Meuktip submitted door andere gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Het is mij nou al een paar keer gebeurt dat ik een meuktip wil insturen en de melding krijg dat deze al in de queue staat. Prima, zo hoort het ook. Maar als ik dan een tip geef en geen fout krijg, waarom staat mijn naam dan niet bij de submitter, maar een andere gebruiker? Zou hij/zij niet dezelfde fout moeten krijgen dat de link al in de wachtrij staat?

In dit geval gaat het om meuk: VirtualBox 3.2.0 waar Domokun alweer wordt genoemd ipv mijn naam. Van de 10 meuktips die ik voor dit programma heb ingestuurd (werkelijk aantal kan variëren, even een schatting), staan er maar 3 of 4 daadwerkelijk op mijn naam.

Hebben we hier te maken met een bug in het systeem, of pure voortrekkerij? Het is zeer frustrerend om te weten dat je bovenop de release zit, deze direct opstuurt als tip en toch je naam niet ziet, maar van iemand die bijvoorbeeld een uur later dezelfde link plaatst.

Gezien het insturen van een meuktip ook karma oplevert, wordt ik (en gegarandeerd meer gebruikers) benadeeld in de moeite die ik doe. Ik begrijp dat er niet gecorrespondeerd kan worden over het plaatsen van meuktips, maar kan er dan op z'n minst de eerste valide submitter beloont worden?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Hij was simpelweg eerder.
Er wordt op de link gecontroleerd. Op het moment dat hij een andere link voor hetzelfde programma submit, en jij linkt ergens anders naar een aantal minuten/uren/dagen/whatever later, dan staat hij vermeldt omdat hij gewoon eerder was.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dan moet het echt op de milliseconde zijn geweest, want ik heb echt precies dezelfde link gebruikt bij mijn submit.

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
Hoeft niet.
Als jou link directer was, is die simpelweg gebruikt door de redactie. Bijvoorbeeld heeft hij www.website.com/nieuws/ gesubmit, en jij www.website.com/nieuws/datum/. Dan is jouw link meer precies, en wordt die gebruikt. Echter omdat hij eerder was met het submitten, krijgt hij de credits.
Kan precies andersom ook gebeuren. Ik submit ook wel dingen, en dan zie ik wel dat er af en toe totaal andere links worden gebruikt dan dat ik heb gesubmit. De redactie probeert in de meuktracker (en uiteraard ook in de nieuwsberichten) zo dicht mogelijk bij het vuur te zitten, zodat lezers van het bericht niet ook nog een hele site door hoeven te klikken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Wat begrijp je niet aan 'precies dezelfde link' en 'bovenop de release'? Bovendien, als hij daadwerkelijk eerder zou zijn, moet ik toch een melding krijgen? Gezien je geen ondertitel of kleur hebt, wacht ik even rustig af op een antwoord van een T.net medewerker.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Er kunnen meerdere linkjes naar dezelfde release verwijzen, bijvoorbeeld een aankondiging op een forum en een aankondiging op een frontpage. Als jij de een aanmeld en een ander de andere, dan krijg je dus geen melding. De redactie zal dan de meest bruikbare link vermelden, maar de eerste submitter sowieso als submitter vermelden.

En nee, ik ben geen crew, maar ook niet-crew kan dit prima weten. :)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Laat ik het dan even duidelijk zeggen, Domokun heeft deze gebruikt: http://www.virtualbox.org/wiki/News
En laat dat nou net dezelfde pagina zijn geweest die ik gisteren ook heb opgegeven. Ik heb bij eerdere submits het forum eens gebruikt en ook een keer de changelog (die werd ook regelmatig bij Domokun gebruikt als bron). Desondanks ben ik zeker drie keer de allereerste geweest, omdat ik de upload in de gaten kon houden wanneer het klaar was en de aankondiging op de site was geplaatst. Het zou hooguit een minuut of 5 kunnen schelen tussen het zien van de announcement en het zien ervan, waarna de submit binnen 2 minuten gedaan is.
Zou het dan niet normaal zijn dat als dezelfde link voor een 2e keer wordt gebruikt binnen, laten we zeggen, 5 minuten hier een melding van komt, zoals je die ook zou krijgen als je een submit instuurt als deze al een uur geleden is doorgegeven?

