede frequentie bereik. Ik heb de PC160 maar er zijn al weer nieuwere modellen.

Ik zou ook geen USB nemen want die gebruiken een emulator, als je een goede geluidskaart hebt zou ik voor gewoone stereo plug gaan.

Als je 5.1 wil kan ik je nog eerder een X-Fi kaart aanraden en die op CMSS3D zetten. Niet de X-Fi extreme music kopen want die heeft niet de echte X-Fi chip.

[ Voor 59% gewijzigd door Bulls op 21-05-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:46:
[...]
5.1 in een headset klinkt leuk, maar is puur marketing, je hoort dan namelijk echt het verschil niet tussen 2.0 en 5.1, zonder van de meerwaarde t.o.v. een 2.0 headset. Dit heb ik jaren terug ook eens ondervonden met een Zalman 5.1 headset.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb wel eens zo'n mp3 geluisterd waar een rondvliegende helikopter in surround op gemasterd was, en dat klonk op een hoofdtelefoon echt alsof hij rondjes rond je vloog. Als sharkoon een goed algoritme heeft gebruikt om dit realtime te doen, zou het resultaat best goed kunnen zijn volgens mij.

Aan de andere kant zal het vast enorm veel rekenkracht kosten om dit goed te doen, en ik betwijfel of dat in het kastje van sharkoon zit. Als het geluid van de achterste boxen gewoon met een kleine delay weergeven wordt (zoals bij die Zalman) is het resultaat bagger inderdaad.

Sommige Creative geluidskaarten hebben ook zoiets ingebouwd. (Edit: CMSS3D zoals Bulls hierboven zegt inderdaad)
Pagina: 1