Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Luchtrichting Systemfans

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb misschien een beetje een kansloze vraag. Ik heb een systeem met 3 systemfans.

1 voor, 1 achter en 1 aan de zijkant.

Ik heb een vraag over hoe ik ze moet plaatsen qua luchtrichting.

Ik heb de fan aan de voorkant lucht laten aanzuigen, aan de acherkant blaast hij naar buiten.
Maar nu zou ik willen weten hoe de fan aan de zijkant moet blazen. Die staat nu naar binnen, maar naar buiten lijkt me logischer.

Kan iemand me helpen? Ik twijfel over alle 3 namelijk 8)7 ;)

Dank!!! _/-\o_

• ToeingTheLine
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 07:04

ToeingTheLine

Mask of sanity

Laat hem naar binnen blazen. Ik neem aan dat je voeding namelijk ook nog een ventilator heeft die naar buiten blaast. In theorie wil je dat de hoeveelheid lucht naar binnen gelijk is aan de hoeveelheid lucht naar buiten, de andere twee fans zou ik zo laten staan.

[ Voor 38% gewijzigd door ToeingTheLine op 20-05-2010 19:19 ]

Life is what you others make it.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding heeft alleen een hele grote fan naar binnen toe aan de onderkant zeg maar,..
Mod-xstream-pro ocz

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 12:33
Hier heb ik ook goed naar moeten zoeken. In theorie kan het namelijk allebei. Het is ook afhankelijk van je CPU koeler, de plaats van je voeding enz. enz. Waarschijnlijk doe je er in jouw geval het best aan naar binnen te blazen. Zo zorg je voor 'frisse' lucht naar binnen toe. Ook heb ik ergens eens gelezen dat je moet streven naar een overdruk in je kast. Dat werkt effectiever dan onderdruk, wat je zou krijgen als je naar buiten blaast.

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-11 12:39

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Je kan het toch gewoon proberen? :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zet ze naar binnen en aan de achterkant dan naar buiten, dank!!
Pagina: 1