We zitten hier dus met 2 problemen: het opgeven van de link heeft geen goede controle en de submitter wordt niet juist genoemd. In dit geval is het niet degene die het eerst is, maar degene die blijkbaar meerdere submits heeft gedaan.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Elke link kan maar één keer worden gesubmit. Als iemand anders jou voor was, is er door hem een andere link gebruikt - óf jouw submit is per ongeluk eerder al verwijderd, waarna een ander alsnog dezelfde link (ditmaal met succes) heeft doorgegeven. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.

Overigens gebeurt het heel vaak dat meerdere mensen hetzelfde nieuws submitten van verschillende bronnen, maar dan zal altijd de eerste submitter worden vermeld.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:34
GWX schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:56:

óf jouw submit is per ongeluk eerder al verwijderd, waarna een ander alsnog dezelfde link (ditmaal met succes) heeft doorgegeven. Dat mag natuurlijk niet gebeuren.
Zo heel 'per ongeluk' zal dat niet gebeuren. Ik denk eerder dat het gebeurt dat de ene redacteur er geen heil (meuk) in ziet en het verwijdert, waarna het weer gesubmit wordt en de volgende redacteur er wel wat in ziet, dan dat het een ongelukje was om de meuktip te verwijderen.

The devil is in the details.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 14:56
Mute schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:59:
[...]
Zo heel 'per ongeluk' zal dat niet gebeuren. Ik denk eerder dat het gebeurt dat de ene redacteur er geen heil (meuk) in ziet en het verwijdert, waarna het weer gesubmit wordt en de volgende redacteur er wel wat in ziet, dan dat het een ongelukje was om de meuktip te verwijderen.
Bij nieuws zal dat niet gebeuren, er is één persoon die de submitqueue 'bewaakt' ;) Maar bij de meuktracker kan dat inderdaad anders liggen.

Ik ben helemaal geen stagiair

• Hahn
Dit ging dan ook over meuk en niet over nieuws :P

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mute schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 23:08:
Dit ging dan ook over meuk en niet over nieuws :P
meuk is sowieso kansloos om te submitten, geregeld linkjes ingezonden, die nan pas een week later verschijnen... onder andere username :? ik ben d'r mee gestopt, werkt veel te demotiverend dit systeem

@mute; naam enzo leuk, maar ik share graag stuf wat ik vind, maar nieuwe meuk lijkt niet geaccepteerd te worden (hoe handig/gratis/praktisch het ook is). Indien je een bestaande release submit, en vervolgens zie je ruim een week later datzelfde programma/nieuws door iemand anders verschijnen is wel drom vind ik

[ Voor 30% gewijzigd door himlims_ op 21-05-2010 14:01 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Hahn
Als je het alleen doet om je naam erboven te zien prijken, dan kan je er beter mee ophouden ja :P

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Het is dus duidelijk dat die hele meuktracker submit functie niet degelijk werkt. Waarom het niet gedaan wordt zoals bij Nieuws verbaast mij dan ook zeer. Dit komt de eerlijkheid en nut van de meuktracker niet echt ten goede IMO.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Hero Of Time schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:30:
Het is dus duidelijk dat die hele meuktracker submit functie niet degelijk werkt. Waarom het niet gedaan wordt zoals bij Nieuws verbaast mij dan ook zeer.
Het is -exact- dezelfde code die submits van nieuws en meuk afhandelt, dus ik snap niet waar je hier precies op doelt? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Nou, als de code hetzelfde is, doel ik dus duidelijk op het management van de submits ;). Dat is oneerlijk. Zoals eerder aangegeven is een tip die iemand instuurt waar niets mee wordt gedaan, die een week later weer in de queue wordt gezet dan opeens wel wordt geplaatst.
Mijn punt hier is dat degene die een link als eerste instuurt, niet als daadwerkelijke submitter komt te staan. De enige reden waarom dit in mijn geval niet gebeurt is als degene die nu als submitter staat, al voor de announcement/release de tip instuurt. Maar dit zou niet kunnen, omdat er nog geen changelog is op dat moment om als quote of opmerking er bij te plaatsen.
Het ziet er dus naar uit dat degene die de meuktip plaatst, niet direct kijkt naar degene die als eerste een submit heeft gestuurd, maar naar degene die al vaker eenzelfde submit heeft gedaan.

• Dirk
  • Laatst online: 01:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Nee, dat is niet wat hier gezegd is.
Er zijn meerdere mensen die de meuksubmit doorwerken en de eerste kan jouw submit weggooien omdat hij hem niet interessant vindt, terwijl de tweede die door de meuksubmit heenloopt, een submit van een andere persoon kan vinden en die wel interessant vindt om te plaatsen.
Dan kan dus de naam van de tweede submitter erboven komen te staan, omdat jouw eerste submit door de eerste meuker is weggegooid, terwijl de tweede submit van iemand anders door de tweede meuker wel geplaatst is.
De meuker zal er dus altijd de naam boven zetten van de eerste submitter die hij ziet, maar als een andere meuker al een submit heeft weggegooid, dan hoeft dat niet de naam van de eerste submitter te zijn.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Maar goed dat er op de achtergrond al gewerkt wordt aan een nieuw Meuk-systeem. Dan zouden dit soort problemen tot het verleden moeten behoren.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Dirk schreef op zondag 23 mei 2010 @ 13:21:
Nee, dat is niet wat hier gezegd is.
Er zijn meerdere mensen die de meuksubmit doorwerken en de eerste kan jouw submit weggooien omdat hij hem niet interessant vindt, terwijl de tweede die door de meuksubmit heenloopt, een submit van een andere persoon kan vinden en die wel interessant vindt om te plaatsen.
Dan kan dus de naam van de tweede submitter erboven komen te staan, omdat jouw eerste submit door de eerste meuker is weggegooid, terwijl de tweede submit van iemand anders door de tweede meuker wel geplaatst is.
De meuker zal er dus altijd de naam boven zetten van de eerste submitter die hij ziet, maar als een andere meuker al een submit heeft weggegooid, dan hoeft dat niet de naam van de eerste submitter te zijn.
Dat is dus een mismanagement in het Meuk systeem ;). Exact wat ik ook noem. Degene die als eerste submit is niet per definitie degene die genoemd wordt. Hier moet intern consistentie en betere communicatie in komen. Laten we hopen dat het in het nieuwe meuk systeem beter is.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dit "verschijnsel" heb ik zojuist ook gemerkt...

http://www.ocztechnologyf...orce-1.24-Firmware-update als tip ingestuurd op 16 november (bijna 1 maand geleden ja :/ ), zojuist kwam pas meuk: OCZ Agility2(E), Vertex2(E/Pro), Vertex LE 1.24 eens in de meuktracker, met exact dezelfde bron als wat ik stuurde maar met andere submitter terwijl ik géén melding heb gehad dat ie al ingestuurd was. :/

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
Raven schreef op zondag 12 december 2010 @ 11:43:
Dit "verschijnsel" heb ik zojuist ook gemerkt...

http://www.ocztechnologyf...orce-1.24-Firmware-update als tip ingestuurd op 16 november (bijna 1 maand geleden ja :/ ), zojuist kwam pas meuk: OCZ Agility2(E), Vertex2(E/Pro), Vertex LE 1.24 eens in de meuktracker, met exact dezelfde bron als wat ik stuurde maar met andere submitter terwijl ik géén melding heb gehad dat ie al ingestuurd was. :/
Die van november zal gemist zijn, waardoor ie nu alsnog opduikt met een andere auteur. Nog even geduld. Ik verwacht begin volgend jaar de ins en outs over ons nieuwe meuksysteem te kunnen delen met de buitenwereld. Dan zou dit niet meer moeten kunnen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ehm, als die alleen maar gemist is dan zou ik als submitter toch nog vermeld moeten staan? Of snap ik je nu niet :S

Okee.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wordt er ook voorkeur gegeven aan de inhoud van de opmerkingen en quote-velden? Ik had namelijk de changelog van de 1.23 _en_ de 1.21 er bij geprakt met linkjes naar de pdf's van de changelogs.

@Raven, als een meuksubmit eerder in de week/maand gepurged wordt kan ik of iemand anders met exact dezelfde link weer een submit doen en dus wel online verschijnen als een meukposter em oppakt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okee.

Oscar Wilde

Pagina: 1